Viszlát ellentétek, viszlát Horde vs. Alli! Warcraft
Időtlen-idők óta a World of Warcraft fő eleme a Horde és az Alliance ellentéte volt. Gyakorlatilag minden sztori ezzel kezdődött vagy végződött. Egyértelműen ez volt a játék alapköve és néhány játékoson kívül eszébe sem jutott senkinek, hogy ezen változtassanak. Azonban a napokban Ion Hazzikostas bejelentette, hogy az Alli és Horde ellentétének itt a vége és a 9.2.5-ös frissítéssel megérkezik a Cross-Faction funkció. Mindez azt jelenti, hogy innentől a két frakció együtt dungeon-özhet, raidelhet és PvP-zhet. A későbbiekben pedig valószínűleg a guildek is hasonlóan működnek majd.
Hazzikostas szerint minderre azért volt szükség, mert a játékosok már régóta szerették volna ezt a funkciót és az utóbbi időkben olyan mechanikákat néztek át, amire korábban nemet mondtak.
„Az utóbbi időben megnéztük az összes olyan ötletet a játékosoktól, amire eddig nemet mondtunk... Az egyik ezek közül pedig a Cross-Faction volt. Eddig a válaszunk mindig az volt, hogy ez a Warcraft. Orkok az emberek ellen. Horde az Alli ellen. Ez volt az egész játék alapköve. Leginkább a Star Wars-hoz tudnám mindezt hasonlítani, azonban az egyetlen különbség miatt döntöttünk úgy, hogy végül igent mondunk erre a funkcióra. A Jedik és a Sith-ek nem beleszületnek a szerepükbe, hanem ők választják meg a sötét vagy a világos oldalt. Azonban a WoW-ban Allis leszel vagy Hordás és ebben nincs választásod, beleszülettél az adott frakcióba. Nem szerettük volna, hogy csak azért mert valaki Elf, akkor innentől utálnia kell a trollokat vagy éppen fordítva." – mondta Hazzikostas.
A továbbiakban még elmesélte, hogy 20 évvel ezelőtt a Warcraft 3 sztorija is azzal végződött, hogy a két frakció közösen győzte le Archimonde-ot és az utóbbi évtizedben folyamatosan bontották le a falakat a játékosok között. Régen annyi is elég volt, hogy másik szerveren készítettél karaktert, már nem tudtál játszani a barátaiddal. Ez az utolsó nagy elválasztó fal, így véget szeretnének vetni ennek is.
Persze mindez remekül hangzik és be kell vallanom, tényleg szépen megfogalmazta mindezt a vezetőfejlesztő. Azonban a tények magukért beszélnek. Minderre leginkább azért volt szükség, mert a játékosbázis folyamatosan csökken, ráadásul az utóbbi években egyre kevesebben és kevesebben választották az Allit, emiatt pedig jóval nehezebb dolga van minőségi játékra, aki a "jó" oldalt választja. Persze tévedés ne essék, a WoW még mindig nem egy halott játék, ez pedig egy olyan fejlesztői döntés, ami valószínűleg mindenki üdvözölni fog, csak a játék egyik alappillérjét kellett eltörölni hozzá.
Végül, de nem utolsó sorban pedig Hazzikostas szerint mindez az Alli vs. Horde kiegészítők végét is jelenti majd egyben, a Battle for Azeroth lesz az utolsó, ami tényleg a két frakció csatájáról szólt, legalábbis a kezdetekben.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!