A Mercedes is mikrotranzakciókat vezet be legújabb modelljein

A Mercedes is mikrotranzakciókat vezet be legújabb modelljein

Úgy látszik az új trend egyre jobban elterjed az autógyártók körében.

A videojátékiparban nem számít már nagy újdonságnak a 21.század egyik „nagy" találmánya, a mikrotranzakciók, illetve az előfizetések. Miután elkezdünk egy játékot, függetlenül attól, hogy megvásároltuk vagy ingyenes gyakran további tartalmak elérhetőek pénzért. Ezek lehetnek kozmetikai tartalmak, boosterek, erősítők, esetleg in-game valuta. Ezzel a módszerrel rengeteg pénzt el lehet költeni, sokszor ráadásul láthatatlanul, mert több, kisebb tételben illan el az összeg a pénztárcánkból. Jobb esetben ilyen mikrotranzakciókkal csak kiegészítő, kényelmi, vagy esztétikai tartalmat lehet venni, máskor sajnos elengedhetetlen az érvényesüléshez. Az utóbbi években újabb iparág látta meg ebben az extra bevételi lehetőséget: az autógyártók.

Néhány hónappal ezelőtt már elkezdte reklámozni a BMW, hogy autóikban elérhetőek hardveresen bizonyos funkciók, például a kormányfűtés, ám szoftveresen zárolva vannak egészen addig, amíg elő nem fizetünk bizonyos összegért. A bajorok esetében több időtartam közül is lehetett választani, hogy mennyi ideig legyen elérhető a funkció. Most egy másik német autógyártó nyúl ehhez a módszerhez, csak náluk nem a fűtés, hanem extra lóerők lesznek megvásárolhatóak.

Nem olvastad félre, a Mercedes EQ EQE és az EQ EQS autóinál éves díjat kell fizetnünk azért, hogy a motor teljes teljesítményét megkapjuk és a maximális gyorsulást érjük el. Ezért pedig elég komoly összeget, évi 1200 dollárt (közel 500 ezer forint) kell kicsengetnünk. A Gyorsulásnövelő (Acceleration Increase) néven futó kiegészítő 20-24 százalékkal növeli a motorok teljesítményét, növeli a nyomatékot, és körülbelül 0,8-0,9 másodpercet spórol a 100 km/órára gyorsulásból, ha Dynamic drive üzemmódban van. Az előfizetés nem jár semmilyen fizikai hardverfrissítéssel – ehelyett egyszerűen csak feloldja a jármű teljes képességeit, ami azt jelenti, hogy a Mercedes szándékosan korlátozta a teljesítményt, hogy később opcionális extraként értékesítse.

Mivel az új autók globális eladásai az elmúlt években csökkentek, az autógyártók a szoftverfrissítések és funkciók előfizetéses értékesítésére tértek át, hogy az autó megvásárlása után is folyamatos bevételi forrást teremtsenek. A gond ezzel az, hogy míg ez bizonyos szoftver-specifikus ajánlatok esetében (például a prémium navigációs funkciók vagy a jármű távfelügyelete) ésszerű, a Mercedes a jármű teljesítményének fizetőssé tétele egy új, nem túl szimpatikus trend része, amellyel a gyártók korlátozzák a már gyárilag felszerelt hardverek képességeit. Nem túl fogyasztóbarát irány, és az elterjedésével fenn áll az esély, hogy ha ezt más iparágakban is elkezdik alkalmazni, ami nem túl jó hír a felhasználók és pénztárcáik számára.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Te előfizetnél ilyen „extrákra"?

Közvetítések