Az idézők válaszokat várnak, a Riot Games azonban csak kis mennyiségben adagolja az információkat.
Egy-egy elejtett megjegyzésben korábban már utaltak rá a fejlesztők, hogy a League of Legends egyetlen olyan hőse, amelyet nem lehet célozni, megkaphatja a teljes átdolgozást. A Yuumi rework ismételten terítékre került, ugyanis Riot Truexy egy elég hosszú naplóbejegyzésben írt a Varázsmacskáról. Ebből kiderült, hogy a Riot Games milyen módon látja jelenleg a támogató hős helyzetét, mi a különbség a profik és az átlagos játékosok között, ha Yuumi kerül a kezeik közé, valamint milyen célok lebegnek a game designerek előtt, amikor a reworköt tervezik.
Yuumi miért ennyire fontos a Riotnak?
Elképesztően népszerű karakterről van szó, amely 2019-es megjelenése óta aktív szereplője a rangsorolt mérkőzéseknek, valamint a legmagasabb szintű összecsapásoknak is. A profi e-sportolók körében tulajdonképpen megkerülhetetlen szereplő a macska, vagy tiltani, vagy választani kötelező függetlenül attól, hogy éppen milyen erősségei és gyengeségei vannak a hősnek. Csak a 2022-es LoL-világbajnokságon 78%-ban pickelték/bannolták, ezzel a "4. legnépszerűbb hős" volt ebben a statisztikai mutatóban.
Milyen tapasztalatokat szerzett a Riot az elmúlt években Yuumi kapcsán?
Folyamatosan monitorozták a hős teljesítményét a legrangosabb versenyeken, valamint a magasabb ELO-s meccseken, amely megfigyelésekből az alábbi dolgokat szűrték le.
- Ha veszít egy páros Yuumi ellen ösvényfázisban, akkor sokszor érezték úgy a játékosok, hogy az egész meccsnek tulajdonképpen vége, ugyanis nagyon jól scale-el a macska
- Ha megnyeri egy páros a Yuumi elleni ösvényfázist, akkor sem voltak igazán nyeregben, mivel a támogató egyszerűen más hősökre ugrik rá, nem a hátrányban lévő ADC-re, így továbbra is hasznos tagja marad a csapatban
- ADC-zni Yuumi mellett Solo Queue-ban nem túl nagy öröm, mivel a korai szakaszban nem igazán tud hozzátenni a 2v2-khöz, sőt néha egyszerűen elkóborol az ösvényről, mert inkább más vállára szeretne odaülni
- Nem igazán van ellenjáték Yuumira a legmagasabb szinteken, mivel kiválóan tudja védeni önmagát, emellett nagyon hatékony kezdeményezéssel rendelkezik (Q + R)
Milyen célok lebegnek a reworkölés tervezése közben a rioterek szeme előtt?
Egy könnyedén megtanulható enchantert szeretnének létrehozni Yuumiból, amely erősíti és védelmezi a szövetségeseket. Kifejezetten a korai szakaszra koncentrálnak a fejlesztők, ahol remekül lehetett játszani a támogató életerejével, amikor cserékre került a sor. Arra fókuszálnak, hogy minél több időt töltsenek a Yuumi játékosok a szövetségesek vállán, így valódi fenyegetés hiányában megtanulhatják az ösvényfázis alapjait, a társak megvédésének művészetét, valamint magát a LoL működését. Természetesen tudja a Riot, hogy az enchanter supportokra jellemző gyengeségekkel (célozhatóság és törékenység) Yuuminak is valamilyen módon rendelkeznie kéne, de inkább más oldalról közelítik meg a karaktert. Igyekeznek a képességeit (Q + R) könnyebben kikerülhetővé tenni, valamint próbálják úgy módosítani a cicát, hogy a nagyon mobilis hősökkel (Ezreal, Twitch, Olaf), ne legyen ennyire hatékony.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!