Mi lesz így veled Hogwarts Legacy és Mortal Kombat?
Letarolta 2023 elejét a Hogwarts Legacy és bár sokan az év játéka harcba is beállítanák a programot, azért jöttek idén olyan játékok, amik bizony még a fantasztikus Hogwarts Legacy-ra is köröket vertek. Az év játéka díj helyett sokkal inkább várjuk már a második rész bejelentését, hiszen az első kritikai és anyagi értelemben is sikeres volt, nem is kérdés, hogy ezt a lovat számtalanszor meg akarja még majd ülni a Warner és annyi pénzt kifacsarni a Hogwarts Legacyból, amennyit csak tudnak.
Van azonban egy rossz hírünk is! Sajnos még ha el is készül a Hogwarts Legacy 2, akkor sem biztos, hogy olyan formában, amilyenben azt szeretnénk.
Ezeket olvastad már?
A Warner Bros. Games friss jelentéséből ugyanis kiderült, hogy David Zaslav (a Warner Bros. Games CEO-ja) a live services játékok felé akar elmozdulni és a legsikeresebb játékaikat úgy megreformálni, hogy azok minél jobban illeszkedjenek a live services modellbe és minél jobban kiszolgáljanak bizonyos free to play rendszereket.
„A cél, hogy a legnagyobb szériáinkat, amiket jelenleg konzolokon és PC-n érnek el a játékosok, és amiket 3-4 évnyi fejlesztés előz meg, minél több platformra eljuttassuk és, hogy live services és free to play modelleken keresztül minél tovább életben tartsuk."
Készüljünk fel tehát, hogy a Warner sokkal jobban elmozdul majd az online játékok felé, az online funkciókkal telezsúfolt singleplayer tartalmak felé és várhatóan egyre több mobil és egyéb kézikonzolos platformokon is megjelennek majd. Ennek a trendnek valószínűleg a Suicide Squad: Kill the Justice League lesz az első előfutára, hiszen az a játék már épp a live services tartalmakat részesíti előnyben, még akkor is, ha ezek ellen a játék bejelentése óta tiltakoznak a rajongók. De ide sorolható a Mortal Kombat Onslaught is, ami néhány nappal az MK1 után érkezett és már a mobilos piacot próbálja meghódítani.
Érdekes szembenállást láthatunk egyébként a téma körül a piacon. A Warner ebben látja a jövőt és egyre inkább efelé tolja el a játékait, míg a Sony például, ahol szintén voltak a live services tartalmakat célzó tervek, úgy tűnik inkább kihátrál ezek mögül és megtartja azt amiben igazán jók, a remek karakterek és történetek megírásában, a singeplayer játékok csúcsrajuttatásában.