Az Esports Observer által nyilvánosságra hozott levelet 13 szervezet írta alá.
13, a Rocket League Championship Seriesben (RLCS) szereplő e-sport szervezet által, a Psyonixnek címzett levelet sikerült megszereznie az Esport Observernek. Ebben a levélben a különböző szervezetek a bajnokság problémáival kapcsolatban jelezték aggodalmukat a szervezők felé.
Ezt a levelet ráadásul nem is kis szervezetek írták alá: BDS, Endpoint, eUnited, G2 Esports, mousesports, NRG Esports, Pittsburg Knights, Renault Vitality, Rogue, Singularity, Spacestation Gaming, Susquehanna Soniqs és a Veloce Esports. Mindegyik csapat az RLCS élvonalában szerepel, így aláírásuk nagyobb súlyt ad a levél tartalmának.
Nem ők az elsők, akik hangot adtak elégedetlenségüknek az RLCS-szel kapcsolatban. Korábban egy elkeseredett rajongó írt nyílt levelet, amelyben több más problémára is felhívta a figyelmet, beleértve Óceánia, Dél-Amerika és Európa elhanyagoltságát, valamint hogy túlságosan Észak-Amerikára fókuszál a fejlesztőgárda.
A levélben a csapatok először arról írnak, hogy az ő szemszögükből a liga és közöttük nincs elfogadható mennyiségű kommunikáció, valamint nem látják megfelelőnek az RLCS-beli férőhelyelosztást, a nyeremények kifizetését, valamint a különböző bevételszerzési lehetőségeket. A hiányos kommunikációra azt a javaslatot tették, hogy kéthetente tartsanak egy megbeszélést a szervezetek vezetőivel és illetékes személyeivel a liga szervezői, amely keretein belül például a lebonyolítás menetrendjét érintő esetleges változások, partnerségi és marketinglehetőségekről, valamint bármi egyébről is egyeztetni tudnának.
Ezenkívül a liga időpontjának beosztásával kapcsolatban is vannak aggályaik, beleértve adott napot és azon belüli óra:perc beosztást is, mely idézve: „Szeretnénk, ha a szezon menetrendje jó korán meg lenne osztva mindannyiunkkal, ezáltal könnyebben tudunk mi is tervezni és hirdetni a mérkőzéseinket.” A ligához közeli források alapján ezen aggodalmak amiatt is fogalmazódtak meg, mert a szervezők ritkán és hosszú ideig válaszolnak a résztvevők kérdéseire, megkereséseire, így ezáltal nehezebben tudnak felkészülni egy-egy váratlan helyzetre.
Továbbá a levél kitér az RLCS férőhelyszabályára is. Az RLCS-ben az úgynevezett „kétharmados szabály” alapján osztják ki a férőhelyeket, azaz egy háromfős csapat akkor tarthatja meg a következő szezonban is a férőhelyét, ha legfeljebb egy játékos személye cserélődik ki. Viszont megkötés nincsen arra, hogy milyen csapat neve alatt szerepelhetnek, így fordulhatott elő többször is olyasmi helyzet, mint pl. az észak-amerikai élvonal 6. szezonjában, hogy a Rogue kiesett, a 7. szezonban mégis részt vehetett az élvonalban, csak teljesen más csapatfelállással, ugyanis az egyik bennmaradó csapatot leigazolták teljes egészében.
Ezzel a következő a probléma: a férőhely a játékosoké és nem a csapatoké, a szervezetek pedig különböző módokon könnyítik meg a csapat működését (beleértve a fizetéseket, szponzori lehetőségek keresését és egyéb logisztikai törekvéseket). Az hogy egyik organizációnak sincs hosszútávon garantálva a részvétele, megnehezíti a működésüket, mert bármikor történhet olyan, hogy egy másik szervezet jobb szerződést kínál a játékosoknak, így az addigi csapatukat elhagyják. Ez ügyben az a kérés érkezett, hogy a továbbiakban „a férőhely legyen a szervezeteké, amelyek elsődleges gondozói és irányítói a játékosok egészségének, jólétének, fejlődésének és anyagi szükségleteinek. Ha a férőhely a szervezeteké lenne, könnyebben tudnánk menedzselni például a játékosok fizetését, a csapatfelállásokat, valamint lenne kontrollunk a befektetésünk pénzügyei felett.”
A levél alapján a szervezeteknek zsebből kell állniuk a fizetéseket és egyéb kiadásokat, egyes csapatok havi bérezése pedig akár a havi 40.000 amerikai dollárt (kb. 13,1 millió forint) is elérheti. Ellenben a nyeremények elosztásában gyakori, hogy az összeg 90%-át rögtön a játékosok kapják meg, és 10%-kal számolhat a csapat.
Továbbá kitérnek arra is, hogy nincs lehetőségük közvetlen pénzügyi kompenzációra a ligától, és más megoldásokra kell támaszkodniuk, ha bevételt szeretnének termelni. Itt szóba került például a játékon belül elérhető Esport Shop, amelyen keretein belül a különböző szervezetek logóival ellátott decalokat, bannereket, kerekeket és egyéb kozmetikai kiegészítőket is vásárolhatunk. Az ebből származó bevétel egy részét valóban a szervezetek kapják meg közvetlenül, viszont észrevettek egy olyan szokást, hogy azok a csapatok, amelyek újonnan jelentek meg az e-sport életben, egy bajnoki szezont végig kell várniuk, amíg részt vehetnek ebben az Esport Shopban. A részvétellel kapcsolatos, hivatalosan megfogalmazott szabályok ráadásul nincsenek is.
A levél végén a szervezetek felkérték a liga szervezőit, hogy üljenek tárgyalóasztalhoz, és beszéljék meg a problémákat, hogy milyen megoldásokat tudnának erre találni.
A levéllel kapcsolatban az Esports Observer megkereste a Psyonixet, hogy kommentálják a levelet, válasz azonban még nem érkezett tőlük.
Te mit gondolsz erről az esetről?
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!