Több játék online játékmódja is akadozva működik az AWS leállása miatt

Több játék online játékmódja is akadozva működik az AWS leállása miatt

Egy-két érintett szolgáltatás lassan ismét normálisan működik, de problémák továbbra is előfordulhatnak.

Az Amazon Web Services (AWS) az egyik, ha nem a legnagyobb, több felhő alapú szolgáltatást is kínáló platform. Az idei év áprilisában az ezen platformok összesített bevételeinek közel 33%-át az Amazon könyvelhette el (108,5 millió dollár), megelőzve többek között az Apple-t (89,6 millió dollár) és a Google-t (55,3 millió dollár) is.

Az Amazon viszont arról számolt be magyar idő szerint délután fél 6-kor, hogy elérhetetlenné vált az AWS - amelyet szolgáltatásait számtalan online program és játékszoftver is használta. A Downdetector oldalán látható is, hogy nem kevés platform érintett is az ügyben, ráadásul az alábbi játékokban is tapasztalhatóak problémák:

  • League of Legends
  • League of Legends Wild Rift
  • PlayerUnknown's Battlegrounds
  • VALORANT
  • Dead by Daylight
  • Clash of Clans
  • Destiny 2

És a sor folytatódik tovább, sőt a játékoknál nem áll meg. Az Epic Games Store és a UPlay online szolgáltatásai is egyáltalán nem, vagy alig voltak elérhetők. Az, hogy ennyi játék és a mögöttük álló platform elérése is akadozik, nem véletlen: 2019-ben például a legnagyobb videojáték-fejlesztők 90%-a használta az AWS-t. Ezek alapján ha meg kellene tippelni, pontosan mennyi online játék érintett, a rövid válasz rá: sok.

Mindenesetre az Amazon egy rövid közleményt is megosztott az AWS aktuális státuszáról tájékoztató oldalon. Az oldal szerint jelenleg az Egyesült Államok keleti részét továbbra is komolyan érinti a probléma, míg más régiókban bár nagyon lassan, de kezd helyreállni a rendszer, ettől függetlenül továbbra is keresik a hiba okát és igyekeznek mihamarabb elhárítani azt.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések