A nyitóhétvégi adatai sokkal rosszabbak, mint az elmúlt egy évtizedben levetített legtöbb DC-film, de egy ilyen koncepciónál számít ez egyáltalán?
Valószínűleg senki nem várta, hogy a Kék Bogár váltja majd meg a világot a leköszönő DCEU berkein belül – kivéve talán a Warner Bros-t –, de ez a fajta bukás talán még a legkitartóbb rajongókat is meglepte. Nem árt hozzátenni, hogy eredetileg csak a – korábban HBO előtaggal ellátott – Max streamingplatformján szerették volna bemutatni a Kék Bogár című filmet, majd végül úgy döntöttek megállná a helyét a nagyvásznon is – ennek hatására törölték a Batgirl-t, ami a forgalmazó szerint nem ütötte meg azt a szintet, hogy moziban is bemutassák. Nos, dacára a remek kritikáknak – Rotten Tomatoes-on például 2023-as szuperhősfilmjei között az egyik legmagasabb pontszámot kapta –, de ez sem volt elég a hatalmas tömegek bevonzásához.
Ezeket olvastad már?
A DC legújabb üdvöskéje a nyitóhétvégén mindössze 25,4 millió dolláros bevételt hozott, ami egyetlen kivételével mindegyik élőszereplős DC-film nyitóhétvégéjét alulmúlja. Csak a 2020-as Wonder Woman 1984 termelt kevesebb pénzt az első hétvégéjét követően. A világjárványt megelőzően utoljára a 2013-as Red 2 vagy a 2010-es Red volt az utolsó két alkotás, amely ilyen csúfosan teljesített a pénztáraknál. Ha pedig még messzebbre megyünk vissza az időben, akkor a Jonah Hex 2010-es 5,4 millió dolláros kudarca, ami egy kicsit szebbé teheti a Kék Bogár teljesítményét.
Mindeközben a film rendezője, Ángel Manuel Soto már maga mögött hagyta előző produkcióját, amivel feltételezhetően nem dicsekszik majd olyan nagyon el a jövőben. Soto-t ugyanis a Dave Bautista és Jason Momoa nevével fémjelzett The Wrecking Crew munkálataival bízta meg az MGM.