Kijött az ESL CS2-es szabályzata: így változik az időkérés és az edzők szerepe

Kijött az ESL CS2-es szabályzata: így változik az időkérés és az edzők szerepe

Előre is félünk attól, hogy milyen bundázási kiskapukat nyitnak meg az edzőkkel kapcsolatos új szabállyal.

A Counter-Strike 2-re történő átállás fontos állomása, hogy a rendezvényszervezők a játék újdonságaihoz és hiányosságaihoz igazítják a szabályzatukat. Az ESL még péntek késő délután adta ki a CS2-es szabályait, ezek között pedig van egy-két érdekesebb. Ilyen például az ESEA koporsójába tett újabb szeg, az időkérések MR12-höz igazítása vagy az edzők online meccseken történő jelenlétével kapcsolatos megoldás. De nézzük, mi is történt ezekkel kapcsolatban!

Az ESL és a FACEIT összeolvadása miatt mindig is nyilvánvaló volt, hogy az ESEA halála előbb vagy utóbb, de biztosan be fog következni. Idén az ESL már át is állt az online selejtezőin a FACEIT használatára, most pedig a szabályzatukból is kigyomlálták az összes ESEA-említést, ezzel is jelezve, hogy nem kívánják a platformot használni a jövőben. A teljes megszűnés persze még odébb van, de majd ne lepődjetek meg, ha megtörténik.

Persze ennél azért nagyobb meglepetést fog okozni az, hogy mi lesz az ESL általános eljárása az időkérések kapcsán. Miután a játék MR12-re váltott, a Valve a Premier módban egy új időkérési formátumot épített be: a rendes játékidőben háromszor, majd a hosszabbításban még egyszer diskurálhatunk a csapattársainkkal. Az ESL is ezt fogja követni, egy kis csavarral.

Ezeket olvastad már?

Vagyis a rendes játékidőben három időkérése lesz a csapatoknak, amelyeket akár egyben is kihasználhatnak. Ha viszont elérkezik a hosszabbítás, akkor csakis egyszer kérhetnek időt. Ez még akkor is fennáll majd, ha korábbról maradt kihasználatlan OT-lehetőség – a profi CS:GO-ban még nem így volt. Szintén eltérés lesz a CS:GO-tól, hogy nem összesen négy darab időkérése lesz a csapatoknak pályánként, hanem minden további hosszabbításhoz járni fog egy újabb. Tehát az edzőknek a korábbinál nagyobb beleszólása lehet abba, hogy hogyan alakulnak a végtelenül hosszú, extra játékidős körök.

Az ESL azt a problémát is igyekszik orvosolni, hogy a CS2-ben valamiért az edzők számára nincsen dedikált hely a szervereken. LAN-on ez nyilván nem okoz gondot, mert az edző ott áll a játékosok mögött, nincs külön gépe a meccs követéséhez. Online viszont rengeteg technikai és integritásbeli problémát okozhat az jelenleg, ha az edző megpróbál csatlakozni a játékhoz, ezért ezt az ESL tiltani fogja. Cserében az a legjobb alternatív megoldásuk az új szabályzat szerint, hogy a csapatok egyik játékosa streamelheti a képernyőjét az edzőnek.

Előre is félünk attól, hogy milyen bundázási kiskapukat nyitnak meg ezzel. Ugyanis erre nem egy belső rendszert fognak használni, hanem a csapatoknak ad hoc kell megoldaniuk majd. Tehát garantáltan lesz egy szabályos, valósidejű stream, amivel aztán akár úgy is játszhatnak egyesek, hogy „véletlenül” az ellenfelük egyik embere kapja meg a linket. De emellett még azt is érdemes hozzátenni, hogy az a játékos, akinek közvetítenie kell a játékát az edző felé, annak valószínűleg teljesítménybeli problémái is felléphetnek a számítógépével, internetével, azaz elképzelhető, hogy valamilyen hátrányba kerül a többiekhez képest. Ezért szerintünk lehetnek veszélyei ennek a megoldásnak és sokkal jobb lenne, ha a Valve inkább összeszedné magát és visszatenné az edzői funkciót. De amíg ez nem történik meg, addig sajnos ezzel kell beérni.

Kövess Minket!



Gamer szótár