Biró Balázs: Célunk az volt, hogy a rendelkezésre álló díjazási keretből minél több csapat részesüljön

Biró Balázs: Célunk az volt, hogy a rendelkezésre álló díjazási keretből minél több csapat részesüljön

A K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság 2021-es évadának kvalifikációs szakasza hamarosan indul, Biró Balázs, a HUNESZ elnöke nyilatkozott a ligáról.

A K&H MN3B kiírója a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ), amely szervezet már évek óta elhozza minden e-sportrajongó számára Magyarország legnagyobb ligarendszerű e-sport bajnokságát. A 2021-es évadról Biró Balázst, a HUNESZ elnökét kérdeztük.

A K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság 2021-es évada harmadik alkalommal indítja útjára Magyarország legnagyobb ligarendszerű e-sport bajnokságát. Gondoltad volna az első MNEB előtt, hogy ekkora hagyományt teremthet a HUNESZ (mint az MNEB) kiírója a magyar e-sport közösségben?

"Igen, sőt a K&H MNEB kapcsán egyértelmű célunk volt a rendszeresség és a hagyományteremtés. Az első 2018/2019 évadban egy 3 éves tervvel indultunk, amely a magyar játékosokat az online világból a jogi személyiséggel rendelkező csapatok világába vezeti. Ennek záró időszaka az idei évad, hisz a liga formátumú versenyekben idén már csak egyesületek, vállalkozások vehetnek részt az alapszakasztól kezdve."

A harmadik évadra felfrissültek a versenyjátékok, megjelent a VALORANT és az iRacing. Mi alapján dőlt el, hogy melyik e-sportolásra alkalmas címek kerülnek be a K&H MN3B kínálatába?

"Hosszú tervezési folyamat előzte meg az évadot. A HUNESZ Rendezvény és Verseny szakmai Bizottsága (HUNESZ RVB) tavaly nyártól kezdődően heti rendszerességű ülésein a 2021-es évad lehetséges versenyeiről egyeztetett több mint egy tucat szempont alapján vizsgálta a játékokat. Ezen szempontok közül pár: a versenycím licencelése, hazai közössége, nemzetközi kapcsolódási lehetőségek, platformok szerinti diverzitása, fejlettsége, sport kapcsolódása, közvetíthetősége, szponzorációs megkötések, újdonság faktor. A szezon előkészítésekor a 2019/2020-as évad aktív játékosainak véleményét is kikértük a Játékosok tanácsa ülésein. Az egyeztetések harmadik köre a gyakorlati lebonyolítást végző csapatunkkal zajlott, amellyel a tavalyi tapasztalatok levonása és a statisztikák kielemzése után jutottunk el a mai rövid játéklistára, amely az idei évad fő játékait tartalmazza. Vannak olyan játékok, amelyektől a korábbi formátumú versenyrendszertől elbúcsúztunk, ilyen a PUBG illetve a Hearthstone továbbá a CS:GO. Ez nem azt jelenti, hogy más HUNESZ versenyen vagy akár K&H MN3B vendégjátékként nem  találkozhatunk velük vagy más címekkel akár az idei akár a jövőbeli évadokban. ;)"

Mennyiben okoz nehézséget, hogy a koronavírus járványszerű terjedése miatt a K&H MN3B-et online körülmények között kell megrendezni?

"A COVID-19 járvány, koronavírus által okozott, nemzetközi és hazai egészségügyi helyzetre való tekintettel a K&H MN3B munkatársai otthonról dolgoznak és a stábon belül valamint a verseny résztvevőkkel a közösségi érintkezéseket igyekszünk minimalizálni. A versenyzőkkel, résztvevő csapatokkal online formában tartjuk a kapcsolatot, így valósul majd meg idén a felkészülés a versenyre, erre külön online webináriumokat tervezünk a játékosoknak. A legnagyobb kihívást a közvetítések összehangolása jelenti, hisz az ország több különböző pontján, akár több száz kilométeres távolságban élnek a csapat tagjai, itt külön nehézséget jelent, hogy szinkronban tartsuk az adásokat mindez jelentős technikai felkészültséget feltételez, mely a megszokott stúdióból történő adásoknál több hiba lehetőséggel jár."

Milyen változások lesznek a K&H MN3B versenyeiben az előző évadokhoz képest, a már fent említett új játékok bevezetése mellett?

"Több változás is várható: egyrészt átalakul a díjazás rendszere, másrészt versenyplatformot is váltunk ESL helyett a Battlefy felületére térünk át. A ligarendszerű versenyjátékokban a rájátszás lebonyolításán is változtattunk, idén négyes döntőnk lesz. A szabályzatok tekintetében is lesznek változások, a büntetések rendszerét jelentősen megreformáltuk, mely így sokkal kiszámíthatóbb és tisztább lesz a játékosok, csapatok számára. Az idei évadban életre hívjuk a csapat menedzserek tanácsát, amelytől közvetlenebb kommunikációt várunk a szervezetekkel. Emellett az adminisztratív, szerződéskötési folyamatainkat is optimalizáltuk és a verseny saját weboldala is megújul. "

A League of Legends és Rainbow Six Siege összdíjazása maradt kiemelkedően magas továbbra is, de az eloszlása változott az előző szezonhoz képest. Miért történt a nyeremények átstrukturálása? 

"A játékosokkal, csapatokkal való egyeztetéseink nyomán a HUNESZ RVB javaslatára alakítottuk át a díjazás rendszerét. A 2021-es évad ligarendszerű versenyei esetében bevezetjük a verseny alapdíjazását, amely az alapszakaszt teljesítő csapatok számára fix bevétel, erre épül az alapszakasz mérkőzéseinek eredménye után járó díjazás és a bajnoki rájátszás TOP 3 csapatának járó fődíjazás.  A célunk az volt, hogy a rendelkezésre álló díjazási keretből mind több csapat részesüljön, ezért az egyes díj elemeket arányosan osztottuk el. "

Ha Te elindulhatnál a K&H MN3B-en, akkor melyik játékot választanád és miért?

"Szerintem mindegyik versenyjátékban kihívás indulni, nagy lehetőség a részvétel és presztízs a győzelem a K&H MN3B versenyén. Nagyon nehezen tudnék választani közülük, főleg hogy vannak még játékok, amit be sem jelentettünk! ;)"

Ha további részleteket szeretnétek megtudni a K&H MN3B-ről, akkor irány a bajnokság hivatalos Facebook oldala, nevezni itt tudtok a LoL és R6S versenyre!

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!