Call of Duty bajnoksággal toboroz az amerikai hadsereg

Call of Duty bajnoksággal toboroz az amerikai hadsereg

Az amerikai toborzó irodák a járvány miatt az e-sportokat hívják segítségül, hogy tartani tudják a kvótákat.

A koronavírus járvány teljesen fejére állította a világot és ugyan már kifelé jövünk belőle, de pár pár hónapja, egyik napról a másikra az emberek az otthonaikba zárkóztak és az életünk nagyban megváltozott. Bezártak az éttermek, nincsenek fesztiválok, a turizmus gyakorlatilag elhanyagolható szintre zuhant és az ipari termelés is visszaesett. Ezzel együtt az Egyesült Államokban a hadsereg is nagyban érintetté vált. Korábbi tapasztalatok alapján, egy-egy válság alkalmával sokan választják a tengerészetet, légierőt vagy akármelyik hadtestet, hiszen a katonai kiképzés egy zavaros időszakban mindig is biztos pont volt. De a mostani kivételes helyzetben ez nem így történt. A toborzók nem tudnak állásbörzékre járni, az iskolák zárva vannak, így az ottani látogatások is elmaradnak és az érintkezési korlátozások miatt veszélybe került az évi kvóta elérése. Ezért a hadierő egy új 'taktikát' vetett be, Call of Duty bajnokságot rendeztek.

Az akció pedig hatalmas siker lett, hiszen a toborzók több lehetséges újonc elérhetőségét szerezték meg a párhetes verseny folyamán, mint egy-egy nagyobb rendezvény során. A sereg e-sportra specializálódott toborzócsapata még nagyon kevés tapasztalattal rendelkezik az elektronikus sportok világában, de ez nem nehezíti meg a kapcsolatfelvételt. A tapasztalatok alapján a játékosok könnyen elegyednek szóba a katonákkal, akik szívesen mesélnek a játékok realitásáról, a benne szereplő fegyverekről, járművekről de akár a taktikákról is. Ezen beszélgetések pedig sokszor odáig fejlődnek, hogy a játékosok az igazi hadseregről érdeklődnek és olyan pozíciót találnak, ami vonzó lehet számukra, mint karrier. A több rétegű kommunikáció pedig még abban is segít, hogy a toborzók pontosan megtudják, hogy ki mit szeretne csinálni és kinek, mihez lehet érzéke. Ez pedig azért is fontos, mert nemcsak katonákra van szükség, hanem szerelőkre és technikusokra is. 

Persze az effajta toborzási módszerek nem új keletűek. Egy dán katonai reklám a CS:GO játékon keresztül próbálta elérni a fiatalokat.

Hazánkban pedig már a Honvédelmi Minisztérium is támogatja az elektronikus sportolókat, hiszen most a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság kiemelt támogatói között láthatjuk őket.

Fél évvel ezelőtt az amerikai hadsereg már eldöntötte, hogy az idei toborzási büdzsé nagy része az e-sportba megy, pedig akkor még szó sem volt járványról.

Ezzel tehát nem lehet azt mondani, hogy a sereg mostani lépése újkeletű lenne, hiszen egy ideje már dolgoztak ezen a 'projekten'. Azonban a COVID-19 miatt ez a folyamat felgyorsult. Nem lenne meglepő, ha mostantól a legnagyobb FPS e-sport játékok bajnokságain folyamatos szereplő lenne a katonaság, legyen szó a világ bármely nemzetéről. A részvételük pedig nem csak egyoldalú, ugyan fontos nekik, hogy újoncokat találjanak, de megfordítva az egészet a játékosok is kapnak egy karrier lehetőséget, ami abból kifolyólag, hogy mennyire szeretik a játékokat, érdekes lehet számukra.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések