Érdekelne egy jobb MM-élmény, vagy egy teljesen új gazdaság, esetleg rendszeresen változó map pool?
Nincs olyan játék, amin ne lehetne egy kicsit javítani, fejleszteni. Nem kivétel ezalól még az idén 10. születésnapját ünneplő CS:GO sem. A közösségnek és a profi játékosoknak, az edzőknek és az elemzőknek is mindig eszébe jut valami, amivel ha mást nem is lehetne elérni, de gyökeres változást biztosan – ezért is igyekeztünk néhány ponton kiszakadni a komfortzónából. Lássuk hát, hogy a legújabb vagy éppen a legrégebbi ötletek közül, mi lenne az, ami szerinted a legnagyobbat dobna a játékon!
Rendszeresen változó map pool
A jelenlegi kompetitív pályák között rengeteg klasszikus van, amelyeken történelmi párbajokat láthattunk az évek alatt a profiktól – a saját, otthoni MM-élményekről nem is beszélve. A játék megjelenése óta átesett már egy-két ráncfelvarráson Nuke, Inferno, Vertigo, Dust2, Mirage és Overpass is, illetve van köztük egy egészen új is Ancient képében. De a jelenlegi map pool már több mint egy éves, egynémelyik pálya, ha változott is az évek alatt külsőre, játékélményben nem sokat (Dust2 és Mirage). A pályák többsége pedig egészen régi koncepciót takar, mégha néha komolyabban is hozzájuk nyúltak. Persze, ami működik, azt kár elrontani. De így is felmerül a kérdés, a régebbi pályák közül ki kellene venni valamit talán? Esetleg egy olyan map pool kellene, ahol rendszeres változások jönnek néhány havonta?
M4A1-S nerf
A Valve a Major után hozzányúlt egy frissítésben a hangtompítós M4-hez, de ez nem sokat változtatott a metán, ha egyáltalán. Sokan még mindig panaszkodnak, hogy unalmas az a fajta CT-játék, amit lehetővé tesz, valamint sok helyzetben túl OP a fegyver a kevesebb töltény ellenére is. Továbbá ott az árkülönbség a sima M4-hez képest. Legyen az A1-S drágább, legyen az A4 olcsóbb? Vagy jól van ez így, ahogyan?
Rövidebb meccsek
Egy ideje, ha nem is állandóan magas intenzitással, de folyik a diskurzus arról, hogy rövidíteni kellene a meccseket mr15-ről mr12-re. Ez azt jelentené, hogy három körrel rövidebbek lennének a félidők a játékban, de még mindig hosszabb lenne a játék, mint a Valve által behozott, jó ideig bugos rövid MM-en. Ennek van hagyománya, a 2000-es években sokáig ez volt az alapértelmezett meccshossz a Counter-Strike versenyeken. Az mr12 támogatói között viszont sokan felhozzák, hogy így akár a rendes, vásárlós körökhöz képest véletlenszerűnek tűnő pisztolyköröktől is megszabadulhatnánk egyúttal. De ez már egy egészen más jellegű, gazdasági változást hozna magával a játékba, nem feltétlenül rövidebb meccseket – ennél a választásnál most tekintsünk el ettől a faktortól, már amennyire lehetséges.
Gazdaság
A CS:GO egyik egyedi tulajdonsága mindig is a gazdaság és annak működése volt. Ez a Valve eszköztárának egyik legerősebb darabja, ha a játék kiegyensúlyozásáról beszélünk. Bár ritkán nyúlnak hozzá, mert amilyen erős eszköz, olyan könnyű rosszul használni is. A gazdaság kapcsán egy érdekes beszédtéma merült fel. A már említett pisztolykörökből indulunk ki, amelyek – főleg a profi meccseken – egyre inkább csak lemaradnak a fegyveres körök minőségétől. Ezt látva álltak elő páran az ötlettel, hogy akár meg is szabadulhatnánk tőlük egy az egyben. Sőt, ha már ott tartunk, egy profi meccs akár lehetne 12 teljesen felfegyverzett, stratégiailag optimálisan induló kör is, ahol a legkisebb részletek döntenek az eredményről. Radikális váltás? Igen. Teljesen szembemegy a CS:GO szellemiségével? Abszolút. Érdekes lenne a gyakorlatban? Naná!
MM élmény
Talán ezzel kapcsolatban kell a legkevésbé győzködni bárkit is (a szavazatok nagyobb része is ide fog érkezni biztosan). De azért szedjük össze a kötelezőket: 128 tick, jobb rangsorolás és meccskeresés, minden csalót elpusztító VAC, Source 2. Igazából sorolhatnám naphosszat a közösség igényeit a jobb MM élményhez. De ehelyett lehet érdekesebb lesz, ha inkább megírja mindenki kommentben, hogy mivel lehetne a legnagyobbat dobni az átlag játékos életén 2022-ben!
Kihagytunk valamit? Írd meg kommentben!
Borítókép: Valve
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!