Magyar és nemzetközi szinten is kiemelkedő eredményekkel büszkélkedhet PenhaDani, akit elkaptunk egy rövid interjúra.
A Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság K&H Hearthstone bajnokságát ezüstérmesként zárta PenhaDani, aki azóta a Team Plague színeiben megjárta Bukarestet és már lélekben készülhet Arlingtonra. Magyarország egyik legeredményesebb versenyjátékosát faggattuk az elmúlt hónapok eseményeiről!
Hatalmas hajrával, egészen a dobogó második fokáig kapaszkodtál fel az MNEB első szezonjában. A Hearthstone-nal azóta sem szakítottál, leigazolt a Team Plague és megküzdöttél a világ legjobbjaival a bukaresti Masters Tour döntőben. Mi motivál téged, hogy a mai napig aktívan kártyázz?
"Erre két igazán egyszerű ok van: továbbra is a kártyajátékok jelentik a kedvenc időtöltésemet, és ezek közül egyedül a Hearthstone az ami jelenleg kompetitíven e-sportolható. Amíg ez lesz a helyzet minden bizonnyal meg fogtok találni minden jelentősebb magyar és európai HS versenyen."
A Master Tours verseny előtt érkezett meg a 23 Wild lap a Standard formátumba és nem sokkal korábban szakított végleg a Blizzard a specialist rendszerrel. Hogyan élted meg ezeket a drasztikus és elég váratlan változtatásokat?
"A specialist eltörlését nagyon vártam, egyszerűen a játék alapjaiban alkalmatlan volt arra hogy egészséges versenyek szülessenek ebben a formátumban, bár nem vagyok benne biztos hogy a régi jó Conquest a megfelelő megoldás hosszú távon.
Valamint örültem hogy a Masters Tourokra visszatért a bo5 a bo3 helyett így kicsit jobban segítve a konzisztenciát. Az új lapok által elhozott metaváltozásnak örültem, mivel úgy gondolom jó vagyok abban hogy frissen találjak működő lineupokat, a versenyen is úgy éreztem hogy a mezőny nagy része ellen megvolt az előny a felkészülésből.
Az már más kérdés hogy a konkrétan egyes wild lapok (pl. Evolve) annyira unbalanced helyzeteket teremtettek ami kicsit kivette a játékosok kezéből az irányítást."
A BlizzConon bejelentették az új kiegészítőt, a legújabb játékmódot, de nem szabad elfelejteni, hogy a Riot is nagyban dolgozik a Legends of Runeterrán, a saját CCG-jén. Szerinted jó irányba haladnak a Hearthstone fejlesztésével a casual és a kompetitív réteg szempontjából?
"Az új kiegészítő eddig úgy tűnuik hogy a szokásos évzáró broken lapokat fogja rejteni, ezt mindenki eldöntheti magának hogy jó vagy rossz. A Battlegrounds pedig tett egy csavart az autobattlerek eddig bevett szabályain, amivel egyelőre úgy tűnik betaláltak. Kiváncsi vagyok hosszú távon mennyire fog megfelelő támogatást kapni ez a mód.
A casual réteg számára úgy gondolom megfelelő a játék, in-game eventek és új módok talán jelentenek annyi frisseséget, hogy meglegyen az érdeklődés két kiegészítő megjelenése között is, bár egyértelműen apad lassan a játékosbázis.
Hogy ez mennyire vethető össze a szinte nem létező e-sport támogatással a Blizzard részéről azt nem tudom, de én mindenesetre nagyon várom a Runeterrát ami talán végre méltó kihívója lehet a Hearthstone-nak az online kártyajáték piacon, a hatalmas LoL-os közösség miatt casual szinten biztos, de remélhetőleg a kompetitív rétegekben is."
OSZD MEG VELÜNK VÉLEMÉNYEDET KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON!