Félig online, félig LAN, ez a Major bajban van

Félig online, félig LAN, ez a Major bajban van

Ha veszítessz, onliner vagy, ha nyersz, akkor meg nem igazi LAN - ez a PGL Stockholm Major legújabb dilemmája a szervezők mai bejelentése után, amiből gyorsan kitáncoltak.

Ma ér véget a PGL Stockholm Major első szakasza, a Challengers Stage, holnap pedig folytatódik is a nonstop, körömrágós Counter-Strike a Legends Stage-dzsel. Azonban az ilyen méretű eseményeknél az első napokban jellemző (de a pandémia mellett még könnyebben megbocsájtható) technikai hibák mellett felmerült egy újabb, a kompetitív integritást minimum megkérdőjelező helyzet: van csapat, aki a stúdióban játszik, és van, aki a gyakorló szobából. De mégis miért van ez, és miért jelent ez veszélyt a versenyre?

Mint az köztudott, a Major első napján, kedden, az egyszerűség kedvéért mindenki a pracc szobából játszotta a meccseit. Szerdától viszont ez megváltozott, és azóta is az a recept, hogy a párhuzamosan folyó mérkőzések közül az A streamen lévők stúdiókörnyezetben, míg a B streamek összecsapásai továbbra is a gyakorló szobákból mennek. Ez a legkevésbé sem optimális a kompetitív integritás szempontjából, de a körülmények között úgy tűnt, hogy a csapatok és a közösség is hajlandó szemet hunyni felette, amennyiben ez hozzájárul egy jobb minőségű produkcióhoz, és segít megoldani a korai technikai problémákat gyorsabban.

A mai napon a PGL bejelentette, hogy a holnap induló Legends stage során is marad ez a megoldás, de most már nem találtak a szervezők megértő fülekre. Nyilvánvalóan problémás egy Major jelentős részét gyakorló szobákból lejátszatni. Egyrészt, a rendezvény felé jogosan magasabb sztenderdet állítanak a nézők ennél. Másrészt, sokáig még kamerakép sem volt ezeken a meccseken, szóval a tavalyi csalási botrányok után akaratlanul is a legrosszabbra következtetünk, mert csökkent a játékosokba vetett bizalom. Persze ez nem jelent semmit: vannak adminok, vannak protokolok, de teljesen máshogy játszik egy csapat egy stúdióban, mint a hotelszobából, ahol a napjai nagy részét tölti.

A valódi probléma pedig ezutóbbi, vagyis a körülmények és az ezekből fakadó nyomás közti különbségek, mindez megspékelve azzal, hogy mi alapján dől el ki melyik streamen szerepel, hányszor játszik a stúdióban, és hányszor a pracc szoba kényelméből. Az eredményeket nem lehet elvenni. Nem is tudnánk megkérdőjelezni, hogy az egyes meccseken mindkét fél ugyanolyan körülmények között játszott, ezért külön-külön fair volt minden mérkőzés. Tehát nem a múltkori észak-amerikai valorantos blamázshoz hasonló az eset, amikor valaki egy hotelből, valaki meg egy tökéletes internettel felszerelt főhadiszállásról versenyzett.

A Major eddigi legnagyobb meglepetése kétségkívül a Copenhagen Flames 3-0-ás továbbjutása volt: most egy csillag azért oda fog kerülni a nevük mellé azzal, hogy ők mindhárom meccsüket a hotelből játszották. Szép eredmény? Persze. Fair azokkal szemben, akik a harmadik meccsüket stúdióban játszották velük párhuzamosan? Nem igazán. Most pedig ezt, és más hasonló eseteket felhasználva jogosan kritizálja több profi játékos, edző és személyiség a kialakult helyzetet, abban reménykedve, hogy a PGL hajlandó változtatni ezen.

MSL például azt mondta az esetről: "A különböző játékkörülmények problémásak. A nyomás teljesen más, és ez mindent eldönthet. Minden csapatnál egyformának kell lennie, nem valakinek így, valakinek úgy."

Az OG edzője, ruggah, ennél is tovább ment, ő azt mondta: "A nagy csapatok az A streamen játszanak a játékosaik és a rivalizálásaik miatt, és ezért automatikusan a B streamre (ahol ismerős körülmények között játszhatnak) kényszerülnek a kisebb csapatok, ami hozzájárul a meglepő eredményekhez."

Velük szemben a Daniel Vorborg, a CPH Flames társtulajdonosa, aki egyébként edzőként is ott van a játékosok mögött a Majorön, próbálta felhívni a figyelmet a kettős sztenderdre: "Ha a Heroic veszít, akkor az azért van, mert onlinerek. Ha mi nyerünk, akkor az meg azért van, mert nem is igazi LAN."

A PGL elvileg azért döntött a kérdéses megoldás mellett, mert így a stúdiómeccsek között kevesebbet kell várni a kezdésre, ami gördülékenyebb menetrendet tesz lehetővé párhuzamos meccsekkel. Négy csapatnak van setup a stúdióban, amíg megy az egyik meccs, addig előkészítik a következőt. A csoportkörökben annyi mérkőzés van, hogy a jelenlegi menetrendet stúdióban csak kétszer ennyi játéknappal vagy kétszer ennyi setuppal lehetne megoldani a Bo3 mérkőzések hossza mellett. Viszont a PGL úgy döntött a visszajelzések alapján, hogy mégis megbírkóznak azzal, hogy minden Legends stage meccs stúdióban legyen - egyelőre nem tudni, hogy mi lesz a kompromisszum. Viszont ez sem változtat azon, hogy a Challenger stage során már akadtak csapatok, akik mellé megjegyzésként oda lehet majd tenni a következő szakaszban az eredményeik körülményeit is.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!