„Soha nem kaszáltunk még el sikeres műsort” – állítja a Netflix társ-vezérigazgatója

„Soha nem kaszáltunk még el sikeres műsort” – állítja a Netflix társ-vezérigazgatója

Elmondása szerint sok műsoruk jó szándékkal készült, de nagyon nagy költségvetésük volt és kis közönségnek szóltak.

Nem akármilyen esztendőn van túl a legtöbb feliratkozóval rendelkező streamingplatform, a Netflix. Megéltek jót és rosszat is, viszont úgy tűnik, hogy az újév kezdetén mosollyal az arcán veheti tudomásul a cég vezetése, hogy végülis az adatok alapján jó úton haladnak. Nem indult minden fényesen számukra, kezdve azzal, hogy börtönnel szerették volna sújtani azokat, akik megosztják a fiókjukat, illetve tömeges kaszálást rendeztek a saját sorozataik között. Csak a 2022-es esztendő alatt 20 szériát kukáztak, köztük az egyik legsikeresebbet, a Stranger Thingst, amelyik az ötödik szezon után már nem folytatódik. Aztán elég csak az 1899-re gondolni, amely hiába lett 58 országban is a legnézettebb széria, január 2-án bejelentették, hogy ennyi volt. Előrukkoltak a reklámok bevezetésével is, ez pedig behozta azt a rendszert, hogy többféle csomagra is elő lehet fizetni az oldalon. Nyilván az olcsóbb megoldás magában foglalja azt, hogy megszórják a felhasználók fiókját reklámokkal, viszont ha valaki többet fizet, akkor mentesül ez alól.

Novemberben pedig elérhetővé tették a Wednesday című sorozatot, ami rövid idő alatt elképesztően népszerűvé vált és hatalmas lendületet adott a Netflixnek. Az elmúlt két hónap szinte nem is szólt másról a platform kapcsán, mint a Jenna Ortega főszereplésével készült széria.

Jelenleg egyébként egy átszerveződés folyik a vállalatnál, miután Red Hastings lemondott vezérigazgatói posztjáról és úgy tűnik pozícióját Ted Sarandos és Greg Peters örökli meg, akiknek bizony lesz teendőjük a 2023-as esztendőben is. Rögtön tartottak is egy kérdezz-felelek estet, ahol a rajongók érdeklődhettek a streamingplatformot érintő témákban a két úriembernél. Ekkor jöttek elő az alábbi érdekességek is, melyek között ott van az a topik is, miszerint a Netflix egyáltalán nem kaszált el sikeresek szériákat. A Twitter bejegyzésre érkezett válaszok között pedig érdemes szétnézni, hihetetlen mennyiségű és minőségű mém érkezett erre a kijelentésre!

Nehezebb vagy könnyebb az embereknek műsorokat találni a Netflixen, mint néhány évvel ezelőtt?

Sarandos: „Van ez a mém, hogy nem találok dolgokat a Netflixen… Úgy értem, több száz és száz sztárnak, akiknek nem volt karrierjük a Netflix előtt, beindult a szekér, mert rájuk leltek a Netflixen.”

Hogyan befolyásolta az üzlet fejlődése a közösséggel való kapcsolatot? Az interneten folyamatosan fel vannak háborodva az emberek a sorozatok lemondása miatt.

Sarandos: „Soha nem kaszáltunk el egy sikeres műsort sem. Sok ilyen műsor jó szándékkal készült, de nagyon kis közönségnek szólt, nagyon nagy költségvetéssel. Ezeknél az lenne a fontos, hogy ha mégis kis közönséget ér el csak, akkor a költségvetése is kicsi legyen. Értelemszerűen a szélesebb körben népszerű szériákat már meg lehet csinálni nagy költségvetéssel. Ha jól csinálod, örökké csinálhatod.”

Élő műsorokkal is kísérleteztek. Milyen új típusú műsorokat láthatunk a jövőben ezen a téren?

Sarandos: „Van valami nagyon szórakoztató és izgalmas egy élő stand up adásban; ezt csináljuk például Chris Rockkal. Ez egy újfajta szórakozást nyújt. Egy stand up komédia élőben sokkal jobb. Az egyetlen hibája, hogy még azok is hajlamosak az utolsó epizódra ugrani, akik egyébként szeretik ezt a műfajt.”

Eltér eléggé az alapszintű (reklámokkal dúsított) alapcsomag a hirdetésmentes csomagtól?

Peters: „A reklámokat tartalmazó alapcsomag egészséges módon egészíti ki azt, ami az általános tervünkben is szerepelt. Célt szolgál, és én ebben bízom.”

A cél?

Peters: „Árérzékeny ügyfelek.”

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések