Hárítja a felelősségét a minőségtesztelő cég a Cyberpunk 2077 hibái miatt

A minőségtesztelő cég tévesnek véli a szivárogtató állításait.

Már másfél év eltelt azóta, hogy megjelent a CD Projekt RED játéka, a Cyberpunk 2077. A cím elképesztően nagy hype-ot kapott, ám ezeknek nem tudott megjelenéskor megfelelni. Azóta javították a hibák egy jó részét, így már jóval élvezhetőbb a játék. A népszerűséget meglovagolva megjelent belőle társasjáték is, amiért szintén megőrülnek a rajongók.

Hiába az idilli állapot, a hét elején robbant a bomba: az Upper Echelon Gamers YouTube-csatorna közzétett egy videót, amelyben egy informátor azt állította, hogy a Cyberpunk 2077 hibái a minőségtesztelő Quantic Labs hibás folyamatainak és hozzáállásának a következményei. A cég természetesen hárítja a felelősségét és több állítást is tévesnek minősített. A vezérigazgató, Stefan Seicarescu által aláírt közleményben a The Witcher 3-on is dolgozó QA-stúdió kifejti, hogy a szivárogtató teljesen félreérti a nagy költségvetésű játékok minőségbiztosítási folyamatát.

„A közösségi médiában közzétett videó a Quantic Labbal kapcsolatos téves állításokkal kezdődik" - magyarázza. „Úgy tűnik, hogy nem értik azt a folyamatot, ahogyan egy játékot tesztelnek a piacra kerülése előtt. Minden ügyfélmegállapodásunk bizalmas, de általánosságban elmondható, hogy a globális kiadók a legtöbb esetben több QA outsourcing céggel is dolgoznak együtt (a saját részlegük mellett), nem kizárólag egytől függenek. A projekt irányát az igényeknek megfelelően egyeztetjük és módosítjuk ügyfeleinkkel együtt."

Az Upper Echelon Gamers eredeti videójában a névtelen bejelentő azt állítja, hogy a CD Projekt Red arra számított, hogy a Cyberpunkhoz kirendelt Quantic Labs QA csapat hasonló, vezető beosztású munkatársakból áll majd, mint a The Witcher 3 esetében. Azt is állítják, hogy a Quantic Labs napi hibakeresési kvótákat vezetett be a munkatársak számára, ami ahhoz vezetett, hogy a tesztelők a Cyberpunk jelentősebb problémái helyett a kisebb, jelentéktelen hibákra koncentráltak, hogy teljesítsék a kitűzött célokat.

A CD Projekt Red egyelőre nem kommentálta az eseményeket, kíváncsian várjuk, hogy más minőségellenőrző stúdiók is megszólalnak-e az ügyben. Amennyiben igaz az, hogy a QL sem szakmai tudásban és tapasztalatban nem volt azon a szinten, amit ígért, valamint valóban a mennyiségi kvóták a minőség rovására mentek, bátran kijelenthető, hogy a felelősségük akkor is egyértelmű, ha nem csak ők feleltek a megfelelő minőségért.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Te játszottál a Cyberpunkkal egyből a megjelenése után?

  • 8 %
  • 92 %