Vajon CS:GO-ban is működnének a több, mint öt fős csapatok?
Mostanában viszonylag sokat hallunk a dán CS felől és meglepő módon nem azért, mert az Astralis megint sorban nyeri a versenyeket. Bár most HUNDEN távozása után megtorpantak, egész szép eredményeket ért el a MAD Lions és ott volt a Heroic is, aminek játékosait megvette a LoL-ból érkező FunPlus Phoenix csapata.
A régi-új alakulat le is játszott egy meccset a FLASHPOINT első szezonjában, a Cloud9 viszont 2-1-re verte őket. Alsó ágon az Orgless csapatával találkoztak volna a hétvégén, ám a meccs elmaradt. A FunPlus Phoenix (FPX) feladta a meccset, mivel időközben az Astralis lecsapott egyik játékosára.
Bizony, új játékost igazolt az Astralis, méghozzá úgy, hogy közben a már megszokott ötös a helyén maradt. Patrick "es3tag" Hansen hatodikként érkezett gla1ve és csapata mellé, pontosabban csak érkezik majd, hiszen július 1-ig szerződés köti a Heroichoz. Ez egyrészt eléggé váratlan igazolás volt, az FPX így feladni kényszerült a FLASHPOINT első fázisát, másrészt pedig érdekes kérdéseket vet fel a hat vagy több emberes CS:GO csapatokkal kapcsolatban.
In order to improve working conditions for our players, it has been decided to increase the Astralis roster to six players. On this basis, Patrick @es3tag Hansen will be joining the roster.
— Astralis (@astralisgg) March 22, 2020
Welcome, Patrick!
Read more: https://t.co/8Zof2zu0Rz#ToTheStars #LetsGoAstralis pic.twitter.com/lNyWWap6eN
Szükség van erre egyáltalán? Mi a terve ezzel a dán csapatnak? Hogyan működik ez az egész, ki cserél majd kit és ki dönt erről? A legtöbb kérdést már most meg tudjuk válaszolni, de, hogy pontosan milyen téren és mennyi haszna lesz ebből az Astralisnak, az csak élesben derül majd ki.
Aki követi a profi League of Legends történéseit, annak már nem idegen az, hogy egy csapat nem öt, hanem gyakran tíz játékosból is áll. Ott már bevált recept, hogy a kettévált szerepekre cserejátékost alkalmaznak. Valami hasonló lehet a dánok elképzelése is, amellett, hogy saját maguk a játékosok egészségének megőrzésére is hivatkoztak, mint ok a döntés mögött.
Bár a CS:GO-ban nincsenek annyira kőbevésett szerepek, mint a LoL-ban. Képzeljük el a következőt: adott például Train vagy Overpass, két olyan pálya, ahol nagyon fontos tud lenni egy erős és magabiztos AWP-s. Gyakran dupla AWP-t is látunk CT-ben, remek példa erre az MiBR. KNgV- a fő AWP-s, de ha kell, akkor FalleN is kézbe veszi a fegyvert az irányítás mellett. Egy hat vagy több emberes csapatnál az is egy opcionális forgatókönyv lenne, hogy FalleN marad az irányításnál, Trainen lejön a brazilok egyik játékosa és kNgV- mellé egy másik fő AWP-s ül a monitor elé úgy, hogy a cseréről a csapat edzője dönt.
A BLAST Premier már jelezte, hogy ők 5+2 fős csapatokat engedélyeznek, ahol a két cserébe nem tartozik bele az edző. Valószínűleg más versenyben sem lesz semmi akadálya a hasonló megoldásoknak, a kérdés, hogy mire megy vele az Astralis. Seangares, ex-profi, elemző és kommentátor szerint csak minimális ideig biztosít ez taktikai előnyt a dánoknak, utána ugyanúgy olvasható lesz a játékuk és az, hogy melyik pályát kivel és hogyan játsszák.
Unless something changes, I wouldn’t want a 6 man rotation in my team. This isn’t traditional sports where people get physically fatigued. Why would you rotate out a warmed up player for a new 5th? This seems like a temporarily solution so Astralis doesn’t get antistratted.
— Sean Gares (@seangares) March 22, 2020
Mit gondoltok, jó ötlet a több, mint öt emberes CS:GO csapatfelállás vagy nem járna akkora haszonnal, hogy megérje a plusz játékos?
OSZD MEG VELÜNK VÉLEMÉNYEDET KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON!