Nem tetszik a közösség egy részének, hogy pénzért most már meg lehet vásárolni a korai hozzáférést is.
A BlizzCon egyik főszereplője, érthető okokból a World of Warcraft volt. A Blizzard megosztotta a rajongókkal, hogy a következő időszakban 3 új nagy kiegészítővel is meglepik őket, amely a The Worldsoul saga részeként bővíti az univerzumot. Ennek az első felvonása a The War Within, amelyből egy cseppnyi izelítőt is adtak már az eseményen.
Egy másik érdekesség is napvilágot látott azóta a kiegészítővel kapcsolatban, ami viszont már korántsem tetszett mindenkinek. Kiderült ugyanis, hogy most először a játék történetében, a többet fizető játékosok hamarabb nekivághatnak az új kalandnak.
A 2024 őszén érkező The War Within alapváltozata 50 dollárba kerül. A Heroic edition upgrade, amely több, a játékban felhasználható Traders Tender valutát, egy transmog szettet és egy egyedi mountot is tartalmaz, már 70 dollárt kóstál. Az Epic kiadásért pedig 90 dollárt kér el a kiadó, de ebben a verzióban a játékosok mindent megkapnak az előző kiadásokból, illetve ezen felül további nagyszerű bónuszokkal is gazdagodnak: bővül a repertoárjuk egy egyedi játékkal, egy háziállattal, egy hearthstone-effekttel, 30 nap játékidővel, garantált béta részvétellel, és ami a legfontosabb, három nap korai hozzáférést is biztosít a Blizzard számukra.
Ez utóbbi erősen megosztja a WoW közösséget, hiszen sokan nem igazán lelkesednek a fizetős early access koncepcióért. Bár a Blizzard már elérhetővé tette a Heroic és Epic kiadásokat korábban is, ezek mindig csak kozmetikai itemeket vagy további játékidőt adtak pluszban. Az utóbbi években viszont már nem szokatlan az más címek esetében, ha egyesek több pénzt fizetnek azért, hogy korábban játszhassanak vele, és emiatt a kiadók is szem előtt tartják ezt a lehetőséget – egyre gyakrabban.
Ez azonban szokatlan jelenségnek mondható az MMO-k esetében, ahol a játék egyfajta közös élményt kínál, de azért egyes alkotásoknál előfordul az ilyesmi. A Final Fantasy XIV esetében például korai hozzáférést biztosítottak az előrendelő játékosoknak, a Lost Arkban pedig annak ellenére, hogy ingyenesen játszható, opcióként megjelent a fizetős early access verzió.
Korábban megkapni egy kiegészítőt azt jelenti, hogy egyesek már el is érhetik az új maximális szintet, aranyat farmolhatnak, jobb felszerelést találhatnak, és befejezhetik az új sztoriszálat is, mielőtt a legtöbb játékos egyáltalán kézhet kapja a DLC-t. Az Epic kiadás előrendelői oldalán egyébként van egy olyan felhívás, amely azt állítja, hogy a korai hozzáféréssel rendelkezők sem érik el a végjáték egyes tartalmait (például Mythic dungeonokhoz vagy a heti küldetésekhez) a megjelenés napjáig, de tagadhatatlan, hogy ez a megoldás nagy előnyt biztosít azokkal szemben, akik nem áldoznak a játékra több pénzt.
Ezeket olvastad már?
A WoW subredditet persze emiatt elárosztották már a negatívak kommentek, és a játékosok azon keseregtek, hogy egy új kiegészítő esetében pont ez adta az extra élvezetet, hogy a debütálás után az egész közösség együtt fedezhette fel az újdonságokat. Egyesek szerint az, hogy a játékosok egy csoportja előnyt szerezhet a pénze révén, tönkreteszi ezt a közös élményt.