"Mi bemocskoljuk magunkat, hogy a világ tiszta maradjon" - Call of Duty Modern Warfare teszt

Az tény, hogy az első Black Ops óta nem kaptunk ilyen jó CoD-ot, de az Infinity Wardnak még bőven lesz dolga, ha tökéletes játékot akar faragni.

Szinte mindenkinek meg van az emléke azokról a játékokról, amik valóban naggyá tették a Call of Duty franchise-t. Vitathatóan, de minden a CoD 2-vel kezdődött, aztán a Modern Warfare, a Modern Warfare 2 és a Black Ops is olyat tett le az asztalra, amit kevés másik játéknál érezhetünk. Hihetetlennek tűnhet, de a Black Ops pont nemrég lett 9 éves, az elmúlt időben pedig igencsak szomorúak lehettek a CoD rajongók, hiszen jöttek az új játékok, néha nem is voltak annyira katasztrofálisak, de igazán egyik sem tudta visszaadni a régi érzést. Kicsit itt szembe megyek a konszenzussal és azt mondom, hogy a 2019-es Call of Duty Modern Warfare sem tudja visszaadni a régi idők szépségét, de az biztos, hogy a Treyarch megtett mindent, hogy az elmúlt 10 év legjobb CoD-ját hozzák létre. A jó dolgokról sokkal többet tudnék beszélni, mint a rosszakról, de a cikkben az érme mindkét oldala szerepet kap majd. A játékot három részre bonthatjuk, legyen az Single, Multi vagy éppen Co-op, így mindegyikről szót ejtünk egy kicsit, ám a legnagyobb falatot egyértelműen a többjátékos mód kapja majd meg.

Bravo Six, rádiócsend

Különös volt végigjátszani a kampányt, ugyanis nem csak egy érdekes témát dolgozott fel, de a fenti jelmondat gyakorlatilag egyszer sem hangzott el a játékban. A küldetésekben összesen négy ember kalandjait követhettük végig, a régebbi CoD-okból jól ismert Cpt. Price-t, egy Farah nevű szabadságharcost és parancsnokot, a mellette harcoló amerikai katonát, Alexet és végül, de nem utolsó sorban egy újonc őrmestert, Kyle Garrick-et, akiről később kiderül, hogy a jól ismert Gaz-t személyesíti meg. A történetből hamar rájöhetünk, hogy mindez körülbelül a CoD 4 elősztorija a háborút pedig sosem lehet megnyerni egyetlen jó húzással.

Európai viszonylatban főleg érdekes végigjátszani a történetet, hisz küldetésről küldetésre arra kell rájönnünk, hogy nem minden terroristának nevezett személy gonosz, ha pedig Amerika és Oroszország lövöldöz a fejed fölött a városkádban, akkor lehet, hogy te is egy jobb világba szeretnél menekülni. Természetesen a főgonoszok ezúttal ismét az oroszok, mellettük viszont tényleges terroristákkal is meg kell küzdenünk, akiket "A farkas" nevű személy irányít.

Spoilerek nélkül a küldetések nagy része egészen elképesztő volt, de a Call of Duty részekre sok mindent mondhattunk az évek alatt, a kampány viszont mindig kimagasló volt, így most sem csalódtunk. A játék közepe felé Farah gyerekkorába csöppenünk bele, amikor az oroszok megszállták az országát. Ha valaki tényleg át akarja érezni milyen egy háború sújtotta országban gyereknek lenni az ne habozzon és most azonnal ugorjon bele az egyszemélyes kampányba.

A körülbelül 5-6 órás játékmenetet egyébként csak "Realism" módban ajánlom, ha tényleg kihívást szeretnénk magunknak, hiszen itt még a gyakorlott játékosokat is elkaphatja hirtelen egy-egy golyó, ami szinte azonnali halállal jár.

Singleplayer: 10/10

Ez miért nehezebb, mint a CoD veteránok ellen játszani!?

A játék Co-op módjára vajmi kevés panaszunk lehet. Igaz még alig tudtam belekóstolni, de már az első küldetés is vért, verejtéket, többszörös újrakezdést és némi OP taktikát kívánt. A lassan és könnyen kezdődő lövöldözésből egy stadionnál hirtelen Left 4 Dead 2 szintű zombiapokalipszis válik, ahol már begörcsöl a kezed, annyi AI által irányított oroszt lősz halomra (ők egyébként nem a legélesebb kések a fiókba, de el sem tudnám képzelni, mi lenne, ha még gondolkoznának is). A nehézség pont olyan, amit egy CoD-tól elvárunk, hisz az elmúlt években már rengeteg panasz érkezett a veterán játékosoktól, hogy folyamatosan a gyerekek felé nyit a piac, ezért már lassan elég, ha csak nyomkodjuk a bal klikket. Na ez itt nem játszik, hiszen körülbelül 10 éves FPS múlttal, számtalan fejlövéssel sem lehet megállítani az érkező ellenfeleket és még egy mezei taktika sem segít azon, hogy befejezd a küldetést.

Szerencsére az egyik csapattársam úgy döntött, hogy utánanéz a dolgoknak és elmondta, hogy gyakorlatilag csak 4 szanitéccel és 4 Riot Shielddel oldható meg könnyedén a küldetés. Ezután mindenki elővette a pajzsokat és gyakorlatilag végig rohanva a pályán sikerült megszerezni a győzelmet. Ha valakit felidegesített a többjátékos mód, akkor szívből ajánlom, hogy kipróbálja a Co-opot, hisz könnyen előfordulhat, hogy inkább visszamegy oda, ahol hibázhat az ellenfél. Ettől függetlenül számomra remek móka volt a maximum négyen játszható mód és az is egészen biztos, hogy az összes küldetést megcsinálom majd.

Co-op: 9/10

Ó, 725 miért vagy te 725?

"Ha még egyszer egy hitel a pálya másik végéről átütöm a monitort!" Hazudnék ha azt mondanám, hogy nem hangzik el ez a mondat minden órában legalább egyszer, amikor az új CoD többjátékos módjával játszunk. A fejlesztők több helyen is komoly, ám nem végzetes hibát vétettek és nagyvonalakban a jó cselekedetek bőven ellensúlyozzák a rosszakat. A fegyverek szerintem nagyon jól sikerültek, a Loadoutok változatosak lehetnek, az AR-eknek, a Snipereknek és az SMG-knek is bőven megvan a helye a metában. Néhány pálya, mint például a Hackney Yard és a Rammaza egyszerűen zseniálisan sikerült. Ódákat zengethetnénk arról, hogy mit csináltak jól, de ez tűnik fel legkevésbé az embereknek.

Egy játékteszt viszont nem csak a dicséretekről szól, így nézzük meg, hogy mit rontott el és min próbál javítani a fejlesztőcsapat.

A Shotgunok

Nem tudni pontosan miért, de a fejlesztők úgy döntöttek, hogy egy olyan játékot akarnak, ahol egy farmer régi puskája lesz a legfélelmetesebb fegyver. A kétlövetű 725 Washingtonból legalább Moszkváig ellő, ami mellett ráadásul még egyetlen lövés is elég ahhoz, hogy piros fejjel nyomogasd az F-et az újraéledés szándékából. Az automata shotgunok hasonlóan idegesítőek, de ott legalább még van idő védekeznünk ellene. A fejlesztők szerencsére hamar rájöttek, hogy tényleg borzasztóan erős a fegyver, így elkezdték nerfelni, amiből a legutóbbi frissítésben véletlenül buff lett. A szándék a fontos, ugye?

A pályák

Előbb felsoroltam két pályát, amik remekül sikerültek, de sajnos a többi nem igazán ragadott meg. A többi map leginkább közepesnek mondható, míg sikerült két olyan remekművet létrehozni, amit ha meglátok, azonnal kilépek a Lobby-ból. Az egyik az Euphrates Bridge, míg a másik a Piccadilly. Két ilyen rosszul sikerült pályát még életemben nem láttam, de a pletykák szerint a jövőben a CoD 4-es Crash és rengeteg olyan pálya érkezik majd, amik bőven kárpótolhatnak minket.

Most megöregedtem vagy tényleg nem látok semmit?

Sose hittem volna azt, hogy 22 évesen ezen kell gondolkoznom, de úgy néz ki, hogy megöregedtem, ráadásul egy igazi Boomer felfogást is elsajátítottam. Az új CoD-ban ugyanis gyakorlatilag nem látok semmit. Legyen az C4, Landmine, ellenfél, egyszerűen a legtöbb esetben az operátorok felszerelése miatt csak vakon lövök a felettük megjelenő piros névre. Könnyen előfordulhat persze, hogy ez is volt a célja a fejlesztőknek, de valamiért úgy érzem, hogy a CoD 4-es (Modern Warfare) és a CoD 6-os (Modern Warfare 2) pályákon mindig láthatóak voltak az ellenfelek, ami itt számomra nem igaz.

Ezzel viszont nem mindenki ért egyet és a jobb grafika valószínűleg segítene kicsit orvosolni a problémát, de a NASA még nem adta oda nekem a tavalyi gépeket, így sajnos az Ultra grafika nem az én pályám. Mindezért inkább egy fél fekete pontot kapnak, hisz a szemem és a grafikai beállításaim is csalhatnak.

Egy CoD-ról beszélünk és már el is fogytak a problémák!?

Nagyon úgy néz ki. Persze a játék Redditjén rengeteg potenciális problémát dobnak be a játékosok, amelyekből az egyetlen értékelhető felvetés az, hogy nem mindenki szeretne megizzadni az összes meccsen, így légyszíves kapcsolják ki a teljesítmény szerinti meccskeresést (SBMM). Engem ez egy pillanatig se zavar, ám azt meg kell hagyni, hogy éjszaka szeret összedobni az amerikai játszópajtásainkkal, 120-as ping mellett pedig jóval nehezebb a játék. Emellett megemlíthetjük a Claymore-okat, a nem folyamatosan látható K/D-t statisztikát és pár egyéb, frusztráló dolgot, de a fenti három probléma mellett mindezek eltörpülnek.

Mint említettem hamarosan új pályák érkeznek majd, szépen folyamatosan, ami mellett a 725 is megkapja egyszer azt a pofont, ami miatt kevesebben használják már. Az ellenfelek láthatósága valószínűleg nem sokat változik majd, de mivel ez a legkisebb probléma a három közül, így gyakorlatilag megbocsájtható.

Multiplayer 8/10

Összefoglalás

Szerény véleményem szerint a játék nagyon jó, de nem tökéletes. Ha valaki még nem érzi a tüzet a játék iránt, akkor inkább várjon egy picit és karácsony tájékán lepje meg önmagát a játékkal, amikor már néhány új pálya érkezik és a 725 sem jelenik meg senki rémálmában többször. Ha viszont mindenféleképpen CoD-ozni akar az ember, akkor nyugodtan csapjon le rá, hisz a hibáktól eltekintve tiszta szívből tudom ajánlani a Co-op-ot, a többjátékos módot és a kampányt is. A Call of Duty végre újra a régi színeiben tündököl és ki tudja, lehet, hogy a következő játék még ennél is jobban sikerülhet.

Értékelés: 9/10

A játékért külön köszönet a Konzolvilágnak!

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!