Itt a vége: Lemondott a YouTube elnök-vezérigazgatója

Itt a vége: Lemondott a YouTube elnök-vezérigazgatója

A lengyel-amerikai üzletasszony közel egy évtizedig volt a világ egyik legismertebb cégének első embere.

765 millió dolláros nettó vagyonával közelében sincs a top 10-es listáknak, de Susan Wojcicki így is a világ egyik legbefolyásosabb nőjének számít. Kilenc éven keresztül ült a YouTube elnök-vezérigazgatói székében, távozását tegnap jelentette be. Az 1968-ban született üzletemberről egyelőre még nem tudni, hogy merre sodródik tovább a tech világban, valamint azt sem hozták még nyilvánosságra, hogy kit neveznek ki a posztjára.

Google alapításától a YouTube CEO-ságig

A lengyel és amerikai felmenőkkel rendelkező szakember 1998-ban egyike volt annak a csapatnak, akik létrehozták a ma már megkerülhetetlen gigavállalatot, a Google-t. Wojcickinek jelentős szerepe volt abban, hogy kifejlesszék a képkereső szolgáltatást és az elképesztően sikeres hirdetési rendszert. Az ő hathatós támogatásával jött létre az a két üzlet, amely tovább növelte a Google befolyását: 2006-ban 1,65 milliárd dollárért felvásárolták a YouTube-ot, 2007-ben 3,1 milliárd dollárért megszerezték a DoubleClicket. 2014 februárjában nevezték ki CEO-nak Wojcickit, így ő lett a népszerű videós platform első elnök-vezérigazgatója. Egy évre rá beválasztotta a Time magazin a világ 100 legbefolyásosabb személye közé. Talán leghíresebb és leghírhettebb projektje nem volt más, mint a 2018. október 22-én prezentált 13-as cikkely (Article 13), amely arra törekedett, hogy megvédje a szellemi termékek eredeti jogtulajdonosait, miközben kigyomlálja a lopott tartalmakat.

Hatalmas vagyonát és befolyását szinte teljesen egyedül szerezte meg, így nem véletlen szerepel 41. helyen a Forbes-nak az "America's Self-Made Woman" (önerőből hatalmas sikereket elérő amerikai nők) listáján. 

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Neked van élő YouTube-prémium előfizetésed?

Üzlet - A nyári kalandok ereje és varázsa feledhetetlen

Minden ember életében van legalább egy olyan alkalom, amit lehet mesélni majd az unokáknak. Nemcsak akkor, ha a legjobb sportteljesítmény kerül szóba, hanem akkor is, amikor a csajozásról vagy pasizásról van szó, amire később még vissza is térünk.

Üzlet - Hogyan hozhatjuk ki a legtöbbet a Google hirdetésekből

Aki valaha is dolgozott Google hirdetésekkel, tisztában van vele, hogy ezek hatékonysága idővel változhat. Miért szükséges a kampányok folyamatos finomhangolása és korszerűsítése? Az online hirdetések világában gyors alkalmazkodásra van szükség. A Google eszközeinek ügyes használata nemcsak a hirdetési költségek csökkenését eredményezheti, hanem jelentős mértékben növelheti a konverziót is. Nézzük tehát, miért nélkülözhetetlen a kampányok rendszeres felülvizsgálata és módosítása.

Üzlet - Mit ad az UTM paraméterezés?

Ha az online marketing világában mozogsz, biztosan szembesültél már azzal a kihívással, hogy a kampányaid hatékonyságát pontosan mérni tudd. Az UTM paraméterezés számomra mindig is az a láthatatlan hős volt, ami segített rendet tenni a káoszban. Emlékszem, amikor először találkoztam vele: egy nehezen követhető kampány sikerét sikerült vele feltérképezni, és azóta beleszerettem ebbe az eszközbe.

Közvetítések