Saját Twitch csatornát kaphatnak a Doommal játszó patkányok

Saját Twitch csatornát kaphatnak a Doommal játszó patkányok

Remek lehetőséget lát benne, de van egy "aprócska" bökkenő.

Korábban írtunk róla, hogy 2021 egyik nagy szenzációja volt, hogy a magyar származású neuromérnök, Tóth Viktor létrehozott - kifejezetten rágcsáloknak - egy különleges eszközt. Ezzel a kis patkányokat tudja vizsgálni, akik nem csalás, nem ámítás, videójátékkal játszanak a kisérlet közben.

A három kisállat tehát időről-időre belevethette magát az egyszerű - Doomban létrehozott - pálya által kínált kihívásokba, és úgy tűnik az egyikük annyira megszerette, hogy ennek láttán további lehetőség is megfogalmazódott a tudósban. A Futurismnak adott interjúban Tóth Viktor a következőket mondta a céljairól:

“Úgy gondolom, hogy [a Twitchen való streamelés] egy nagyon jó módja annak, hogy egy ilyen projektet finanszírozni tudjunk. Az egyetlen probléma jelenleg viszont az, hogy mennyi ideig képes ez a szerkezet lekötni egy patkány figyelmét. Egyszer az egyikük, akit Romeronak neveztem el, 15 percig képes volt a figyelmét a speciális eszközre és a játékra fordítani, ami nagyszerű érzés, és szinte hihetetlen, mert a kisállat esetében ez elképesztően hosszú idő, és nem fáradt el, ráadásul szinte abba sem akarta hagyni. Tehát ha sikerülnem újra eljuttatni a patkányt arra a pontra, ahol újfent ilyen szintű kíváncsiság égne benne a játék iránt, az nagyon érdekes lenne. Ha meg tudnánk valósítani, hogy a patkányok 10 vagy 20 percet biztosan "játszanak" egymás után, akkor igen, a Twitch streamelés működhetne. Szerintem egy nagyon jó módja lenne annak, hogy ezt megmutathassuk az embereknek, a támogatás pedig nagyon jól jönne.”

Arról is beszélt még, hogy a jövőben további kísérletekkel próbálkozik, és tetszett neki az ötlet, hogy megtanítsák a patkányokat a 3D Pac-Man játékra, persze az valószínűleg túl nehéz feladat lenne.

„Viselkedési szempontból ennek van értelme, mivel a patkányok nem igazán szeretnek megtámadni dolgokat. A vadonban létező dolgok elől általában menekülnek. Ezt használnánk fel a 3D Pac-Man esetében is, hiszen mindig egy szellem üldözné őket. Reálisan nézve viszont ez az ötlet szinte lehetetlen, mert a patkánynak meg kellene fordulnia. Ezért van ezeknek a Doom-szerű lövöldözős játékoknak több értelme.”

Kövess Minket!



Közvetítések