Egyetlen rossz szó és repül a közösségi ban, szóval nagyon vigyázzatok azzal, hogy mit csináltok a Steamen!
Mióta skinek vannak a CS:GO-ban, mindig próbálkoznak az emberek valamilyen úton-módon kicsalni azokat a tulajok virtuális kezeiből. A Valve persze igyekszik tartani a lépést a csalókkal, ezért az utóbbi hónapokban a Steamen elkezdtek lecsapni azokra a scammerekre, akik a felhasználói profilokra írt kommentekben próbálták felvenni a kapcsolatot kereskedőkkel.
Viszont a moderációhoz választott eszköz, miszerint bizonyos szavak használata esetén automatikusan repül a közösségi ban, betalált pár olyan embert is, akik nem visszaélésre használták ezt a felületet. Ami már csak azért is veszélyes, mert a közösségi eltiltás miatt nem lehet kereskedni vagy VAC-szervereken játszani.
Ennek a viszonylag új rendszernek esett áldozatául a hétvégén Szabó Gergely, avagy GeRy, akit a CS:GO Trader böngészőkiegészítő fejlesztőjeként bizonyára sokan ismerhettek. Ő április 10-én tudta meg, hogy kitiltották. A bűne annyi volt, hogy írt valakinek a profiljára, mert megvett tőle GamerPayen keresztül egy M9 Bayonet skint, de nem működött a cserelink és szerette volna megkérni az illetőt, hogy javítsa. A Valve ezért az egy üzenetért banolta őt és a 475 ezer dollárt érő inventoryját.
Szerencsére ma hajnalra pár ügyfélszolgálatos üzenetváltás után megoldódott a dolog, tehát a Valve levette a bant – azóta a cseréinek helyreállításán dolgozik. Eközben a hazai közösségben szintén ismert Antal erről szóló posztja alatt sok kereskedő (többek között a BitSkins fiókja is) jelezte, hogy hónapok óta történnek hasonló esetek. A hozzászólók szerint a Valve kulcsszavakat használ a gyanús kommentek kiszűrésére, így például a „trade” szó használata is súlyos következményekkel járhat már.
Connecting the resolution, so if someone stumbles upon this they don't have to dig up what happebed. https://t.co/KLyXIzPIoJ
— Gergely Szabo (@gergelyszabo94) April 12, 2023
Szóval szolgáljon ez az eset tanulságul: figyeljetek rá, mit írtok mások Steam profiljára, főleg, ha kereskedők vagytok. Ha pedig már beütött a baj, akkor sem feltétlenül kell aggódni, mert szinte mindenki azt mondja, hogy az ügyfélszolgálat segít visszaállítani a profilt – feltéve, hogy nem történt visszaélés. Azzal viszont érdemes számolni, hogy akár több napba is telhet, mire megoldják, ugyanis a biztonság érdekében az az eljárás, hogy zárolják a profilt, amíg vizsgálódnak.
Borítókép: Valve