Tom Clancy's Rainbow Six Extraction próbakör – Szörnyek a kommandósok ellen

Tom Clancy's Rainbow Six Extraction próbakör – Szörnyek a kommandósok ellen

A Ubisoft jóvoltából lehetőségünk nyílt kipróbálni a Tom Clancy's Rainbow Six Extractiont, ami a népszerű sorozat izgalmas mellékhajtása.

A cikk eredetileg a PCGURU oldalán jelent meg, Dzséjt tollából.

Ha azt halljuk, hogy Rainbow Six, valószínűleg talpig felfegyverzett kommandósok és hasonlóan feltápolt bűnözők jutnak először az eszünkbe, akik taktikus harcot vívnak egymás ellen. És egyáltalán nem gondolnánk idegen fertőzésre és mutáns szörnyekre. hiszen ezek nagyon nem voltak jellemzőek a Tom Clancy nevével felvértezett játékszériára, még úgy sem, hogy az írótól nem állt annyira távol az ilyesmi.

Legalábbis eddig így szólt a fáma, mert a Rainbow Six Extractionben bizony nem alávaló bűnözőkkel, hanem egy űrbéli parazita csúf mutánsaival kell felvenni a harcot. Ennek ellenére a játék azért nem szakított a hagyományokkal, szóval ez sem lett esztelen lövölde, sőt a csapatmunka igencsak fontos benne. Tehát jó, ha olyan társakat választunk magunk mellé, akik nem akarnak magányos farkast játszani.

Az Extractionben ugyanis hárman játszhatunk együtt, három operátor bőrébe bújva, akiknek különböző feladatokat kell végrehajtania a három részre tagolt, fertőzött zónákban. Minden egyes zóna egyre nehezebb kihívások elé állítja a játékosokat, amit még meg lehet fejelni a nehézségi szint megemelésével. Tapasztalatom szerint ezzel nincs is gond, a játék már közepes szinten is komoly kihívást nyújt a casual játékosoknak, a legnehezebb fokozatot pedig a harcore gamerek fogják igazán élvezni, mert az nagyjából a Dark Souls-szint.

A feladatok igencsak széles skálán mozognak és szórakoztatóak. Olykor fertőzötteket kell élve elfognunk, máskor eltűnt emberkéket kell kimentenünk a szörnyek markából, és az sem szokatlan, ha egész fészkeket kell felperzselnünk. Hogy ezek mennyire könnyen abszolválhatóak, az nagyban függ, nemcsak a nehézségi szinttől, de attól is, hogy mennyire működik együtt a csapat, illetve mennyire ismertük ki az ellenfeleket.

Az Extractionben ugyanis ugyanúgy célravezető a lopakodás, mint a Rambo-üzemmód. Bár úgy vettem észre, hogy előbbi nehezebben kivitelezhető, ugyanis a lények nemcsak szuper érzékenyek a hangokra és a mozgásra, de a fészkeikben még riasztórendszer is van, sőt belefuthatunk afféle csapdákba. Itt főleg a szörnyikék érzékenységét lenne jó finomhangolni, mert a próbakör során volt olyan, hogy totál hangtalanul közelítettem meg egy mumust, amiből mintát kellett venni, az mégis simán meglátott, pedig mögötte voltam. Olykor pedig a falakon át is érzékeltek minket, pedig meg sem moccantunk, és riasztó sem volt a pályán.

A Rambo-üzemmódban pedig sokat számít, hogy milyen operátorokkal dolgozunk. Ezen a téren nagyon nagy a választék, szóval mindenki megtalálhatja a számára megfelelőt. Ugyanakkor itt van egy csavar: ha egy operátor elesik a zónákban, az utána már nem használható, amíg ki nem mentjük és fel nem épül. Szerintem ez az Extraction egyik legjobb húzása, ugyanis így nemcsak egy plusz feladatot kapunk a következő körre – az operátor kimentését –, hanem rákényszeríti a játékost arra, hogy új operátorokat is kipróbáljon. Ráadásul, ahogy fogynak a bevethető emberek, úgy kell egyre jobban elgondolkodnunk azon, hogy kit használunk. Ráadásul csak azok az operátorok fejlődnek, akikkel játszottunk is. Ennek hála már a karakterválasztás is némi gondolkodást igényel, és kommunikációra késztetheti a játékosokat.

Ami az ellenfeleket illeti, eléggé változatosak, bár a Ubisoft semmi olyat nem villantott, amihez hasonlót más játékokban még nem láttunk. Itt is van köpködő, robbanó, ütlegelő és óriás verzió, meg akadnak láthatatlanul portyázók – talán ez utóbbi hat az újdonság varázsával. Ahogy haladunk előre a szektorokban, úgy másznak elő egyre rondább és veszélyesebb jószágok. Eszük ugyan nem sok van, de a sok lúd disznót győz elv egész jól működik. Ami elég kellemetlen, mert a lőszerrel csínján kell bánni, ugyanis a pályákon nincs sok utánpótlás.

Mindent összevetve a Rainbow Six Extraction egy kellemes játéknak tűnik, így, a megjelenés előtt. Roppant szórakoztató, érdekes egyvelege a horrornak és a taktikai harcoknak. Szerencsére a készítők nem estek át a ló túloldalára, a játék nem megy el akaratlanul is agyatlan FPS-be. Technikai hibák ugyan akadtak, de ezek még inkább abból fakadtak, hogy nem a kész programmal játszottunk. Ugyanakkor örömteli, hogy így sem volt sok gond, szóval a január 20-ai megjelenésig mindezt simán kijavíthatják. Ezen kívül pedig már csak némi finomhangolás szükséges, amivel szintén végezhetnek addig. És ha ez így lesz, akkor egy remek taktikai akciójátékot kaphatunk a Rainbow Six Extraction képében.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!