Tiltsuk be a Bo1-eket? Az MR12 tönkreteszi a gazdaságot? Izgalmasabbak lesznek a rövidebb meccsek? A szakértők megmondják!
A héten már foglalkoztunk azzal, hogy a játékfájlok alapján a CS:GO-s rövid és hosszú MM-et egyesítve MR12-re állhat át a Valve a Counter-Strike 2-ben. Ez azt jelentené, hogy félidőnként maximum 12 kör lesz, vagyis a rendes játékidő 30 helyett 24 körből fog állni. A változás persze nem fekete vagy fehér, mert ez nem csak a meccsek hosszára lehet hatással, ha egyáltalán, hanem a gazdaságra és rengeteg más apróságra, amelyet egy profi meccsen nagyon nehéz lenne számszerűsíteni anélkül, hogy kipróbálnánk a rendszert a gyakorlatban is.
Josip „brcho” Brtan, a HLTV munkatársa azért megpróbálta prezentálni a különbséget:
„Megnéztem az IEM Köln, a BLAST Premier tavaszi döntő, az IEM Dallas és a BLAST Párizs Major Bo3-inak hosszát és ez alapján megsaccoltam, hogy mennyi ideig tartottak volna ezek MR12-re váltva. A meccsek hosszát a közvetítés hosszából számoltam ki, vagyis az első pálya első körének kezdetétől a győzelem pillanatáig az utolsó pályán. A technikai/taktikai szünetek, az elemzőasztal szegmensei, stb. bele vannak értve. A minta 13 Bo3 (6 darab 2-0 és 7 darab 2-1) volt.”
Persze nem brcho volt az egyetlen, aki foglalkozott a témával. A játékosok egyelőre nem igazán ugrottak rá erre, de a profi Counter-Strike világában ténykedő személyek közül többen is egészen érdekes véleményeket fogalmaztak meg, amelyek közül összeszedtünk pár érdekesebbet.
Anders Blume, kommentátor:
„Szerintem egyetlen hátránya sincs annak, ha MR12 lesz az MM... Versenyeken viszont mindkét irányból jó érveket lehet felhozni.. Az MR12 kevesebb teret ad az IGL-eknek arra, hogy kitalálják mi működik és mi nem.. De az MR15-ös Bo3-ak túl hosszúak.. Érdekes téma.”
David „DAVEY” Stafford, visszavonult játékos, kommentátor Andersre reagálva:
„Ez a megoldás olyan, mint amikor az M4A1 OP volt, ezért 20 töltényt raktak bele ahelyett, hogy megoldották volna a valódi problémát. Nem az MR15-tel van a baj, hanem azzal, hogy a meccsek unalmasak és hosszúak. Az MR12 csak a hosszúsági problémát oldja meg.”
Chad „SPUNJ” Burchill, kommentátor:
„A Bo1-eket be kell tiltani, ha jön az MR12.”
Duncan „Thorin” Shields, elemző/tartalomgyártó:
„Ha MR12-re váltunk, akkor csináljuk rendesen és legyen a kezdő pénz 7 ezer, hogy ne legyen többé pisztolykör!”
Ezeket olvastad már?
Andreas Samuelsson, a fnatic CS:GO csapatának igazgatója, egykori edzője:
„- MR12-t,
- Új gazdasági rendszert,
- Kevésbé fontos pisztolykörököt,
- Kevesebb force/eco kört és több fegyver a fegyver elleni kört,
- Kevésbé előnyös mentést (a nézők nem akarnak 20 másodperc CS után 1 perc mentést nézni őrülütes visszafoglalások helyett),
- Minden Major után változzon a map pool.”
Richard Lewis, e-sport újságíró:
„Abszolút támogatom. A jelenlegi gazdaság, a meta és az időkérések mennyisége miatt az alacsony minőségű profi meccsek nézhetetlenné váltak. A múltban radikálisabb változásokat akartam (például a pisztolykörök eltörlését), de bármit támogatok, ami megállítja a meccsek elnyúlását.”
Lengyel „Draulon” Balázs, a BIG CDO-ja, egykori e-sport újságíró:
„Teljesen ki fogja csinálni a gazdaságot, ha az nem lesz rendesen újraegyensúlyozva a pisztolykörökkel együtt. A pozitívum, hogy az emberek figyelme 1,2 üzleti másodpercre zsugorodott, szóval ez így vonzóbb lehet a fiatalabb játékosoknak/nézőknek. Annyit tennék még hozzá, hogy nagyon vicces, hogy most felháborodtak az emberek, mert hozzáadták ezt a béta teszthez, miközben az elmúlt években folyamatosan beszédtéma volt.”
Ryan Friend, a Dust2.us főszerkesztője:
„Nagyon nem szeretnék MR12-t...”
Harry „NER0” Richards, a HLTV és a TLDR on CSGO szerzője:
„Kevés dolgozó felnőttnek van ideje 4 órás Bo3-at nézni. De az MR12 lenne a megoldás? Még nem vagyok biztos benne..”
Ti mit gondoltok az MR12-es formátumról? Írjátok meg kommetben!