Az amerikai hadsereg a 2020-as toborzási büdzsé nagy részét az e-sportba invesztálja

Az amerikai hadsereg a 2020-as toborzási büdzsé nagy részét az e-sportba invesztálja

A hadsereg szakít a televízióval, hiszen a jövőt és persze a célközönségét a digitális világban látja.

Azt már régóta tudjuk, hogy az Egyesült Államok rohamléptekben zárkózik fel a koreai és a kínai e-sport világhoz. Folyamatosan növekednek a nézettségi számok, a rendezvényekre elkapkodják a jegyeket és egymás után jönnek létre az e-sport ligák. Ezért nem meglepő, hogy az amerikai hadsereg is úgy gondolta, hogy ideje a hirdetési költségvetést egy kicsit átcsoportosítani.

A jelentések szerint a 2020-as büdzsé eloszlása radikálisan megváltozik. A televíziós hirdetések gyakorlatilag megszűnnek, a költségvetés 97%-kát a digitális hirdetési formákba pakolják. Ezen belül a fókuszt pedig a YouTube és az e-sport közvetítések kapják majd. Ha figyelembe vesszük, hogy a kinézett platformokon a releváns nézőközönség a 17 és 28 év közötti korosztály, akkor a hadsereg döntése nagyszerű. Robert Burke admirális egy katonai konferencián erről nemrég a következőket nyilatkozta:

"Az utóbbi években nagyon sokat fizettünk azért, hogy a Super Bowl reklámszünetében megjelenjünk, de rá kellett jönnünk, hogy a célközönségünk nem ezt nézi."

Ugyan a teljes változás jövőre lép életbe, de a tengerészgyalogság már 2018 óta csökkentett büdzsével dolgozik a televíziós toborzási reklámokkal. Ennek ellenére az újoncok száma egyáltalán nem vagy alig csökkent valamit. Sőt a célszámokat minden évben elérték, mióta megvágták a költségvetést.

Az amerikai hadsereg 2020-as tervei között tehát az szerepel, hogy megjelenjenek az e-sport versenyeken hirdetőként. Emellett pedig az e-sport csapataik számát is növelni akarják majd, ugyan már az olyan játékokban, mint a Call of Duty, már van csapatuk, de úgy néz ki, hogy ez nem lesz elég. Kívülről persze ez éles váltásnak látszik és vélhetően lesznek majd olyan hangok, akik azt mondják, hogy hatalmas hibát követnek el a döntéshozók. Azonban, ha csak a nyers számokat nézzük, akkor látható, hogy a döntés átgondolt és logikus. Az amerikai hadsereg csak profitálhat, hiszen tényleg azt a közönséget érik majd el, akire szükségük van.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 


Kövess Minket!