2023 első negyedévében az Activision Blizzar 27 millió dollárral keresett többet PC-s játékok értékesítésével, mint a konzolosokéval.
Az elmúlt húsz évben az Activision mindig is jobb teljesítményt tudhatott magáénak konzolokon, mint a számítógépeken. Elkezdve a PlayStation 2-től és az Xbox 360-tól, egészen a PlayStation 5-ig és az Xbox Series X/S-ig a platform királyának számított. Az ezt megelőző pár évben azonban, már látható volt a PC-s játékaik fellendülése, mely 2022-ben hatalmas méreteket öltött, és 2023 első negyedévében abban tetőzött, hogy a számítógépes játékok bevételei megelőzték a konzolosokét – most először.
A PC-s bevételük egy év alatt 74%-al nőtt, ami főként a Call of Dutynak, az Overwatch 2-nek, a Diablo Immortalnak és a Dragonflightnak köszönhető. A növekedés motorja elsősorban a Blizzard, mely közösségének csupán 8%-a játszik konzolon – ezzel szemben a Call of Duty játékosainak 59%-a konzolos.
Természetesen ezt a trendet segíti elő az is, hogy lassan már minden e-sport versenyt PC-n rendeznek, és a tartalomgyártók, valamint a streamerek is a számítógépekhez fordulnak, ha versenyelőnyt szeretnének. Egyelőre úgy látszik, hogy a növekedés nem fejeződött be, és az elkövetkezendő időszakban egyre nagyobb szakadékra számíthatunk a két platform között, főleg, hogy jelenleg a Sony is azon munkálkodik, hogy egyre több játékot vigyen át PC-re.
borítókép: YouTube