Az Xbox vezetője szerint a metaverzum értelmetlen időtöltés

Az Xbox vezetője szerint a metaverzum értelmetlen időtöltés

Phil Spencer és más technológiai vezetők nem különösebben optimisták a metaverzum jelenlegi állapotát illetően.

Az egyre fejlődő számítástechnika, a virtuális valóságban rejlő hatalmas potenciál és az olyan alkotások, mint például a Ready Player One, roppant izgalmas jövőt vetít előre videójátékos fronton. Jobban kibontva ezt a jelenséget, önmagában már nem is csak a videójátékozásról szól ez a dolog, hiszen sok esetben az online tér egy közösségi hálót is jelent, ahol a hasonló gondolkodású játékosok egymásra találhatnak. Alighanem ez a fajta trend ágyazott meg a Facebook (mára már Meta néven fut) atyjának fejéből kipattant Metaverzum ötletének is.

Mark Zuckerberget nem lehet megállítani, ha egyszer a fejébe vesz valamit, akkor azt véghez is viszi. Mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy rendíthetetlenül igyekszik tető alá hozni a működőképes Metaverzumot. Magát a szót 1992-ben alkotta meg Neal Stephenson a Snow Crash című cyberpunk regényében, ahol ez volt a jövőbeli virtuális valóság neve. Egy olyan, háromdimenziós virtuális tér, ahol a felhasználók avatárjai hasonlóan élhetik az életüket, mint a valóságban.

Egyelőre ez a koncepció túlságosan is gyerekcipőben jár, a grafika gyermeteg és a legtöbb mechanika nem működik benne elfogadható szinten. Éppen ezért nem is véletlen, hogy a WSJ Tech Live 2022 konferencián az Xbox egyik fejese, Phil Spencer azt mondta, hogy a metaverzum gyakorlatilag egy rosszul felépített videojáték.

„Ha a videojátékokra gondolok, akkor elmondható, hogy évek óta igyekszünk összeboronálni az embereket a 3D-s terekben, hogy például megmentsék a világot a megszálló idegenektől vagy várakat hódítsanak meg. A jelenleg is épülő metaverzum leginkább egy tárgyalóteremnek tűnik a mostani formájában és azt veszem észre ezzel kapcsolatban, hogy nem itt szeretném az időm nagy részét eltölteni.”

Palmer Luckey, aki 2012-ben társalapítója volt az Oculus VR-nak – a cégnek, amely a Meta Reality Labs üzletágának magját alkotja –, sokkal szkeptikusabban értékelte a Meta Horizon Worlds-ét és leginkább egy projektautóhoz hasonlította, amelybe Zuckerberg ésszerűtlenül sok pénzt öl egy vízió megvalósítása érdekében.

„Szerintem nem jó termék. Tényleg nem az. Nem szórakoztató, egyszerűen nem jó. Azt hiszem, a legtöbb ember a csapatból valószínűleg egyetértene abban, hogy ez jelenleg nem egy jó termék.”

Ha pedig ez még mindig nem lenne elég lesújtó Zuckerberg számára, akkor a The Verge új, exkluzív jelentéséből a kiszivárgott belső dokumentumok alapján az is kiderül, hogy a Reality Labs vezetősége és az alkalmazottak közötti megbeszélések eléggé negatív hangvételűek. A Meta féle „Horizon Worlds” applikáció hibákkal teli, de a nagyobb probléma az, hogy maguk a fejlesztők sem szeretik ezt a projektet, így még a javítások is nehezen haladnak.

„A legtöbben alig töltünk időt a Horizontban, és ez elég egyértelműen látszódik is a fejlesztésen.” Hogy miért van ez? Mert nem szeretjük annyira az általunk készített terméket, hogy folyamatosan használjuk? Az igazság az, hogy ha mi nem szeretjük, hogyan várhatjuk el, hogy a felhasználóink megszeressék?”

Függetlenül attól, hogy mit gondolnak erről az érintett felek, jelenleg Meta metaverzuma több sebből vérzik. A cég harmadik negyedéves pénzügyi jelentésében arról számolt be, hogy a Reality Labs üzletágból származó bevételek csaknem a felére csökkentek az előző évihez képest, ami 285 millió dollárt jelent. Ebben a negyedévben 3,67 milliárd dollárt buktak, szemben az előző esztendő azonos negyedévében mért 2,63 milliárd dollárral. Az éves összveszteség ezáltal elérte a 9,4 milliárd dollárt és a Meta révén arra lehet számítani, hogy 2023-ban az üzemi veszteségek jelentősen növekedni fognak az előző évhez képest.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!