State of Decay 3: Óriási bajok a fejlesztőgárdánál, zaklatási botrányok hátráltatják a munkát

State of Decay 3: Óriási bajok a fejlesztőgárdánál, zaklatási botrányok hátráltatják a munkát

Munkahelyi zaklatások áldozataivá vált több alkalmazott is a stúdiónál.

Nem túl rózsás a helyzet az Undead Labs háza táján sem. A stúdiót a Microsoft 2018-ban vásárolta fel – az a Microsoft, amely idén januárban a Blizzarddal egyezett meg, és amely cégnél tavaly robbant ki egy súlyos zaklatási botrány. Most viszont úgy néz ki, a Microsoftnak is hasonló problémákkal kell megküzdenie házon belül, ugyanis az Undead Labsnél több jelenlegi és korábbi alkalmazott is arról tett panaszt, hogy munkahelyi zaklatás áldozatává vált, a vezetés nemtörődömsége miatt pedig még a munkamorál is nagyot zuhant.

A State of Decay 3-at még 2020-ban jelentették be, egy igen hangulatos és emlékezetes trailer videóval, amely egyből meg is fogta a rajongókat. Azonban azóta nem sokat tudhattunk meg a játékról, amely aggodalommal töltötte el a videojátékos-közösséget, ennek okairól pedig a Kotaku számolt be egy igen hosszú nyomozó cikkben.

A cikk több nagyon erős állítást is megfogalmaz, amelyben 12 jelenlegi és korábbi alkalmazott is megszólalt. Ők többek között arról beszéltek, hogy már az előzetes ilyen minőségű elkészítésére is kényszerítve voltak, illetve hogy a játékot 2020-ban jelentsék be, amellyel az Xbox Series X|S bejelentését vezették volna fel. A fejlesztőgárda nem érezte azt, hogy erre készen állt volna a játék, több időt azonban erre nem kaptak. A nyomást Philip Holt, a stúdió vezetője gyakorolta rájuk. 

„Nem akartuk bejelenteni a játékot, mert nem tudtuk, hogy milyen állapotban is volt akkor." - mondta az egyik jelenlegi alkalmazott. „Egy zombiszarvas megjelenik a videóban, így a rajongók is arra gondolnak, hogy élőhalottak is lesznek a játékban – miközben néhány fejlesztőt is meglepetésként ért a videó ezen része."

A fejlesztés a továbbiakban sem ment gördülékenyen, egy belsős demo verzió prezentálása például annyira pocsékul ment, hogy a vezetés aggódni is kezdett.

„A vezetőség azt állította, hogy csak 'prototípusokat' gyártunk, miközben csak próbáltunk egy játszható demót készíteni, amelyet a befektetőinknek meg tudunk mutatni." - mondta egy korábbi alkalmazott.

„Folyamatosan csak egyre több és több mindent kértek a demóba." - ezt már egy másik ex-fejlesztő mondta. „Teljes káosz volt az egész. Az emberek elmentek, és pályakezdők jöttek a helyükre. Hogy egy producert idézzek. „Nem vagyok jártas a programozásban, meg ezekben, de ennek már túl kéne lennie azon, hogy csak egy prototípus." Amikor még a legtapasztaltabb kollégák is azt mondták, hogy ez egyáltalán nem működik, nem foglalkoztak a visszajelzéseinkkel és csak egyre többet és többet kértek, határidőre."

Tavaly ősszel kettő belsős demónak is el kellett volna készülnie, ebből az egyik szeptemberben, amely csak néhány GIF-ben mutatta volna be a State of Decay 3-at, míg decemberben kellett volna már konkrét játékmenettel prezentálni a projektet. Philip Holt azonban nyár végén úgy határozott, hogy már a szeptemberi demóban is legyen konkrét játékmenet – nem kevés nyomást helyezve az alkalmazottakra, akiknek elképesztően sok túlórát is kellett vállalniuk, hogy a kitűzött célt teljesíteni tudják.

„A nyomást Philip rakta ránk, nem az Xbox, vagy a Microsoft" - mondta egy másik korábbi alkalmazott. „Philip azért hajtott minket ennyire, mert félt attól, hogy alkalmatlan vezetőnek tartják őt az Xbox-nál. Gyakorlatilag minket "áldozott fel" azért, hogy a saját carrierjét és imidzsét jó fényben tüntesse fel."

A fejlesztők végül fellázadtak, Holt pedig engedett nekik. Szeptemberben végül kevesebbet kellett bemutatniuk, mint amit terveztek, a decemberi prezentációt pedig törölték – a történtek azonban így is nyomot hagytak bennük. Az év végére sok tapasztalt fejlesztő fel is mondott mentális kiégésre panaszkodva, míg akik maradtak, sem túlságosan optimisták a jövőt tekintve a munkahelyi körülményeket tekintve. Ami pedig a legjobban bántotta őket, hogy a Microsoft – legalábbis a tudomásuk szerint – nem tett semmit annak érdekében, hogy a helyzet javuljon.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Üzlet - Milyen karrierlehetőségek vannak a sport területén?

Sok fiatal tanácstalan, merre induljon a középiskola elvégzése után. A legtöbben egyetemre mennek, de gyakori, hogy az nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. Ilyenkor pedig jön a kérdés: milyen szakmát érdemes kitanulni?

Üzlet - Így kell stabil stéget építeni

Egy instabil stég könnyen meginoghat, ami balesetveszélyes, különösen, amikor nehéz felszereléseket mozgatunk rajta. Ha a felület csúszós, vagy a szerkezet nehezen használható, az még a vízi sportok szerelmeseinek is kedvét szegi. Átgondolt tervezéssel, minőségi anyagokkal elejét vehetjük a költséges bosszúságoknak. Szakértő lépések szakértőktől.

Közvetítések