Elég kellemetlen módon kellett megismerniük a Bored Ape tulajoknak, hogy mit érezhetett a pénztárcájuk akkor, amikor majom.jpg-t vettek.
Az NFT-korszak nem tartott valami sokáig, legalábbis a világ lakosságának 99%-ának szemében. A többiek viszont köszönik szépen, a mai napig oda meg vissza vannak ezekért és az sem érdekli őket, hogy soha senki egy petákot nem fog adni értük. De hát ez ugye a közösségről szól, ne legyünk előítéletesek! Higyjétek el, nagyon szeretnénk nem azok lenni, de a hétvégén Hongkongban rendezett ApeFest nevű esemény nagyon nem segít ezen.
Történt ugyanis, hogy a Bored Ape és a Mutant Ape nevű NFT-k tulajait összekötő Bored Ape Yacht Club mögött álló Yuga Labs csinált egy „NFT BlizzCont”, csak közönségkedvenc videójátékok helyett a hírhedt majom.jpg-kre szakosodva. A rendezvényen volt minden, ami ilyenkor elvárható: exkluzív merchandise, koncertek, mindenkit elpusztító UV-sugárzás, panelek és közönségtalálkozók. Várjunk csak! Mindenkit elpusztító UV-sugárzás? Bárcsak viccelnénk, de az ApeFest után többen is arról számoltak be a közösségi médiában, hogy a helyszínen a „menőség” alfáját és omegáját jelentő UV-lámpák látási nehézségeket, szemgyulladást, bőrsérülést és -irritációt okoztak.
Ezeket olvastad már?
Az érintettek közül többen is a korházba siettek, ahol photokeratitisszel (köznyelvi nevén hóvaksággal) diagnosztizálták őket. Ez jellemzően azoknál fordul elő, akik magas hegységekben tartózkodnak huzamosabb ideig és UV-sugárzásnak vannak kitéve. A jó hír az, hogy a káros tevékenység beszüntetésével idővel elmúlik a dolog, tehát valószínűleg nem lesz hosszútávú következménye a bulizásnak – már egészségügyi szempontból.
Ellenben jogilag még lehet, hiszen a Yuga Labs elég nagy hibát követett el azzal, hogy ilyesminek tette ki a rendezvény résztvevőit. Ezért a szervezők már bele is kezdtek a takarózásba. Azt állítják, hogy elkezdték felkeresni azokat, akiket érinthetett a dolog és igyekeznek feltárni a probléma gyökerét. Az viszont nem fest valami jól, hogy azt nyilatkozták, hogy kevesebb, mint a jelenlévők 1%-a károsult. Ezt arra alapozták, hogy csak 15 ember volt a posztjuk megjelenéséig, aki tapasztalta a tüneteket és a Twitterre rohant panaszkodni róla. De az sem bíztató, hogy felelősségvállalás helyett a probléma gyökerét akarják keresni inkább, miközben az teljesen nyilvánvaló – telepakolták UV-lámpákkal a helyszínt.