5 videójátékos vitatéma, melyet ideje lenne végleg lezárni

5 videójátékos vitatéma, melyet ideje lenne végleg lezárni

Régóta nincs egyetértés ezekben a témában – holott vagy kellene lennie, vagy nem is lehet soha, és mindenkinek megvan róla a saját véleménye, amelyről a másikat úgysem fogja tudni meggyőzni.

Elképesztően hosszú múltra néznek már vissza a videójátékok, az első elkészült játékig jó sokat kell visszalapozni a történelemkönyvekben, egészen az 1940-es évek végéig: ekkor készült el egy alap program, ahol egy rakétát kellett átvezetni különböző pontokon. Széles körű ismertségre azonban a 80-as évektől kezdtek szert tenni, népszerűségük azóta pedig folyamatosan csak növekszik napjainkig is, az évek során pedig több téma kapcsán is előjöttek a videójátékok, olykor olyan esetekben is, melyre a választ már rég megkaptuk, vagy esetleg arra nincs is objektív szempont, pusztán az adott játékos véleményétől függ – ami egy jó vitatémához nem feltétlen megfelelő szempont.

Cikkünkben össze is gyűjtöttünk 5 ilyen kérdést, amelyekkel a mai napig találkozhatunk akár az interneten egy-egy cikkben, akár beszélgetéseink során – 5 olyan kérdést viszont, amelyeket nem kellene egyáltalán feltenni, mégis megtesznek az emberek.

5. Melyik konzol a jobb?

Ma már esélytelen olyan Facebook-, vagy Twitter-posztot találni az Xbox, vagy Sony oldalán, ahol az első komment ne arról szóljon, hogy a rivális jobb eszközt dobott a piacra. Van, aki az adott eszköz gyorsaságát és erőforrásait hozza szóba, de a legtöbb esetben inkább az a vitatéma, hogy mely konzol rendelkezik jobb exkluzív címekkel, ami igazából egy szempont is lehet a kiválasztásnál. Azonban ebből nagyon sok kommentháború is született, amelyek mögött általában valódi érv nincs, pusztán az adott játékos azért preferálja valamelyik gyártó eszközét, mert ő is azt vásárolta.

4. A jó játékok nehezek

Az igazságot bevallva, régen azok is voltak. Amikor még egy játékgépen, egy érme bedobása után voltál kénytelen a lehető legjobb teljesítményt letenni; vagy amikor egy olyan, mindössze egyszeri fizetést igénylő programról van szó, melyen annyi pálya volt, hogy akár örökké is lehetett látszani (felhozva példának a Sonic the Hedgehog című játékot), a nehézség pedig abban rejlett, hogy ehhez arányaiban kevés életet kaptál, melyre érdemes volt vigyázni. A legtöbbször a játékos nem is kapott útmutatást, ahogy elindította a programot, magától kellett kitalálnia mindent, ami manapág is jellemző tulajdonsága ezen programoknak. Azonban az utóbbi években egyre több olyan játék is készült el, ahol a fejlesztők a játékos szájába rágják kis túlzással, mit is kellene csinálniuk (mely akár idegesítő mértékeket is ölthet), de ha ez kellő mértékben van csak jelen, azzal még nem kéne, hogy gond legyen.

3. A mobiltelefonos játékok is gamingnek számítanak?

Ha a mobilos videójátékok szóba kerülnek, a legtöbben azonnal az egymásra erősen hasonlító, könnyen elkészíthető, a játékon belül nem kevés vásárlási lehetőséggel / reklámokkal teletűzdelt programokra gondolunk, holott ez azért ennél tovább mutat. Ennél azonban jóval több és komolyabban is vehető játék készült már el mobiltelefonokra. Fel lehet hozni például a PUBG Mobile-t, illetve a Pokemon GO-t is, de emellett a Rockstar népszerű játéka, a GTA Trilogy is kapott egy portot erre a platformra, a listát sokáig lehetne folytatni. A mobiltelefonos gaming kifejezés félig-meddig továbbra is keresi valódi jelentését, azt viszont nem lehet tagadni, hogy nem kevesen szoktak játszani telefonjukon.

2. Grafika, kontra játékélmény?

Számtalan mémet láthattunk már arról, hogy vajon melyik lehet a fontosabb, illetve az utóbbi időben több remake, illetve remaster változat is piacra került már egy-egy régi klasszikusról, amelynek a története több esetben kicsit sem változott, csak a grafikai motor esett át kisebb-nagyobb ráncfelvarráson. Az Unreal Engine 5 elkészültével ráadásul még látványosabb projektek is elkészülhetnek, azonban vannak olyanok, akik a 90-es évek játékait pusztán a rosszabb grafikájuk miatt szólja meg; vagy fordítva, a maiak nem nyerik el tetszését, mert úgy véli, hogy a grafikát előrébb helyezték a mondanivalónál. Egyedi példák természetesen előfordulhatnak, de sok olyan AAA-kategóriás játék jelent már meg, ahol a fejlesztők mindkettőre nagy hangsúlyt helyeznek, így szinte minden formában jól szórakozhat a játékos.

1. A videójátékok erőszakosak

Nehéz elhinni, hogy 2022-ben még vannak emberek, akik komolyan gondolják, hogy a verekedős, lövöldözős játékok hatására hajtanak végre vérengzéseket az emberek, melyek miatt sok ártatlan veszíti életét. Ez a kérdés ráadásul hosszabb múltra is néz vissza, mint gondolnád, már a 90-es évek óta rendszeresen felhozza valamely ügyvéd, politikus, hatósági szerv, vagy épp egy civil szervezet, akik hajlamosak azzal is kampányolni, hogy az ilyen játékokat tiltsák be.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!