A Chapter 2 - Season 4 FNCS eseménye komoly részvételi számokat produkált.
Az elmúlt egy évben számtalanszor lehetett hallani, hogy a Fortnite-nak befellegzett, az Epic Games módszerváltása a Chapter 2 kezdetén megölte a játékot. Kétségtelen, hogy bizonyos tekintetben csökkent a játék népszerűsége, arról viszont koránt sincs szó, hogy szakadékba lökte volna az Epic. Valójában a Fortnite ráfordult egy olyan ösvényre, mely sokkal inkább támogatja a kompetitív játékot, az e-sport pedig tökéletes reklámot biztosít neki.
A kompetitív statisztikákkal Fortnite Competitive Data megnézte, hogy mennyien is vettek részt az FNCS Season 4 első heti selejtezőin, és mennyien a még Chapter 1-ben lezajlott FNCS Season X szintén első heti selejtezőin. A különbség brutális, az FNCS széria egyértelműen dominál jelenleg.
More than one year later, 5 times as many players competed in Week 1 of Trio FNCS Ch. 2: Season 4 as in Season X.
— Fortnite Competitive Data (@FNCompData) October 13, 2020
The most ever for any FNCS team mode.
Insane numbers. pic.twitter.com/rYVckw1Tqu
Több mint ötször annyi csapat vett részt a Trio formátumot követő aktuális FNCS-en, mint a több mint egy évvel ezelőtti Season X verzión, pedig 2019-ben különösen nagy népszerűségnek örvendett a Fortnite e-sport, elvégre ekkor tartották meg a játék első és ezidáig egyetlen világbajnokságát.
A számokban mutatkozó különbséget több dolog is magyarázhatja. Az első és legfontosabb természetesen a kiegyensúlyozottabb meta, a Season X egyértelműen a valaha volt legrosszabb szezonnak számított kompetitív tekintetben. Ott voltak a B.R.U.T.E.-ok, a területek folyamatosan változtak, hatalmas volt a weapon pool, csupa olyan dolog ez, amelyek keresztbe tesznek a versenyszerű játéknak. Másik indok, hogy maga az FNCS, vagyis a Fortnite Chapion Series ekkor mutatkozott be először, a világbajnokság után ez volt az Epic második, többfordulós eseménye, a játékosok még nem annyira ismerték a rendszerét.
Végül pedig fontos részlet, hogy az Epic a Chapter 2 - Season 2 során felemelte a konzolok díjazását, így az FNCS versenyek is csábítóbbá váltak az Xboxról, PS-ről, Switch-ről érkező játékosoknak.
Noha a mobil Fortnite átmeneti, de kifejezetten hosszúnak ígérkező megszűnése komoly pofon volt az Epic-nek, minden bizonnyal belekalkulálták ezt, elvégre ők generálták a feszültséget.
A Fortnite tehát köszöni, jól van, játékosokból továbbra sem szenved hiányt.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!