Nem a subtick a hibás, hanem minden más.
Már régóta problémát jelentett a Valve-nál, hogy a Source 2 miatt egyre kevesebb olyan emberük van, aki ért a régi Source-motorhoz. Ezért évről évre egyre nehezebbé vált a CS:GO fejlesztése és elkerülhetetlenné vált, hogy újraírják a játékot a kor követelményeihez igazítva. Azonban a fejlesztők álmodtak egy ennél is nagyobbat és a Dota 2-vel ellentétben lényegében egy teljesen új játékot készítettek a Counter-Strike 2 képében. A nagy álmok viszont nagy nehézségekkel járnak az ő oldalukon, és sajnos nagy lemondásokkal a játékosokén.
Azt, hogy a Counter-Strike 2 egy új játék a szériában, már a névváltás is jól érzékeltette. Ezt azzal indokolta a Valve egy PC Gamernek adott interjúban, hogy „a CS2 valójában a legnagyobb előrelépés technikailag a Counter-Strike történetében”, mert az új motor mellett minden mást is újraalkottak, megváltoztattak, beleértve a meccskeresést is. Ebből sok mindent láthatnak a játékosok is, hiszen befutott a subtick-rendszer, valamint átszabták a Premier módot is. Utóbbiról egyébként tettek egy különös megjegyzést a fejlesztők, miszerint az összes játékkal töltött idő felében ezt a versengő módot játszák a játékosok. Később erre a gondolatra visszakanyarodva azt is elárulták, hogy valójában „ezt nem látták jönni”.
Ezt olvasva egy kicsit felhúztuk a szemöldökeinket a szerkesztőségben. Ugyanis nem sok dolog nyilvánvalóbb ennél a világon, mióta a sima meccskeresést kiherélték. A megjelenés óta jóformán csak a campelős/spawnkilles deathmatchet vagy a dögunalmas casualt lehetett tolni, ha csak szórakozásra vágytunk. Még a közösségi pályák támogatása is csak tegnap futott be a Steam Műhelyben. A többi CS:GO-s játékmódot, mint a War Gamest vagy a Danger Zone-t, egyszerűen le sem fejlesztették. Szerencsére az interjú során megerősítették, hogy ezeket nem felejtették el és amint az alapokkal minden rendben lesz, megcsinálják.
A játék alapjai azonban még közel sincsenek remek állapotban. Ezért a Valve is rugalmasan fogja kezelni az első évben a tartalmakra és a foltozásokra fordított időt – inkább az utóbbira koncentrálnak majd. Itt van például a már említett subtick, ami sokaknak okoz fejfájást az inkonzisztenciák miatt. E kapcsán a fejlesztők megismételték a célt, miszerint „mindenkinek konzisztens, a ticktől független élményt akarunk adni, ami jobb a CS:GO 64 vagy 128 tickes élményénél.” A csavar az, hogy ez szerintük már most is többnyire úgy működik, ahogyan azt ők eltervezték, szóval nem ezen a téren kell várni a fejlődésre.
A Valve szerint valójában más rendszerek és funkciók miatt keletkeznek a közösség problémái. Ezért az ezekről megosztott felvételek, posztok rengeteget segítenek nekik abban, hogy kitalálják, mi okozza az adott hibát. Ha már tudják, hogy min kell javítani, értelemszerűen gyorsabban is haladnak vele. De amíg a tengernyi bugot nem fedezik fel a játékosok és nem teszik helyre a fejlesztők, addig sajnos nem kell számítani extra tartalmakra a Valve-tól.
Ezeket olvastad már?