Hiánypótló, egy rég elfeledett műfaj új képviselőjével rukkoltak elő magyar fejlesztők.
Vannak olyan műfajok, amik lassan már a csapból folynak, a stílusban megjelenő játékok 90%-a viszont a kutyát se érdekli. És vannak olyan műfajok is, amik ma már igazi ritkaságnak számítanak, de ha kapunk egy RTS vagy egy beat'em up játékot, az nem csak a régi motorosok, de a fiatalabb játékosok szívét is megdobogtatja.
Ilyen játék az Infected Shelter is, ami nem elég, hogy a sokak által hiányolt, a '90-es évek egyik legnépszerűbb műfajának, a beat'em up-nak a képviselője, de ráadásul még magyar fejlesztőktől is érkezett. Nádasi Lajos és Ruzsányi Zoltán olyan játékokon dolgoztak korábban, mint a S.W.I.N.E. vagy a Panzers széria, legújabb projektjük pedig a Dark Blue Games független stúdió.
Első játékukkal, az Infected Shelterrel rögtön egy remek programot tettek le elénk az asztalra, ami bár nem tökéletes, pontos azt nyújtja amit kell, szórakoztat. Nincs fölöslegesen túlkapott sztori és világ, egyszerűen egy zombiktól hemzsegő, véletlenszerűen generált, poszt-apokaliptikus területen járunk, ahol a négy választható karakter egyikével kell átverekednünk magunkat, hogy ráleljünk táborunk elrabolt kutatójára.
2D-ben zajlik a harc, ami egyébként a játék egyik legerősebb és legfájóbb pontja is egyben. Ellenfeleink legyűrésére elég széles paletta áll rendelkezésünkre, lőfegyverek és közelharci felszerelés egyaránt. A játék gerincét képzi az elborult humor, amit már a karakterválasztásnál is megtapasztalunk (kedvencem a nagypapát kerekesszékben toló, miniszoknyás unoka), de kellően elborultak a fegyverek is. Az alap katanától és shotguntól kezdve, a lángszórón át, a Shovel Knight lapátjáig bármivel püfölhetjük az elénk kerülő ellenfeleket, amik szintén elég változatosak.
Visszatérve a harcrendszerre, sajnos bőven van olyan eset, amikor nagyon pontatlan. Pixelnyi pontossággal kell lavírozni az ellenek között, mert sokszor nem ér sebzést az ütésünk/lövésünk, de ugyanez elmondható a földről felszedhető lootokról is. Elég frusztráló tud lenni, amikor két dolog egymás mellé esik a talajra, volt, hogy percekig próbálgattam felvenni azt, ami nekem kellett volna.
Zombik, Mad Max stílusú fosztogatók, katonai egységek, drónok, mind-mind a mi kárunkra dolgoznak majd, de ha kellően ügyesek és kitartóak vagyunk, akkor idővel mi lehetünk az erősebbek. Erre a két tulajdonságunkra pedig szükségünk is lesz, hiszen az Infected Shelter egy roguelike játék, tehát ha meghalsz (a játék elején sűrűn lesz ilyen), akkor utána kezdheted az egészet elölről.
Előző kalandunk során összegyűjtött képességeink, és a játék legfontosabb tárgyai, a tervrajzok persze megmaradnak, így minden nekifutásnál már egy fokkal erősebb karakterrel vághatunk neki a játéknak. Sajnos az egyensúly itt sem tökéletes, a játék egy bizonyos szintig nagyon nehéz tud lenni, utána viszont, amikor már jó pár tervrajzot összegyűjtöttél, egy fokkal könnyebb a kelleténél.
az egyetlen barátságos hely a játékban, a táborunk, ahol minden halál után újjáéledünk
Nem tökéletes, de bőven szórakoztató játék az Infected Shelter, amit mindenképpen érdemes kipróbálnod, különösen akkor, ha hozzám hasonlóan beleuntál a futószalagon gyártott AAA dömpingbe. 10 euró Steamen a program, nagyon baráti az ár, főleg annak tükrében, hogy ezért a pénzért egy érdekes, vicces, pörgős, izgalmas és szórakoztató játékot kapsz.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!