A CD Project Red kéri a rajongókat, hogy értsék meg, ők is ugyanolyan emberek, mint bárki más.
Tegnap mi is beszámoltunk róla, hogy a lengyel CD Project RED 21 nappal, 2020. december 10-ére halasztotta el a sokak által várt játékuk, a Cyberpunk 2077 kiadását. Nem ez az első alkalom azonban, hogy a fejlesztőcég későbbre csúsztatta a játék megjelenését, sok rajongó adta hangját elégedetlenségének, a békésebbek mémek formájában.
— MÁÁV (@STGHMAAV) October 27, 2020
Többen ráadásul nem is riadtak vissza attól, hogy személyesen a fejlesztőknek üzenjenek emiatt. A CD Project RED vezető designere, Andrzej Zawadzki arról posztolt a Twitterre, hogy egyes kollégái halálos fenyegetéseket is kaptak már a késés miatt.
I want to address one thing in regards of the @CyberpunkGame delay.
— Andrzej Zawadzki (@ZawAndy) October 27, 2020
I understand you're feeling angry, disappointed and want to voice your opinion about it.
However, sending death threats to the developers is absolutely unacceptable and just wrong. We are people, just like you.
„Egy valamit szeretnék leszögezni a Cyberpunk 2077 halasztását tekintve. Megértem, hogy dühösek, csalódottak vagytok és ennek hangot is akartok adni. Azonban teljes mértékben elfogadhatatlan halálos fenyegetéseket küldeni a fejlesztőknek, nagyon rossz dolog. Mi is ugyanolyan emberek vagyunk, mint ti.” – áll a posztban.
Az üzenetek motivációja ellenben nagyobb részt onnan származnak, hogy a bejelentés előtt több rajongó kérte már, ne halasszák el ismét a kiadást. Balszerencsés módon pont egy nappal a halasztás előtt ígérték meg az egyik rajongónak, hogy nem változtatnak a kiadás dátumán.
Egy válaszüzenetben Fabian Mario Döhla (aki a @CyberPunkGame felhasználónév alatt a fenti ígéretet tette) elmagyarázta, hogy ezen válasz során a halasztásról még nem tudott. „Egy ekkora cégnél közel lehetetlen, hogy egy ekkora volumenű döntést minden alkalmazottal tudassanak előzetesen. Dióhéjban: a Twitter-fiók nem szándékosan hazudott. Szimplán csak nem tudtam. Elnézést kérek érte.” Jason Schreirer, a Bloomberg riportere szerint a CDPR fejlesztői a halasztás tényét a nyilván bejelentéssel egyidőben, egy belső céges e-mailen keresztül tudták csak meg. Ennek az okát abban látta, hogy „nem oszthatták meg a hírt korábban, tartva a részvények esésétől”.
Azáltal, hogy a játékot télen fogják kiadni, a 21 napnyi ráadás a 100 órás munkahetet is ledolgozó kollégák számára nem lesz egy sétagalopp, főleg ha hozzávesszük a dühös rajongók nem épp kedves hangvételű üzeneteit is.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!