LoL: Itt az év utolsó frissítése, így változott meg egy csomó dolog

LoL: Itt az év utolsó frissítése, így változott meg egy csomó dolog

Elméletileg nem lesz újabb LoL-patch már idén, aztán lehet meglep majd mindenkit a Riot Games.

A 2023-as League of Legends-előszezon érkezése óta egyetlen hotfixet adott csak ki a Riot, most azonban egy teljes értékű csomag érkezett, amely alaposan belenyúl a metába. Változtatták a legnépszerűbb tárgyat, egy rakat tankot, valamint nerfelték Yuumit, de bekerült a kliensbe a régi-új ARAM is. A Winterblessed Diana, Winterblessed Warwick, Winterblessed Swain, Winterblessed Zoe, Winterblessed Shaco, Winterblessed Zilean , Prestige Winterblessed Warwick és Ashen Graveknight Mordekaiser skinek holnaptól vásárolhatóak meg. Az alábbiakban megtaláljátok a 12.23-as LoL-frissítésről kifejezetten izgalmas nerfjeit és buffjait, valamint az egyéb változtatásokat.

12.23-as LoL-frissítés: Hőserősítések

  • Zeri (gyakorlatilag egy mini-reworkként is értelmezhető)
    • Alap mozgási sebesség 325-ről 330-ra növekedett
    • Alap AD 50-ről 53-ra növekedett
    • Alap armor 20-ról 24-re növekedett
    • Alap HP 600-ról 630-ra növekedett
    • Támadási sebesség aránya 0,568-ról 0,625-re növekedett
    • Szintenként kapott HP 109-ről 115-re növekedett
    • Living Battery (passzív)
      • Gotta Zip (kapott pajzs) 10% alap mozgási sebességre módosult
      • Hatóidő 3 másodpercről 2 másodpercre csökkent
    • Burst Fire (Q)
      • Maximálisra feltöltött alaptámadások AP aránya 90%-ról 110%-ra növekedett
      • Hatótávolság 825-ről 750-re csökkent
      • 1,5 feletti támadási sebesség 60%-os arány helyett 70%-os arányban változik AD-vá
      • Sebzés 8/11/14/17/20 (+100/105/110/115/120% AD-ról) 15/18/21/24/27 (+104/108/112/116/120% AD-ra) növekedett
    • Ultrashock Laser (W)
      • Sebzés típusa mágikusról fizikaira módosult
      • Sebzés 20/55/90/125/160 (+100% AD)(+40% AP-ról) 20/60/1000/140/180 (+130% AD)(+25% AP-ra) módosult
      • Elsütés ideje a támadások 2,5-szereséről 0,55-0,3 másodpercre módosult az alap támadási sebesség függvényében
      • Lövedék sebessége 2200-ról 2500-ra növekedett
      • Sugár elsütésének ideje 0,75 másodpercről 0,85 másodpercre növekedett
    • Spark Surge (E)
      • Manaköltség 80 manáról 90/85/80/75/70 manára módosult
      • Visszatöltési idő 24/22,5/21/19,5/18 másodpercről 22/21/20/19/18 másodpercre csökkent
      • Mostantól az első eltalált ellenségre pluszban 20/22/24/26/28 (+12% bónusz AD)(+20% AP) mágikus sebzést okoz, valamint 5 másodpercre átüti az ellenségeket (ez +65% bónusz sebzésig növelhető a kritikus találati esély függvényében)
      • Átütő sebzés 60/70/80/90/100%-ról 80/85/90/95/100%-ra növekedett
      • Falon keresztüli mozgás közbeni rálátás 850 egységről 1500 egységre növekedett
    • Lightning Crash (R)
      • Eltörlölték a bónusz mágikus sebzést a Burst Fire-re
      • Pattogó lövedék (chain lightning) távolsága 450-ről 650-re növekedett
      • Robbanás mágikus sebzése 150/250/350 (+80% bónusz AD)(+80% AP-ról) 175/275/375 (+100% bónusz AD)(+110% AP-ra) növekedett
      • Ha a robbanás legalább egy ellenséges hőst eltalál, Zeri 10% mozgási és 30% támadási sebességet és pattogó lövedékeket kap 5 másodpercre. Ellenséges hőst ha eltalál, akkor ennek a buffnak a hatóideje 1,5 másodperccel meghosszabbítható (de maximum egyszerre 5 másodperccel)
      • Ha eltalál egy hőst Zeri, akkor 1 Overcharge-jelzőt kap (3-at kritiikus találat esetén) 1,5 másodpercre. Minden jelző 0,5% mozgási sebességet ad, amely a végtelenségig stackelhető

A további buffok a következő oldalon várnak!

12.23-as LoL-frissítés: Hőserősítések (folytatás)

  • Sion
    • Alap mana 330-ról 400-ra növekedett
    • Szintenként kapott mana 42-ről 52-re növekedett
    • Decimating Smash (Q): Minimum alapsebzés 30/50/70/90/110-ről 40/60/80/100/120-ra növekedett
  • Cho'Gath
    • Carnivore (passzív): Manavisszatöltés 3,5-7,75-ről 4,7-9,5-re növekedett (szinttől függően)
    • Feral Scream (W): Sebzés 75/125/175/225/275-ről 80/135/190/245/300-ra növekedett
    • Feast (R): Visszatöltési idő 80 másodpercről 80/70/60 másodpercre csökkent
  • Amumu
    • Szintenként kapott HP 89-ről 100-ra növekedett
    • Bandage Toss (Q): Manaköltség 30/35/40/45/50 manáról 40/45/50/55/60 manára növekedett
    • Despair (W): Sebzés 6/8/10/12/14 (+1/1,15/1,3/1,45/1,6% (+0,25% minden 100 AP után) a célpont max HP-járól) 12/16/20/24/28 (+1/1,25/1,5/1,75/2% (+0,25% minden 100 AP után) a célpont max HP-jára) növekedett
    • Tantrum (E): Sebzés 85/100/135/160/185-ről 80/110/140/170/200-ra növekedett
  • Maokai
    • Sap Magic (passzív): Gyógyítás max HP aránya 4-10%-ról 4-12%-ra növekedett szinttől függően
    • Bramble Smash (Q)
      • Sebzés 65/110/155/200/245-ről 70/120/170/220/270-re növekedett
      • Szörnyekre az extra sebzés 80/100/120/140/160-ról 120/140/160/180/200-ra növekedett
  • Zac
    • Cell Division (passzív): A kis pacákból szerezhető gyógyítás 4/4,75/5,5/6,25%-ról 4/5/6/7% max HP-ra növekedett az ulti szintjének függvényében
    • Stretching Strikes (Q)
      • Sebzés HP-aránya 2,5% max HP-ról 4% max HP-ra növekedett
      • Visszatöltési idő 15/13,5/12/10,5/9 másodpercről 14/12,5/11/9,5/8 másodpercre csökkent

  • Tahm Kench
    • An Acquired Taste (passzív): Találati sebzés mostantól +2% AP-ból is scale-el minden 100 bónusz HP arányában
    • Tongue Lash (Q)
      • AP-arány 90%-ról 100%-ra növekedett
      • Gyógyítás HP aránya 3/3,5/4/4,5/5%-ról 5/5,5/6/6,5/7% hiányzó HP-ra növekedett
    • Abyssal Dive (W): AP-arány 125%-ról 150%-ra növekedett
    • Thick Skin (E): Elraktározott sebzés szürke HP-ként 13/21/29/37/45%-ról (40/42,5/45/47,5/50%-ról, ha több ellenfél van a közelben) 15/23/31/39/47%-ra növekedett (42/44/46/48/50%-ra, ha több ellenfél van a közelben)
    • Devour (R)
      • Mostantól a pajzs 0,25 másodpercenként 50-nel csökken
      • Sebzés AP aránya +15% (+5% AP minden 100 AP után) a célpont max HP-járól +15% (+7% minden 100 AP után) a célpont max HP-jra növekedett
  • K'Sante
    • Alap HP-visszatöltés 8,5-ről 9,5-re növekedett
    • Szintenként kapott HP 104-ről 108-ra növekedett
    • Footwork (E)
      • Új: Mostantól részben reseteli az alaptámadást K'Sante tankos formájában, az All Out változatban teljes auto attack resetet kap
      • Ha K'Sante nagyon közel csúszik a falhoz, akkor átmegy rajta
  • Malphite
    • Ground Slam (E)
      • Sebzés 60/95/130/165/200 (+60% AP)(+30% armorról) 70/110/150/190/230 (+60% AP)(+40% armorra) növekedett
      • Manaköltség 50/55/60/65/70 manáról 50 manára csökkent
  • Kayn (Shadow Assasin)
    • The Darkin Scythe (passzív): Kék formában a bónusz mágikus sebzés 8-30%-ról 13-40%-ra növekedett szinttől függően
    • Shadow Step (E): Gyógyítás bónusz AD aránya 35%-ról 45%-ra növekedett

Nerfeket és egyéb hősmódosításokat kerestek? A folytatásban megtaláljátok!

12.23-as LoL-frissítés: Hősgyengítések

  • Yuumi
    • Bop 'n' Block (passzív): Visszatöltési idő 14-6 másodpercről 18-6 másodpercre növekedett szinttől függően
    • Final Chapter (R): Lekötés hatóideje 1,75 másodpercről 1,25 másodpercre csökkent
  • Syndra
    • Force of Will (W): Tényleges sebzés 15% (+1,5% minden 100 AP-ról) 12% (+2% minden 100 AP-ra) változott
    • Scatter the Weak (E)
      • AP-arány 55%-ról 45%-ra csökkent
      • Visszatöltési idő 15 másodpercről 17 másodpercre növekedett
  • Mordekaiser - Darkness Rise (passzív)
    • Másodpercenként a szörnyekre okozott sebzés 180-ról 28-164-re csökkent szinttől függően
    • Mostantól csak a nagy szörnyek ütései proccolják
  • Shyvana - Flame Breath (E): Találati sebzés HP aránya a célpont maximális HP-jának 3,5%-áról 3%-ára csökkent
  • Trundle
    • Alap támadási sebesség 0,67-ről 0,6-re csökkent
    • Subjugate (R): Összes mágikus sebzés a célpont max HP-jának 20/27,5/35%-áról 20/25/30%-ára csökkent
  • Lillia - Blooming Blows (Q): Sebzés 35/50/65/80/95-ről 40/50/60/70/80-ra csökkent a külső íven és azon belül is

12.23-as LoL-frissítés: Egyéb hősmódosítások

  • Kassadin
    • Null Sphere (Q)
      • A pajzsot nem akkor kapja meg a hős, amikor elhagyja a lövedék a kezét, hanem amikor megnyomja a játékos a Q-t
      • Pajzs nagysága 60/90/120/150/180 (+40% AP-ról) 80/110/140/170/200 (+30% AP-ra) növekedett
    • Force Pulse (E)
      • Eltörölték a jelzők gyűjtését
      • A közelben elsütött képességek a visszatöltési időt 1 másodperccel csökkentik
      • Visszatöltési idő 5 másodpercről 21/19/17/15/13 másodpercre növekedett
  • Dr. Mundo (ez is tekinthető mini-reworknek)
    • Szintenként kapott AD 3,5-ről 2,5-re csökkent
    • Alap magic resist 32-ről 29-re csökkent
    • Szintenként kapott magic resist 2,050-ről 2,3-re növekedett
    • Alap támadási sebesség 0,72-ről 0,67-re csökkent
    • Goes Where He Pleases (passzív)
      • Vegyi tartályok a jelenlegi HP-t 7% helyett 3%-kal csökkentik
      • Vegyi tartályokból kapott gyógyítás a max HP 8%-áról 4%-ára csökkent
      • Max HP alapján a HP regeneráció minden 5 másodpercben 0,8-1,6%-ról 0,4-2,5%-ra változott (nem lineárisan, 11-es szinten 1,27%)
    • Infected Bonesaw (Q): HP-költség 50 HP-ról 60 HP-ra növekedett
    • Heart Zapper (W)
      • HP-költség 5% jelenlegi HP-ról 8% jelenlegi HP-ra növekedett
      • Szürke HP 0%-ról 50%-ra növekedett, ha nem talál el ellenséget Mundo
      • Hatóidő 4 másodpercről 3 másodpercre csökkent
      • Elraktározott sebzés szürke HP-ként 25/30/35/40/45%-ról 80-95%-ra változott (szinttől függően) az első 0,75 másodpercben, majd 25%-ra a maradék 2,25 másodpercben
    • Blunt Force Trauma (E)
      • Bónusz AD 15/20/25/30/35 (+25/30/35/40/45 a hiányzó HP alapján) helyett 2,5/3/3,5/4/4,5% max HP-ra változott
      • HP-költség 10/20/30/40/50 HP-ról 20/30/40/50/60 HP-ra növekedett
      • Visszatöltési idő 8/7,5/7/6,5/6 másodpercről 9/8,25/7,5/6,75/6 másodpercre növekedett
      • Szörnyekre a sebzés 200%-ról 150%-ra növekedik
    • Maximum Dosage (R)
      • Mostantól nem ad bónusz AD-t
      • Az alap HP-t a hiányzó HP 8/11,5/15%-a helyett 15/20/25%-ban növeli
      • Hármas szinten minden közelben tartózkodó hős további 5%-kal megnöveli az alap HP-t és a HP visszatöltését

A tárgyváltoztatásokról, a dzsungeles módosításokról, valamint a megújult ARAM-ról a következő oldalon olvashattok!

12.23-as LoL-frissítés: Tárgyváltoztatások

  • Sunfire Cape (buff)
    • Teljes költség 2800 aranyról 2700 aranyra csökkent
    • 400 HP helyett 500 HP-t ad
  • Ravenous Hydra (nerf)
    • Hasítás AD aránya 60%/30%-ról 50%/25%-ra csökkent (közelharci/távolsági)
    • Carnivorous nem ad omnivamp jelzőket többé

12.23-as LoL-frissítés: Dzsungeles módosítások

  • Kísérőállatkák
    • Tényleges sebzés 20 (+15% AD)(+10% AP)(+4% bónusz HP-ról) 16 (+15% AD)(+10% AP)(+3% bónusz HP)(+10% bónusz armor)(+10% bónusz magic resistre) változott
    • Az első fejlődés után 2 bónusz jutalomfalatot kebeleznek be a nagy szörnyek elpusztítása után
    • Az epikus szörnyekre nem hat az alapból beépített 20%-os sebzésnövelés a saját oldalon
    • Jutalomfalat 50 arany helyett 35 aranyat ér
  • Szörnyek
    • A Gromp alaptámadásainak hatótávolsága 175-ről 150-re csökkent
    • A nagy pengecsőr alaptámadásainak hatótávolsága 300-ról 200-ra csökkent
    • A póráz (leash) elhelyezkedését változtatták, így több helye lesz a hősöknek mozogni és kite-olni a szörnyek körül
    • Tapasztalati pontok többszörözése 1/1/1,025/1,075/1,15/1,15/1,25/1,25/1,35-ről (1-9-es szinteken) 1/1/1,025/1,075/1,2/1,2/1,3/1,3/1,45-ra növekedett (1-9-es szinteken)
  • Mosstomper (zöld/tankos állatka)
    • Tenacity erősítés hatóideje 3 másodpercről 1,5 másodpercre csökkent, miután összetört a pajzs
    • Tenacity típusa megváltozott (tárgy -> hős)

12.23-as LoL-frissítés: A megújult Ordító szakadék (ARAM-pálya)

  • Megérkeztek a fagykapuk: Ezek a Nexustól a külső toronyig tartó utazás idejét csökkentik le, ha ledől a külső torony, akkor a meccs hátra lévő részében az inhibitort védő toronyig lehet vele utazni.
  • Ha ledöntenek egy tornyot, akkor az eldől valamelyik irányba, ahol egy törmelékből álló falat hoz létre, amely úgy működik, mint pl. Anivia fala (W képessége)
  • Megjelent egy extra bokor a híd közepének alsó oldalán. Emellett megnövelték a bokrok méretét a külső és az inhibitor torony közötti részen
  • Megjavították a hidat, vagyis az alsó részén már lehet normálisan közlekedni

A szemfülesebbek észre vehették, hogy a hőskiválasztási és -tiltási fázison is módosítottak a fejlesztők. Az Ally 1, 2, 3, 4, 5 elnevezések helyett Gromp, Murk Wolf, Raptor, Krug és Scuttle Crab jelzőket kaptak az idézők. Emellett bekerült a választási sorrend módosításának lehetősége, amelyet egy az egyben átvettek a Wild Riftből, ahol ez remekül működik. Végül az optimális rúnákat is felajánlja már a rendszer, így a kezdő és kevésbé tapasztalt játékosok a javasolt oldalak közül kiválaszthatják a nekik legszimpatikusabbat.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Te használsz külső programot a LoL-hoz (Porofessor, op.gg, Blitz.gg stb.)?