Gaming: A Demon’s Souls remake háttértörténetének bemutatása

Gaming: A Demon’s Souls remake háttértörténetének bemutatása

A Demon’s Souls-remake kapcsán az embernek először természetesen a játék nehézsége ugrik be, pedig a sztorira is megéri odafigyelni.

A PS5 egyik nyitócímeként elrajtolt Demon’s Souls remake egy igazi kőkemény soulslike cím, remek látványvilággal, kegyelmet nem ismerő (de a maga nemében abszolút igazságos) harcrendszerrel, valamint hatalmas főellenfelekkel. Van azonban a játéknak egy olyan aspektusa is, melyről elég kevés szó esik, pedig abszolút megérdemelné a dicséretet, ez pedig nem más, mint a történet. Lássuk hát, milyen sztori lapul a Demon’s Souls összecsapásai mögött, és miért gondolta úgy egy egykor jóságos uralkodó, hogy az emberiség kiirtása jó buli lesz.

Figyelem! Témájából adódóan a cikk spoilereket tartalmaz, ezt figyelembe véve olvassátok csak tovább!

A gonosz első ébredése

A Demon’s Souls története egy fantasy világba kalauzol el minket, ahol az emberiségnek egyszer már majdnem sikerült kihalnia, méghozzá az itt Lélekművészetnek nevezett mágia miatt. Ezen rejtett tanok ugyanis sosem látott hatalmat és jólétet biztosítanak bárkinek, akad azonban egy nagyobb hátrányuk is, avagy, ha túl sokat használják őket, hajlamosak felébreszteni mindenféle ocsmányságot. A Demon’s Souls múltjában pedig pontosan ez történt: a túlzásba vitt Lélekművészet miatt magához tért az egyik leghatalmasabb és leggonoszabb démon, aki az idők hajnala óta várta, hogy egyszer a halandókra vethesse magát.

Az egyszerűen csak Ősöregként emlegetett rémség szörnyű pusztítást végzett a világban, és sokáig úgy nézett ki, nem is lesz senki, aki meg tudja állítani. Egy utolsó elkeseredett kísérlet azonban mégis sikerrel járt: az emberiség maradékának legnagyobb hősei összefogtak, és mikor már biztosnak látszott a vereség, Lélekművészetüket felhasználva újra álomba ringatták a démont, testét pedig a Nexus néven emlegetett építmény alatt rejtették. A túlélők ezután természetesen betiltottak mindenfajta mágiát, hogy a jövőben elkerüljék az ilyesfajta helyzeteket, azonban talán mondanunk sem kell, hogy idővel csak felbukkant valaki, aki túlságosan lazán értelmezte ezt a tiltást.

Allant király és a Jóság terhe

Az Ősöreg első ébredése és az ezzel járó démoni invázió ugyan a kipusztulás szélére sodorta az emberiséget, azonban idővel így is kikopott a köztudatból. A figyelmeztetésül szánt történetekből először egyszerű mesék, aztán pedig elfeledett legendák lettek, a Lélekművészetnek pedig egy idő után még a létezéséről sem tudott senki. Egészen addig, amíg Boletaria 12. királya, Allant, fel nem fedezte a Nexust és ezzel együtt a tiltott mágia mérhetetlen hatalmát is.

A helyzet iróniája, hogy Allant király egyáltalán nem volt gonosz vagy hatalommániás, sőt épp ellenkezőleg. Egy jóságos és kedves uralkodót tisztelhettünk személyében, aki nemes lovagjaival még az Ősöreg első ébredése után hátramaradt démonok ellen folytatott hadjáratba is beszállt, és aki a mágiát is azért támasztotta fel, hogy az alattvalóinak jobb és könnyebb élete lehessen. 

Idővel azonban a király szívébe utat talált a keserűség és a depresszió: látva, hogy az emberiség nagyja minden erőfeszítése ellenére csak szenved, újra felkereste a Nexust, ezúttal azonban nem rég elfeledett tudásért ment, hanem azért, hogy felébressze az Ősöreget. Meglátása szerint ugyanis, ha az egész élet szenvedés, akkor a legjobb a gyökerénél kezelni a problémát, és kiirtani az egész világot. Erre a feladatra pedig ki lehetne alkalmasabb, mint az ősi démon, aki egyszer már félig sikerrel járt ezen a téren?

Az Ősöreg második ébredése természetesen ugyanolyan katasztrofális következményekkel járt, mint az első. Boletaria királyságát elöntötte egy fura, tejfehér köd, teljesen elvágva azt mindentől és mindenkitől, szerte a világban pedig démonok hordái jelentek meg, hogy ellopják az emberek lelkét, önmagukból kifordult, megőrült és sokszor eltorzult testeket hagyva maguk mögött. A kérdés már csak az, hogy vajon ezúttal is sikerül-e visszakergetni az Ősöreget az álmába, vagy most már tényleg annyi az emberiségnek?

A démonölő felemelkedése

A Demon’s Souls kampánya az Ősöreg második ébredésével indít. A fehér köd megjelenése után ugyanis számtalan nemes lovag indul útnak Boletaria felé, hogy leszámoljon a gonosszal, azonban egyikükről sem hallani azután, hogy átlépték a királyság határát. Mi is egy ilyen bajnokot alakíthatunk, és sorsunk is az lesz, mint számtalan bajtársunknak előttünk, azaz elvérzünk, mielőtt bármi lényegeset tehetnénk az Ősöreg ellen. Csakhogy azért mégiscsak akad egy kis különbség: a mi lelkünket magához köti a Nexus, így a halál számunkra már nem a végállomás, hanem csak egy apró kis kellemetlenség.

Ezen új képességünk birtokában pedig nekiláthatunk az Ősöreg legyőzésének. Ehhez először a démon segítőit kell elintéznünk, hogy a lelküket felfalva egyre erősebbek és erősebbek lehessünk, végül pedig a sötét hatalmak által megrontott és eltorzított Allant királlyal, valamint az idők hajnaláról szalajtott szörnyeteggel is szembenézhetünk, hogy véget vessünk a második inváziónak, ezzel minden idők egyik legnagyobb hőseként bevonulva a boletariai történelembe.

Az ördög (vagy a démon) a részletekben rejlik

Persze a fenti összefoglaló csak a sztori leglényegesebb pontjaira terjed ki, hiszen a Demon’s Souls sztorija olyan szerteágazó és összetett, hogy azt lehetetlen egyetlen cikkbe belesűríteni. Ráadásul a FromSoftware más alkotásaihoz hasonlóan itt is minden fontosabb tárgynak és szereplőnek megvan a maga háttértörténete, melyet azonban a fejlesztők nem igazán kötnek az orrunkra, helyette meghagyják a lehetőségét, hogy magunk következtessük ki azt, hogy hol, mi történt a különböző leírásokban lapuló információmorzsákat összerakva.

Épp ezért, ha legközelebb nekiugrotok a Demon’s Souls-remake kampányának, járjatok nyitott szemmel, hiszen ebben a megtépázott világban számtalan remek sztori vár arra, hogy felfedezzétek.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!