Komplett játékmódok és funkciók hiányoznak jelenleg a Counter-Strike 2-ből, mert inkább ki akarták adni, mintsem befejezték volna.
A szerdán megjelent Counter-Strike 2 immáron leváltotta a CS:GO-t. Bár ez jobb esetben magába foglalná azt is, hogy egy minden szempontból jobb verziót kaptunk, sajnos nem így van. Nem elég, hogy még lenne mit javítani rajta ahhoz, hogy az egyes újdonságok (MR12, új füstök) egyensúlyba kerüljenek, de vannak dolgok, amiket a Valve egyszerűen elfelejtett megcsinálni a kiadás napjáig. Ezért most azokat a hiányzó funkciókat és játékmódokat vesszük sorra, amelyeket elvettek tőlünk a bellevue-i fejlesztők.
Danger Zone
A Valve battle royale-ja 2018 decemberében jelent meg, amikor ingyenessé vált a CS:GO. Bár nem mindenkinek ez volt az állandó elfoglaltsága a játékon belül, azért egész sokakat lekötött az elmúlt években, mert egyedi volt és szórakoztató. A Danger Zone több pályája is közösségi eredetű és az alkotók igen aktívak voltak: nem véletlen, hogy a CS:GO-s frissítések fele Ember miatt jött ki az elmúlt két évben. Tehát simán mondhatnánk, hogy szerves része volt a játéknak a Danger Zone, ennek ellenére a Valve még csak nem is tesztelte a bétában és ki sem adta a CS2-höz. Mivel konkrétan semmit sem tudunk róla, az is lehetséges, hogy a fejlesztők ezt egyszerűen elkaszálták és soha többé nem fogjuk látni.
Ezeket olvastad már?
War Games
Ez a csokornyi játékmód – ami az Arms Race-t, a Demolitiont, a Flying Scoutsmant és a Retakest is magába foglalja – sajnos szintén kimaradt a CS2-ből. Ezek voltak a valódi szórakoztató játékmódok, ahol tétek és következmények nélkül lehetett lövöldözni jobbra-balra. Ezek tökéletesek voltak arra, hogy az új játékosoknak adjanak egy kis ízelítőt a fegyverek és a mozgás kapcsán, most pedig szőrén-szálán eltűntek. Kedves Valve, örülünk a Premier módnak, de biztosak vagyunk benne, hogy nem mindenki akar rögtön CS Ratingre vadászni – az is csoda, ha tudnak róla.
Wingman
A Wingman nem maradt ki, azonban csak négy pálya közül (Overpass, Vertigo, Inferno, Nuke) választhatunk jelenleg. A szűk kínálat azzal is összefügg, hogy több korábbi CS:GO-s pálya be sem került a játékba: Boyardról, Chalice-ről, Cobblestone-ról, Lake-ről, Shortdustról és Trainről is megfeledkezett a Valve. Nem tudjuk, hogy ez mikor vagy hogyan fog változni, mert hivatalosan még nem esett szó róla, de remélhetőleg nem lesz örökre elfelejtve.
Workshop támogatás
Az eddig említett dolgokhoz képest ez egy jóval fájóbb pont. A megjelenéskor ugyan azt ígérték, hogy hamarosan jön a Steam Műhely támogatás a játékba, de egyelőre ez még nem történt meg és fogalmunk sincs, hogy mikor fog. Szóval jelenleg nem lehet gyakorlópályákat használni vagy új, a CS2-re tervezett potenciális versengő térképeket tesztelni a haverokkal.
Közösségi szerverek
A Workshop támogatáshoz hasonlóan a Valve ezekről is csak annyit mondott, hogy hamarosan. Csak győzzük kivárni, igaz? Nem lesz egyszerű egy jó minőségű DM, Retake vagy Surf szerver nélkül az élet, amíg Gaben ezt nem oldja meg, de valahogyan csak túléljük. Nyilván össze lehet tákolni már különböző megoldásokat és a nagyobb cégeknek ez jobban is fog menni. De amíg nincs hivatalos támogatás, addig ezekre csak a szerver IP-jének ismeretében tudunk fellépni. A jövőben használatos Steam szerverlista sajnos egyelőre nem listázza ki nekünk az opciókat, vagyis lőttek annak, hogy felfedezzük a szervereket, pálya szerint keressünk rájuk, stb.
Parancsok
Sokan reménykedtek benne, de sajnos a végleges megjelenés sem hozta vissza a cl_righthand 0 vagy a cl_bob parancsokat, csakhogy két példát említsünk. Valahol megértjük a Valve-ot, mert ezekkel azt akarják, hogy az emberek egyenlőbb feltételekkel induljanak és ne kelljen a konzollal szórakozniuk. Állítólag egy ponton azt is fontolóra vették, hogy a konzolt egy az egyben kihagyják, szóval örülhetünk, hogy annyit lehet csinálni vele, amennyit.
De ami egy kicsit furcsább lépés volt a fejlesztőktől, hogy azt a parancsot is kivették, amivel az edzői szerepet lehet felvenni egy szerveren. A Valve egyelőre nem kommunikált arról, hogy ez szándékos vagy véletlen műve. Viszont mi meg sem lepődnénk azon, ha így ölnék meg az általuk évek óta utált edzői beavatkozást a meccsek közben.