FIFA 23: Így csalja le a játék a meccseidet

FIFA 23: Így csalja le a játék a meccseidet

A technológia sok vita tárgya, van aki üdvözölné, mások nagyon utálják és csalásnak tartják.

A FIFA- (és videójáték-) közösség egyik vitatott témája a DDA, hogy pontosan mit is jelent, hogyan működik, és miként befolyásolja a játékokat. Egy nagyon ellentmondásos technológiáról beszélünk, ami rengeteg vitát szül a közösség körében. Nem egy teljesen új rendszerről beszélünk, mégsem feltétlen terjedt még el a szélesebb köztudatban. Mégis mit kell tudni róla, és mi köze a FIFA 23-hoz?

A DDA a „Dynamic Difficulty Adjustment” (dinamikus nehézségi korrekció) rövidítése. A kifejezés meglehetősen összetett, de egyszerűen egy olyan mechanikát jelent a játék kódjában, amely képes bizonyos játékmenetbeli szempontokat úgy beállítani, hogy a játékosok számára nehezebbé vagy könnyebbé tegye bizonyos műveletek végrehajtását. Röviden, egy meccset uraló játékos számára a DDA kevésbé gördülékennyé és hibázásra hajlamosabbá teheti a játékmenetét, hogy kiegyensúlyozza a meccset. A játékban küszködő játékosok számára pedig a játékmenetet kissé gördülékenyebbé teszi. Az EA egy, a témával foglalkozó tanulmánya úgy írja le, hogy ez egy „technika a játék adaptív megváltoztatására, hogy könnyebbé vagy nehezebbé tegye azt”. Célja a frusztráció és az unalom enyhítése. A játékokban való alkalmazásáról az EA azt mondja: „Sikeresen kifejlesztettünk egy olyan rendszert, amely ezt a technikát az Electronic Arts több játékában is alkalmazza, és akár 9%-os javulást figyeltünk meg a játékosok elkötelezettségében, semleges hatással a monetizációra.”

A DDA jelen van a FIFA-ban is?

Hivatalosan az online játékmódokban, például az Ultimate Teamben nincs. Ugyan folyamatosan felmerül a gyanú, hogy a FUT is scriptelve van, erre bizonyíték nincsen. 2020-ban beperelték az EA-t amiatt, hogy használ szkriptet, ezzel átverve a játékosokat, de bíróság előtt védték meg magukat sikeresen. Nincs tehát jogerős bizonyíték arra, hogy a DDA benne lenne a FIFA-ban vagy bármely más EA-címben, például a Maddenben vagy az Apex Legendsben. Ettől függetlenül az EA 2016-ban szabadalmat nyújtott be a mechanikára, ami azt jelenti, hogy lényegében licencet szereztek a játékban való használatára, ám állításuk szerint sosem alkalmazták.

„Az Ultimate Team módokban nincs DDA vagy szkriptelés. A tisztességes játék biztosítása mindannyiunk számára kritikus fontosságú az EA-nél. Igyekeztünk a lehető legvilágosabban kifejezni, hogy ez az elkötelezettség ránk ugyanúgy vonatkozik, mint a játékosainkra. Bár az EA rendelkezik szabadalommal a DDA technológiára, ez a technológia soha nem szerepelt a FIFA-ban, a Maddenben vagy az NHL-ben, és soha nem is fog szerepelni.  Nem használnánk a DDA technológiát arra, hogy a játékosoknak előnyt vagy hátrányt biztosítsunk az online többjátékos módokban bármelyik játékunkban, és abszolút nincs ilyen a FIFA-ban, a Maddenben vagy az NHL-ben.”

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!