Ha minden jól megy 2023 áprilisában jön a Dead Island 2 és nem tudom ti hogy vagytok vele, de engem eddig nem győzött meg.
Az éjszakai órákban új előzetest kapott a Dead Island 2, a lassan 10 éve tologatott és halasztgatott játék, amivel a kapcsolatban a legfontosabb kérdés a következő: kell ez egyáltalán nekünk? A fejlesztők szerint mindenképpen, hiszen minden szempontból gigászi és őrülten szórakoztató lesz a játék, bár engem erről eddig nem sikerült meggyőzniük. Az új előzetes is sok mindent megmutat, sok kérdést felvett, de azt még mindig nem válaszolja meg, hogy érdemes lesz-e nekem ezzel foglalkoznom.
Lássuk mi derült ki az előzetesből és mi nem!
Grafika és a pálya
A játék Unreal Engine 4 alatt fut és bár nem rossz a látvány, semmi extrát nem hoz. Egy tisztes iparosmunka egyelőre a játék külleme, ami persze nem baj, ha mellette a játékmenet ütős lesz, de az már biztos, hogy grafikai fronton ne ettől a játéktól várjuk a megváltást.
Az már sokkal érdekesebb kérdés, hogy mi lesz a pályával? LA-ben kalandozhatunk majd, de pontosan mekkora területen? A teljes várost lemodellezik vagy csak egy részét? Teljesen open-world lesz vagy régiókra bontva? Nem nagyon tudunk még semmit a játéktérről pedig a program egyik legfontosabb eleme. Nyilván mindenki óriási open-world területet vár, reméljük úgy is lesz.
Olcsó poénok
Bocsánat, nem LA-ben kalandozhatunk hanem HELL-A-ben... hagyok időt mindenkinek. Az biztos, hogy ez a játék nem fogja komolyan venni magát, cél a szórakozás és a szórakoztatás, ehhez pedig jókora poéncunamival öntik nyakon programjukat a készítők, bár én személy szerint azt mondom, hogy ha minden poén megragad a HELL-A-szinten, az inkább idétlen lesz, mintsem hangulatos és vicces.
Változatos harcok
Harc, harc és harc. Minden a zombik kaszabolásáról szól majd, ahogy láttuk azt anno az első részben vagy ahogy látjuk azt azóta a Dying Light-játékokban is. Rengeteg közelharci és még annál is több távolsági fegyvert használhatunk majd, amit a kraftolás tesz majd izgalmasabbá. Így adhatunk majd fegyvereinknek különböző képességet, fagysebzést, erősebb lövedékeket, stb, ebben sincs semmi extra, sokszor láttunk már hasonlót.
Rengeteg zombi
Hasonló a helyzet zombikkal is. Nagyok és kicsik, okosabbak és teljesen buták, lassúak és gyorsak... ezt is láttuk már. Ami talán extra, az a brutalitás mértéke és részletessége. Elvileg minden zombi utolsó kis elmutálódott szerve le lesz modellezve, magyarán olyan brutális és realisztikus csonkolásokat kap majd, mint még soha egyetlen játékban sem.
Skillek
A Dead Island első részben fejlődhettünk és szerezhettük skilleket. A második rész esetében egyelőre nem sokat árultak el erről, de meglepődnék ha éppen ez a rendszer maradna ki. Egy ulti szerű játékmechanikát pl. most megmutattak. Úgy tűnik, hogy karakterünk (vagy karaktereink, erről később) túlélt egy zombiharapást, amitől bizonyos képességei lettek, pl emberfeletti erő. Az új videóban ezt 2:37-től látjátok.
Sztori és karakterek
Ahogy a térképről, úgy a sztoriról sem tudunk semmit. Egy fontos feature azonban most megmutatta magát! Ha jobban megnézitek, a videóban, az a karakter, akinek a szemszögéből addig láttuk az eseményeket, 1:40 körül elhalálozik és más veszi át a helyét. Lehet, hogy nem egyetlen karakterünk lesz, hanem túlélők egy csoportján belül bárkit irányíthatunk majd, akárcsak a State of Decay esetében?
Amazon Alexa
Azt már korábban is elárulták, hogy a játék Amazon Alexa támogatással érkezik majd. Mindezt úgy kell elképzelni, hogy ha van egy Alexád az otthonodban, akkor az rákapcsolódik majd a játékokra és különböző hangutasításokat adhatsz neki. „Add a kezembe a katanát", „Aktiváld az XY képességet" és hasonlók. Hogy mindez miért lesz jobb, mint megnyomni egy gombot... azt inkább ne is kérdezzétek.
A Dead Island 2 április 28-án jelenhet majd meg, PC-re, PS4-re, PS5-re, Xbox One-ra és Xbox Series X/S-re is, feltéve persze, ha addig nem tolják el a megjelenést ismét.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!