Inferno jött, látott és elvitte az fps-ünket CS2-ből

Inferno jött, látott és elvitte az fps-ünket CS2-ből

Steven Seagalhoz hasonlóan Infernónak sem kellett túl sok új trükköt bevetnie a szeretetünkért cserében.

Inferno az egyik legrégebbi pálya a jelenleg is használatban lévők közül és Dust2-höz hasonlóan még azok is ismerik, akik nem játszanak Counter-Strike-kal. Hiába változik pár évente a külseje, a belső, vagyis az elrendezés miatt hamar egy igazi klasszikussá vált, amely minden jó CS-s map pool sarokköve. Most pedig úgy fest, hogy a CS2-ben ismételten felújított pálya még évekig vagy évtizedekig velünk marad, tehát újabb és újabb generációkat fog többezer órán át szórakoztatni. De honnan is indult ez a sikersztori?

Inferno első, elhagyatott rezidenciára hasonlító változatát Chris „Barney” Auty készítette. Ehhez a Team Fortress Classicban található Avanti pálya textúráit használta fel. Kis érdekesség egyébként, hogy a CS:GO-tól kezdődően utalásokat is találhatunk Autyra a pályán, mint a Tenuta Auty vagy Vino Auty feliratok. De ne szaladjunk ennyire előre, hiszen a történetünk nem itt, hanem több mint 20 évvel korábban indult!

A pálya ugyanis 2001. március 13-án, a Counter-Strike 1.1-es verziójában jelent meg először. Az ezt követő időszakban pedig több máig ható változáson is átment: például a CS 1.3-ban bekerültek a ma T-apartmanként és könyvtárként ismert belterek. A textúrákat először az 1.6-ban dolgozták át, de ezt már nem Auty csinálta meg, hanem a Valve munkatársai. Inferno ekkor vált megjelenésében falusivá, de az Italyval közös stílusára egészen a Condition Zeróig kellett várni. Innentől kezdve lett egyértelműbb, hogy valahol Olaszországban lehet a térkép – ezt a hagyományt még a CS2-ben is megtartotta a Valve.

Ezeket olvastad már?

A Source érkezésével – a pálya alapvető elrendezését leszámítva – teljesen megújult Inferno. A téma is részletesebb kidolgozást kapott, így sokkal inkább hasonlított egy olyan helyszínre, ahol élnek is emberek. De rengeteg kisebb és nagyobb játékmeneti fejlesztést kapott a térkép. Például ekkor került be a klasszikus Inferno muzsika is, amely egyébként Jane Marie Finstromtól a Latin Lover. Az egyszerű dobozok helyét az A-lerakón bálák, B-n pedig gyümölcsös ládák és egy halastó vette át. A T-rámpa feletti kis „erkély” is eltűnt, ahonnan a sniperek midet tarthatták korábban. Az eredeti CS:GO-s változat szinte egy az egyben ezzel egyezett meg. Tehát nagy az esélye annak, hogy akkor is játszottatok a Source-os Infernón, ha a Global Offesinve volt az egyetlen Counter-Strike, amit valaha elindítottatok.

Feltéve, hogy 2016. október 13-a előtt vágtatok bele a CS:GO-ba. A Valve ugyanis azon a napon ismét felújította a pályát. Tágasabb útvonalakat és ezerszer szebb dizájnt kaptunk az akkoriban csak „Infernew” néven emlegetett térképpel, amely így sokkal változatosabb és élvezhetőbb lett, mint az ezen a ponton több mint egy évtizede használatban lévő régi Inferno. A két verzió közötti legnagyobb eltéréseket banánban, a B-nél lévő építkezés környékén és az A-apartmanban kellett keresni. Banánból ekkor tűnt el a kocsi, ami miatt a mai napig így hívja ezt a részt mindenki. Mondjuk ez a rész elég jól megúszta az apartmanhoz képest, mert ott egy komplett szobának veszett nyoma.

Egészen a Counter-Strike 2 múlthéten induló publikus bétájáig ezen az Infernón játszhattak az emberek. Nem túlzás azt állítani, hogy az egyik legnépszerűbb pályának számított az elmúlt hat év során mind MM-en, mind a profik körében. Ezért talán nem is meglepő, hogy a Valve nyúlt hozzá ismételten. Azt szeretnék, hogy ez legyen a definitív pálya a játékban és ez többek szerint sikerült is.

Azt viszont egyelőre nem tudjuk megmondani, hogy a látványon túl ez tényleg így is lesz-e vagy még várni kell rá, hogy az átlag játékosok is megbarátkozzanak a mindenféle apró részlettel teli Infernóval. Hiszen hiába változott kevesett a térkép elrendezése, Inferno tipikusan egy olyan hely, amit elég csak egy kicsit megbolygatni és az emberek egy évre elpártolnak tőle. Ezt már az Infernew kiadásnál is láthattuk és jó eséllyel most is így lesz. De amiben egy percig sem kételkedünk az az, hogy az ezerarcú pályát nem lehet örökké elkerülni és mindig tud pont annyi újdonsággal szolgálni, hogy beleszeressünk újra és újra.


Megéheztél a CS2-es meccsek közben? Hadd segítsünk! Szeptember 4-10. között rendkívüli kedvezményekkel rendelhetsz pizzát a Don Pepéből, ha ellátogatsz a weboldalukra. Váltsd be az "esport15" kuponkódot, amivel 15% kedvezményt kapsz a 32 cm-es pizzákra, vagy a "pcguru20" kódot, amivel 20% kedvezményt kapsz a 26 cm-es pizzákra! Jó étvágyat!

Kövess Minket!



Gamer szótár