Mit várhatunk 2021-ben az e-sport iparágtól?

Mit várhatunk 2021-ben az e-sport iparágtól?

A 2020-as tapasztalatokat 2021-ban egy darabig biztosan lehet hasznosítani.

Különös helyzetbe kerültek az e-sportolók, valamint az e-sport iparág egyéb szereplői, ugyanis 2020-ban meg kellett küzdeniük a COVID-19 okozta járványhelyzettel. A koronavírus miatt elmaradtak az offline események, lemondtak több versenyt és bezárták a játékosokat a négy fal közé. Ennek ellenére sikerült megrendezni biztonságos körülmények között Shanghai-ban a LoL Worldsöt, az év legnagyobb e-sport eseményét. A nyereményeket azonban nem szórták két kézzel a pénzdíjazásról híres tornákon, mivel se a Fortnite világbajnokságot, se a The Internationalt nem tartották meg. Ezek a hatások azt eredményezték, hogy a Call of Duty League, valamint a sakk kiemelkedett a szétosztott pénznyeremények területén, amire eddig még sosem volt példa.

Ezekkel az előjelekkel vágtak bele a versenyszervezők, befektetők, játékosok és stábtagok a 2021-es évbe. A jelenlegi helyzet nem sok mindenben hozott változást az elmúlt év utolsó hónapjaihoz képest, a korlátozások a legtöbb országban továbbra is meghatározzák a hétköznapokat. Az offline események látogatása helyett a YouTube és a Twitch nyújt lehetőséget a rajongóknak, hogy átéljék a legizgalmasabb ütközeteket. A két streaming platform mellett ott van még a Facebook, de a versenyszervezők közül csak kevesen részesítik előnyben a közösségi média oldalt, ha közvetítésekről van szó.

Idén a Dota 2 The International és Fortnite világbajnokság mellett a CS:GO Majorökre érdemes figyelni, amelyek közül tavaly a kölnit és a rióit el kellett halasztani. 2021-re bejelentették a PGL Majort Stockholmban, az október 23-ig kezdésig még bőven van idő a nyájimmunitást megteremteni a világban, ezért optimistán várhatják a szervezők, játékosok és szurkolók a 2 millió dollár összdíjazású tornát. Folyamatosan törnek előre a mobilos játékok, a PUBG Mobile és Garena Free Fire egyre több embert szegez a képernyők elé. A Riot Games folyamatosan fejleszti a Wild Riftet, a mobilos LoL-t, de ott vannak még a Supercell játékai, mint a Brawl Stars és a Clash Royale. A mobil e-sport legnagyobb piacának még mindig Kína, Japán, Dél-Korea és Dél-Kelet Ázsiai számít, de a fejlesztők és kiadók mindent megtesznek, hogy az USA-t és Európát fokozatosan meghódítsák. 

Fontos még kiemelni az e-sport szervezeteket, amelyek mögött olyan befektetők sorakoznak fel, mint a népszerű előadóművész, Drake, vagy Shaquille O'Neal, az NBA legendája. A pénz folyamatosan ömlik az e-sportba, amely még mindig gyerekcipőben jár a klasszikus sportokhoz képest. Ahogy telik az idő, úgy lesz egyre több verseny, e-sportoló és befektető, amely segíthet abban, hogy a társadalomnak még nagyobb szelete ismerhesse meg ezt a világot.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Te nézed majd a The International versenyét, ha megrendezik idén?

Üzlet - Neil deGrasse Tyson is ott lesz az MVM Future Talks szakértői között (X)

Neves szakértőkkel, köztük Neil deGrasse Tysonnal érkezik az MVM Future Talks hatodik évada. A neves magyar tudósok mellett a tudományos ismeretterjesztést küldetésének tekintő, szórakoztató stílusáról ismert amerikai asztrofizikus is megosztja a nézőkkel, hogyan látja az űrkutatás jelenét és jövőjét.

Üzlet - Neil deGrasse Tyson is ott lesz az MVM Future Talks szakértői között (X)

Neves szakértőkkel, köztük Neil deGrasse Tysonnal érkezik az MVM Future Talks hatodik évada. A neves magyar tudósok mellett a tudományos ismeretterjesztést küldetésének tekintő, szórakoztató stílusáról ismert amerikai asztrofizikus is megosztja a nézőkkel, hogyan látja az űrkutatás jelenét és jövőjét.

Üzlet - Túlélni a zsarolóvírust – hogyan lehet a kiberreziliencia versenyelőny? (X)

A zsarolóvírus-támadások nem csupán technikai fennakadásokat vagy átmeneti anyagi veszteségeket okoznak – hanem akár egy teljes vállalkozás bukását is jelenthetik. A siker kulcsa egyre inkább az, hogy a cégek mennyire képesek megelőzni a bajt, illetve helyreállni belőle. Az ESET kiberbiztonsági szakértői úgy vélik, hogy a kiberreziliencia ma már nem csak IT-kérdés, hanem egyenesen üzleti túlélési stratégia.

Üzlet - Tízmillió forint és teljes brandépítés vár a streetwear-úttörőkre (X)

A sneaker ma már nem csupán cipő, hanem kultúra. Egy jelenség, ami egyszerre szól önkifejezésről, közösségről és üzletről. Most a hazai fiatal alkotók, tervezők és vállalkozók is megmutathatják, mire képesek: elindult a Size-Up powered by Lounge Group, amely a sneaker- és streetwear-szcéna legígéretesebb új szereplőit keresi.

Üzlet - A lábtörlő jelentősége otthonodban

Gondoltál már arra, hogy a lábtörlő milyen fontos szerepet játszhat a mindennapjaid során? Minden egyes belépésnél találkozunk vele. De hogyan válasszuk ki a legmegfelelőbb darabot, és milyen szempontokat tartsunk szem előtt?

Közvetítések