Szerinted jól működik a jelenlegi AFK-szabály?
A League of Legends mérkőzései átlagosan 30 - 35 percig tartanak, azonban ehhez még hozzá kell adni a meccskereséssel töltött időt, valamint a hősválasztási és -tiltási fázist. Együttesen nagyjából 40 percet tölt ki a szabadidődből minden összecsapás, azonban néha előfordul, hogy idejekorán befejeződik a meccs előre nem látható okok miatt. A 15. perc előtt csak és kizárólag akkor lehet visszavonulót fújni, ha valamelyik csapatban nincs meg az 5 idéző. Az AFK-ok elleni rendszer segítségével hamar befejeződhet a kínszenvedés, de az LP elvesztése miatt így sem lehetnek elégedettek a 4v5-ben harcoló játékosok.
Hogyan lehet megszakítani végleg a 15. perc előtt a LoL-mérkőzéseket?
Ha már a betöltés után nem mozdul az egyik tag, akkor jöhet a remake. A Riot átalakította ezt a funkciót úgy, hogy már a 90. másodpercben elindítható a szavazás, nem kell várni a 180. másodpercig. Ezzel semmi gond nincs, mindkét csapat játékosai nem veszítenek, de nem is nyernek LP-t, kivéve azt az egyént (vagy egyéneket), aki miatt remake-elni kellett az összecsapást.
A másik lehetőség, hogy a 90. másodperc után megy el valaki AFK-ba, ebben az esetben is élni lehet a korai feladás lehetőségével. A 4-5. perc környékén ezek a mérkőzések megszakadnak, de a fehér zászlót lengető csapat tagjai már LP levonásban részesülnek, a "győztesek" megkapják a diadalért járó "megérdemelt" jutalmat. Felmerül a kérdés, hogy mindössze 2-3 perccel több telt el a meccsből, de akkor mégis miért van LP-mozgás? Nehéz erre választ adni, lehet nincs is olyan magyarázat, ami kiengesztelné azokat, akik nézegetik a mínuszokat más miatt. Persze ez az LP-vesztés már csökkentett mértékű, de akkor is számít a ladderezésben.
Megoldás?
Egyesek szerint az lenne a jó döntés a Riot részéről, ha a 10. perc előtti AFK miatti feladásokat nem "jutalmazná" plusz és mínusz LP-vel. Ez lehet drasztikusnak tűnik, mert a győztes csapat tagjai (és a vesztesek is) 15-20 percet áldoztak mindennel együtt a küzdelemre, de üres kézzel kell, hogy elhagyják az Idézők szurdokát. Felmerült ötletként, hogy ne ~5 LP-vel veszítsen csak kevesebbet az a csapat, amelyik az AFK miatt szenved, hanem legyen ~10 LP-vel csökkentett a bukás mértéke. Ez talán egy élhetőbb megoldás, de akkor meg kicsit unfairnek érződik, hogy a győztesek maximális mennyiségű LP-vel gazdagodnak gyakorlatilag a semmi teljesítményért (igaz, ők legalább nem AFK-olnak).
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!