Ő lehet a következő Pokimane?
Nagyjából 20 évvel ezelőtt az a szakma vagy karrier, hogy influenszer még nem igazán létezett. Ha pedig létezett is, akkor igencsak gyerekcipőben járt és a marketing osztályok egyáltalán nem vagy alig fordítottak rá figyelmet. Azonban 2022-re ez bőven megváltozott. A videós világ, a modell szakma és még celeb réteg is kinevelte a saját véleményvezéreit, akik a különböző közösségi média felületeken követők millióival büszkélkedhetnek. Ezek a számok pedig jövedelmező szponzori megállapodásokat hoztak magukkal. Az pedig lehet, hogy ez a válfaja a reklámozásnak még enyhén szólva is fiatal, de már most elkezdett változni és fejlődni.
Erre talán az egyik legjobb első példa Codemiko. Youna Kang még a pandémia elején elvesztette az állását a Nickelodeon csatornánál. De amíg ott dolgozott megalkotta Miko karakterét, akit egy Mo-cap ruhával hívott életre. Gyakorlatilag létrehozott egy avatárt, akit az ő mozdulatai irányítottak és persze az ő hangján szólalt meg. Kang mindent feltett egy lapra és a Twitch felületén kezdett el közvetíteni. Az indulás nehéz volt, de hónapról-hónapra növekedett a nézőbázisa és mára majdnem félmillió követőt mondhat magának a YouTube és a Twitch hasábjain. Mondhatjuk, hogy sikeresen teljesítette az influenszerek kritériumait, pedig csak egy virtuális avatárról van szó.
Innen pedig már csak egy lépés szinte a kibertér. A Krafton pedig úgy döntött, hogy meg is ugorja a következő szintet, hiszen nemrég bejelentették, hogy létrehoznak egy mesterséges intelligencia által irányított virtuális embert, akiből influenszert faragnak majd. ANA nemrég arcot is kapott, mikor a cég egy technológiai bemutatón lerántotta róla a leplet. A hiperrealisztikus vonások, az Unreal Engine eredményei alapján pedig elmondhatjuk, hogy ANA grafikája egyszerűen lélegzetelállító. A fejlesztők célja volt, hogy a fogyasztónak, aki látja őt a képernyőn, a valódi világot hozzák vissza. Az arcon ezért látunk szeplőket, néhol pici ráncokat és még babahajat is. Ezek az elemek mind arra hivatottak, hogy egy valódi ember vonásait adják vissza, a képek alapján pedig ez egyelőre sikerül is.
A cég kreatív vezetője, Josh Seokjin Shin a következőket mondta róla:
„ANA egy hiperrealisztikus virtuális ember, amit a Krafton készített olyan technológiával, ami egyelőre csak nálunk van meg. Arra számítunk, hogy vele elérjük majd a Z-generációt a világ minden táján. Ezért Anának lesz majd saját zenéje, koncerteket ad és a szórakoztatás, illetve az e-sport világában is szerepet kap majd.”
Egyébként az MI-influenszer vagy ismert perszóna fogalma nem teljesen új keletű. 2017-ben a népszerű anime sorozat, a Sword Art Online egész estés filmváltozatában, az egyik főszereplő Yuna, aki a közösségi hálózatokban és játékokban, mint énekesnő jelent meg. Sőt, az AR-technológia segítségével még a való világban is megfordult.
A fenti példák alapján azt mondhatjuk, hogy a mai világ már kész arra, hogy az ismert személyiségei ne csak hús-vér emberek legyenek. A Krafton cég vélhetően jól ismeri fel azt, hogy egy forradalmi ötlettel és megvalósítással talán eléri azt a generációt, akiket hagyományos marketing eszközökkel szinte lehetetlen. Kíváncsian várjuk, milyen is lesz ANA.
A K&H MNEB kiemelt támogatója az MI Kihívás.
Végezd el Te is az MI Kihívás ingyenes kurzusát és nyerj PlayStation 5-öt!
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!