Így értékeli a Valve a CS2 fogadtatását

Így értékeli a Valve a CS2 fogadtatását

A Valve szerint a CS2 nagyon másképp fog kinézni 10 év múlva.

Ha egy hónappal ezelőtt felnéztünk a Steamre, akkor azt is gondolhattuk volna, hogy a Valve az eddigi legrosszabb játékát adta ki a Counter-Strike 2 képében. A platformon ugyanis még az Artifact sem kapott annyi negatív kritikát, mint az új CS. Ennek ellenére több mint 30 millióan próbálták ki a játékot és a Steam Charts alapján az átlagos játékosszám is ott van, ahol azt megszokhattuk a CS:GO utolsó hónapjaiban, szóval közel sem olyan rossz a helyzet. De mégis hogyan értékeli mindezt a Valve? Nos, nemrég egy interjúban elmondták!

„A rajt túlnyomóan sikeres volt, a játékosok száma még mindig elképesztő [31,5 millió játékos egy hónap alatt]. Ha hiszitek, ha nem, a korai hozzáférés volt a legnagyobb sikerünk. Az, hogy annyira hamar és gyorsan a játékosok kezébe tudtuk adni a játékot, nagyon értékes visszajelzésekhez vezetett, amelyek a kiadásig több döntésünket is befolyásolták. Szóval elégedettek voltunk a folyamattal, ami a korai fejlesztéstől a limitált teszten át a kiadásig tartott. Amit másképp is csinálhattunk volna, az az, hogy hogyan kommunikáltunk a CS2 rendszerkövetelményeiről – az érintett játékosoknak hamarabb kellett volna tudnia róla.

Tudjuk, hogy van egy vita arról, hogy meg kellett volna hosszabbítani a limitált tesztet. Ha a béta tovább tart, nyilván több funkció kerülhetett volna be a CS2 megjelenéséig. De egy ponton túl nem egyértelmű, hogy mit kellene előnyben részesítenünk, ha csak a közösség egy része vesz részt benne. Ha nem mindenki ugyanazzal a játékkal játszik, akkor nem tudunk haladni a legfontosabb rendszerek javításával, mint a hálózat, a teljesítmény vagy az alapvető játékmechanikák. Mióta kiadtuk, a régi hardveren játszó átlagostól a profikig mindenféle játékostól kapunk visszajelzéseket a bugokról, a játék viselkedéséről, a problémákról. A játék kiadása elképesztően felgyorsította a CS2 javulásának tempóját, szóval szerintünk az időzítés jó volt, mégha a landolás kicsit rázósra is sikerült. Így tudjuk a leggyorsabban elérni azt, hogy a CS2 ott legyen 5 vagy 10 év múlva, ahol szeretnénk.”

Bár a játékból jelenleg sok minden hiányzik még, ami miatt a CS:GO-t szerettük, ezek továbbra is tervben vannak. Ami pedig ezek után jön, az két dolgon fog múlni. Egyrészt a Valve-on, másrészt a közösségen. Előbbi kapcsán a fejlesztők azt mondták, hogy szerintük „a CS2 nagyon másképp fog kinézni 10 év múlva”, de „semmi sincs a kőbe vésve”. Tehát nincs egy konkrét terv arra, hogy mit szeretnének, inkább a CS:GO-nál is látott kísérletezést folytatják majd. Ami pedig a közösséget illeti, csak a Source 2-vel érkező eszközök és a kreativitás szabhat határt annak, hogy milyen irányba mozdul tartalmi oldalról a játék.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések