Javították m0NESY Mirage füstjét, de a drámát nem lehetett elkerülni

Javították m0NESY Mirage füstjét, de a drámát nem lehetett elkerülni

Vasárnap a drámákról szólt a PGL Major Antwerpenen, az első és legnagyobb ezek közül egy új egyirányú füst felfedezéséből és használatából indult.

A G2 játékosa, m0NESY használt egy smoke bugot a Majorön, amivel egy olyan egyirányú füstöt lehetett csinálni Mirage-on moziban, amiből ő maga kilátott, de az ellenfél számára láthatatlan maradt. A bugot az Imperial ellen használta m0NESY még szombaton, a Legends Stage első napján. A történet csak másnap járta be a közösségi médiát a POV-felvétellel. Hirtelen hatalmas dráma kerekedett, a CSPPA pedig versenyt futva az idővel próbálta elérni az összes csapatot, hogy megegyezzenek a bug használatának betiltásáról.

A bugról megoszlottak a vélemények, a profik azonnal farkast kiálltottak, az elemzők visszafogottan reagáltak. Később játékosok felfedezték, hogy más pályákon is előidézhető a bug. A PGL és a Valve azonban megengedte a bug használatát a Majorön, mivel az a játék része. Ez újabb drámai reakciókhoz vezetett, hiába volt erre precedens például a krakkói Majorön előkerült jump bug miatt, amivel a BIG élt vissza akkor. A közösség csalásnak nevezte az esetet, ezzel együtt m0NESY-t csalónak. Sokan pedig az olofboosthoz hasonlították ezt, de ez nehezen állja meg a helyét, ugyanis olof a pálya nem megengedett részén tartózkodott egy pozícióban, amiből kilőni sem lehetett, ha egyáltalán felfedezik. Technikailag még a BIG jump bugja is erősebb volt ennél, mert a hitbox akkori működése miatt nem lehetett lelőni a játékost.

Ehhez képest jelentősen jámborabb, ha valaki egy füstön keresztül lövöldözik egy olyan metában, amiben a CT-k az M4A1-S-sel folyamatosan ezt csinálják – a különbség abban volt, hogy mit látott a játékos és mit nem az ellenfél. Az egyirányú füstök egyébként is a meta részét képezik, igaz, egyik sem így működik vagy ennyire hatékony. M0NESY pedig azt vitatta a bug kapcsán, hogy akkor ki kellene javítani a molotov bugot is, amivel Ancientön messzebbre lehet dobni őket, mert nem robbannak fel a levegőben. De senki sem panaszkodik amiatt, mert az kézenfekvő, hiába nem ez a működés lenne a Valve szándéka. Az már más kérdés, hogy gránátokról van szó mindkét esetben, de teljesen más helyzetek minden szempontból.

További bonyodalom a történetben, hogy m0NESY megkérdezte már az RMR-on a versenybírókat, hogy használhatják-e azt a konkrét füstöt, amit az Imperial ellen is, ők pedig rábólintottak akkor a játékos szerint. Tehát a PGL tudott a bug létezéséről, de a Valve nem javította ki azt a Majorig. A játékosok a felfedezést és a PGL engedményét követően egyezséget kértek a csapatoktól, hogy senki se használhassa a bugot. STYKO, aki a CSPPA egyik bizottsági tagja, ezt össze is hozta nem sokkal az első meccs kezdete előtt: minden csapat belement az egyezségbe, így a dráma így elhalkult, a bugot nem használták utána.

Éjszaka a Valve közzétett egy új frissítést, amiben elvileg megoldották a problémát, a PGL pedig áttért ennek a játékverziónak a használatára. Viszont ilyenkor mindig felmerül a közösségben, hogy a foltozás más problémákat idézhet elő a játékban, ha verseny közben gyorsan kell összehozni és nincs idő alaposan tesztelni. De remélhetőleg a zűrös vasárnap után már zavartalanul halad tovább a Major, melynek bajnokát a hétvégén az antwerpeni Sportpalaisben koronázzák meg.

Borítókép: PGL

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!