Megérkezett a 11.1-es LoL frissítés, amivel az új szezon is elindul

Két nap múlva resetelik a rangokat, és indulhat az újabb versenyfutás!

November óta rengeteg minden történt a League of Legends világában, a legnagyobb eseményről már minden bizonnyal mindenki hallott, átalakult a tárgyrendszer. A Riot Games heteken át hozta a balance-változtatásokat a helyenként sokszor elég brokenre sikerült tárgyakhoz, de azért itt-ott a hősök is változtak, ez pedig nincs másképp a 11.1-es frissítésben sem. Íme a hivatalos értékek!

Hős nerfek

Fiddlesticks

  • A W képességének töltési ideje 9/8,5/8/7,5/7 másodpercről 10/9,5/9/8,5/8 másodpercre változik

Master Yi

  • Alpha Strike (Q): Töltési idő 18/17/16/15/14 másodpercről 18/17,5/17/16,5/16 másodpercre nő

Pantheon

  • HP regen 10-ről 9-re csökken
  • Felerősített Shield Vault (W): 135-165% AD-ról 120-165% AD-ra csökken

Hős erősítések

Gnar

  • Boulder Toss (mega Q): Alapsebzés 5/45/85/125/165-ről 25/70/115/160/205-re nő, lassítás 15/20/25/30/35%-ról 30/35/40/45/50%-ra nő
  • Crunch (mega E): Ugrás távolsága 600-ról 675-re nő
  • Hop (mini E): Bónusz attack speed hatóideje 4 másodpercről 6 másodpercre nő

Karma

  • Inspiritaion (E): 80/110/140/170/200 (+50% varázserő) helyett 80/120/160/200/240 (+50% varázserő) erejűre változik

Qiyana

  • HP regen 8,5-ről 9-re nő
  • Alap AD 64-ről 66-ra nő

Ryze

  • Overload (Q): Manaköltség 40 manáról 40/38/36/34/32 manára csökken

Xayah

  • Bladecaller (E): A töltési idő 12/11/10/9/8 másodpercről 10/9,5/9/8,5/8 másodpercre csökken
  • A képesség költsége 40 manáról 30 manára csökken

Hős kiegyenlítések

Yasuo

  • Way of the Wanderer (passzív): Crit bónusz 100%-ról 150%-ra nő, 1% crit 0,5 AD helyett 0,4 AD-t vált át
  • Szintenkénti AD 3,2-ről 2,2-re csökken

Yone

  • Way of the Hunter (passzív): Crit bónusz 100%-ról 150%-ra nő, 1% crit 0,5 AD helyett 0,4 AD-t vált át
  • Szintenkénti AD 3,2-ről 2-re csökken

Ezenfelül hotfixként érkezik majd változás Malphite-ra, Ivernre, Gravesre, Taliyah-ra, Sivirre és Varusra, ezeket az alábbi cikkünkben tekinthetitek meg.

Tárgyváltozások

Archangel's Staff 

  • AP 60-ról 65-re nő
  • Sapphire Crystal helyett Amplifying Tome-ból épül
  • A mana mennyiségből származó varázserő 3%-ról 2%-ra csökken

Ionian Boots of Lucidity

  • Ability Haste 15-ről 20-ra nő

Manamún

  • Teljes költség 2600 gold helyett 2900 gold
  • Sapphire Crystal helyett Longswordból épül
  • 2% helyett 2,5% manát vált át AD-ra az Awe passzív

Muramana

  • Eltávolítva: Mostantól nem csak fizikai varázslatokra aktiválódik a shock
  • Shock passzív sebzése 4%-ról 2,5%-ra csökken

Runaan's Hurricane

  • 25 AD helyett 0 AD
  • Passzív nyílvesszők 40-70% AD sebzés helyett 40% AD-t sebeznek
  • Pickaxe helyett Daggerből épül
  • Teljes költség 3400 gold helyett 2500 gold

Shurelia's Battlesong

  • Aktívból kapott bónusz mozgási sebesség 40%-ról 60%-ra nő

Burt sebzést okozó tárgyak változásai

Duskblade of Draktharr

  • Nightstalker (passzív): Sebzés 100 (+30% bónusz AD-ról) 65 (+25% bónusz AD-ra) csökken
  • Attack damage 55-ről 60-ra nő
  • Ornn fejlesztésének sebzése 70 helyett 75

Prowler's Claw

  • Sandswipe (aktív): Sebzés 100 (+30% bónusz AD-ról) 65 (+25% bónusz AD-ra) csökken
  • Ability Haste 10-ről 20-ra nő
  • Ornn fejlesztés: A képességgyorsítás 15-ről 25-re nő
  • Ornn fejlesztés: 80 helyett 75 sebzés

Hextech Rocketbelt

  • Supersonic (aktív): Sebzés 175-250 (+15% AP-ról) 125 (+15% AP-ra) csökken
  • AP 80-ról 90-re nő
  • HP 250-ről 350-re nő
  • Ornn fejlesztés: a varázserő 110-ről 120-ra nő
  • Ornn fejlesztés: az életerő 350-ről 450-re nő

Night Harvester

  • Soulrend (passzív): 125-200 (+15% AP) szinttől függő sebzés 125 (+15% AP-ra) változik minden szinten
  • AP 80-ról 90-re nő
  • HP 250-ről 350-re nő
  • Ornn fejlesztés: 110-ről 120-ra nő az AP
  • Ornn fejlesztés: 350-ről 400-ra nő az életerő

Trinity Force

  • AD 35-ről 25-re csökken
  • Ability Haste 10-ről 20-ra nő
  • Ornn fejlesztés: 45-ről 350-re csökken az AD
  • Ornn fejlesztés: 15-ről 25-re nő a képességgyorsítás

Goredrinker

  • A Thirsting Slash sebzése 110% AD-ról 100%-ra csökken
  • A Thirsting Slash gyógyítása 20% sebzés (+a hiányzó életerő 12%-a) helyett 25% (+a hiányzó életerő 12%-a) mértékben gyógyít

Stridebreaker

  • Az AD 50-ről 45-re változik
  • A képességgyorsítás 10-ről 20-ra nő
  • A Halting Slash sebzése 110% AD-ról 100% AD-ra változik
  • Ornn fejlesztés: a sebzés 60-ról 55-re csökken
  • Ornn fejlesztés: a képességgyorsítás 15-ről 25-re nő

Greivous Wounds tárgyak (Bramble Vest, Thornmail, Oblivion Orb, Morellonomicon, Executioner's Calling, Chempunk Chainsword, Chemtech Putrifier és Mortal Reminder) 2 másodperc helyett 3 másodpercig csökkentik az ellenséges HP visszatöltését.

2021-es rangsorolt szezon

Rövidesen kezdetét veszi a 2021-es rangsorolt szezon, EUNE szerveren magyar idő szerint január 8. 16:00-tól lehet kezdeni, EUW-n 17:00-tól. Ehhez köthető információ, hogy a Grandmaster és Challenger rang azonnal elérhető, így aki először eléri az ezekhez szükséges 200, illetve 500 LP-s határt az felkerül. A Riot Games ezzel is szeretné izgalmasabbá tenni a szezon elején folyó versenyt ezekért a rangokért.

Végül, de nem utolsó sorban pedig érkezett egy adag balance-változás az ARAM játékmódba is, illetve a bugfixek sem maradtak ki. Ezeket megtekinthetitek a hivatalos patch notes-ban.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!