Egyre nagyobb feszültséget okoz a szórakoztatóiparban, hogy a színészek leválthatóvá válnak az AI miatt.
Javában pörög a The Finals bétája és ennek köszönhetően a játékosok is egyre több izgalmas vagy éppen sokkoló újdonságot fedeznek fel vele kapcsolatban. Sokan így tudták meg azt is, hogy az ex-battlefieldes Embark Studios csapatának rendkívül pörgős játékában – sajnos vagy nem sajnos – AI-t használtak szinte minden szinkronhanghoz és ezért hangzik olyan pocsékul.
Az Embark Studios-t a DICE korábbi vezérigazgatója és kreatív igazgatója, vagyis Patrick Söderlund és Rob Runnesson alapította. A cél pedig az volt, hogy a The Finalsszel túllépjenek a Battlefieldeken és még rombolhatóbb környezetet, még kíméletlenebb összecsapásokat tegyenek az asztalra. Ez egyelőre úgy fest, sikerült nekik. Csak egyetlen apróság felett siklottak el. Egy átlagos multiplayer lövöldében valóban nem számít, hogy hogyan készült el az a három felvett mondat, ami ezer óra alatt félmilliószor elhangzik a karakterek szájából. De amikor arra hegyezik ki az egészet, hogy ez egy vetélkedő, ahol kommentátorok vannak, lehet nem jó ötlet az AI-hoz nyúlni.
Ezeket olvastad már?
Már csak azért sem, mert a jól megírt szövegek ellenére is nagyon bénán hangzik a mesterséges intelligencia ebben a szerepben. Csak hallgassatok bele! Egyrészt nagyon észrevehető, hogy ezek nem valódi emberek, másrészt a klasszikus „kommentátorstílus” ellenére sem képesek kiváltani semmilyen valós izgalmat vagy érzelmet, tehát feleslegesnek is hatnak:
So I guess The Finals is going with AI voices...? pic.twitter.com/PIAbR43ZrT
— Gianni Matragrano (@GetGianni) October 28, 2023
Bár az emberek most jöttek rá, hogy az Embark AI-t használt a hangokhoz, valójában ez nem új információ. Egy podcastban már beszéltek a fejlesztők arról, hogy így lesz, csak akkor még nem volt ekkora hírverés a játék körül.
„Az a helyzet, hogy néhány kivételt leszámítva AI-t használtunk. Szóval a versenyzők hangjai, a parancsok, valamint a két kommentátorunk is AI-alapú. Amikor légzik, nyög, mozgás közben hangot ad ki egy karakter, azt a stúdiónk tagjaival vettük fel, mert az AI-jal ezeket nem tudtuk megcsinálni még” – nyilatkozta a fejlesztő.
A hírre egy játékokon dolgozó szinkronszínész, Elsi Lovelock is ragált. Szerinte „szarul hangzik” ez a megoldás és a fejlesztők tévednek, amiért azt hiszik, hogy „realisztikus”. A szellemet persze nem az Embark Studios engedte ki a palackból. Az viszont tagadhatatlan, hogy egyre nagyobb feszültséget okoz a szórakoztatóiparban, hogy a színészek leválthatóvá válnak az AI miatt. Elég csak arra a példára gondolni, amikor nemrég Tom Hanks képmását lopták el egy reklámhoz.