A Riot Games a leépítéseken túl bezárja a Forge-ot is, amely olyan kisebb méretű, indie játékok kiadásáért felelt, mint például a The Mageseeker vagy a hamarosan érkező Bandle Tale: A League of Legends Story.
Az utóbbi hónapokban folyamatosan leépítésekről hallhatunk a videójátékok piacán: a magyar Zen Studiostól kezdve az olyan óriásokig, mint a Twitch, mindenki anyagi nehézségekkel küzd jelenleg. Általános problémaként arra mutatnak a vállalatok, hogy túl nagyra nőttek a 2019-2022 közötti időszakban, és hogy a mai piac nem igényel akkora munkaerőt, mint amekkorát felhalmoztak. Az igazán nagy meglepetést persze nem azok a cégek okozzák, akikről köztudott, hogy nehezebben megy a szekerük. Hanem az olyanok, mint a Riot Games.
A League of Legends, a VALORANT, a Teamfight Tactics, a Wild Rift és a Legends of Runeterra mögött álló kiadó ugyanis a héten mint derült égből villámcsapás jelentette be, hogy az alkalmazottainak 11%-át, azaz 530 főt elküld a belsős fejlesztői csapataiból. Az indoklás szerint erre azért volt szükség, mert a jövőben inkább a nagyobb (értsd sikeresebb), saját projektekre akarnak fókuszálni majd. Tehát nem arról van szó, hogy nincs mit a tejbe aprítani, sőt, épp ellenkezőleg: a kirúgott embereknek nagyon korrekt végkielégítést és támogatást nyújtanak majd ezután is. De ez még nem jelenti azt, hogy akkor minden rendben van a Riot Games döntése körül.
Ugyanis a cég a leépítéseken túl bezárja a Riot Forge-ot is, amely olyan kisebb méretű, indie játékok kiadásáért felelt, mint például a The Mageseeker vagy a hamarosan érkező Bandle Tale: A League of Legends Story. Mivel a Riot Forge alatt megjelenő címek elsősorban mások játékai voltak, csak a League of Legends világában játszódtak, azt gondolhatnánk, hogy egyrészt aranytojást tojó tyúkoknak számítottak, másrészt rendkívül hasznos marketingeszközök voltak, amelyekre alig kellett költeni. Azonban erről szó sincs, mert az eddig megjelent Forge-címek mind szerényen teljesítettek a kasszáknál.
A leépítésekkel kapcsolatos bejelentéseket követően Asmongold, egy Twitch streamer is reagált arra, hogy mi volt a baj a Forge-dzsal. Elmondása szerint nem maguk a játékok, sőt, nem is a fejlesztők a hibásak azért, hogy nem lettek ezek sikeresek. Ő sokkal inkább a Riotot okolja, amiért „nem az értéküknek megfelelően árazták ezeket”. Hogy mire gondol ezalatt? Nos arra, hogy „a szellemi tulajdonuk alapján áraztak”. Vagyis „a Mageseeker egy 15 dolláros játék volt a League of Legends univerzumában, ezért 40 dollárt kértek érte”, ami Asmongold szerint „túl sok volt”.
Ezeket olvastad már?
A streamer úgy gondolja, hogy ha valójában kezelni akarta volna a problémát a Riot Games, akkor a marketingesektől válnak meg. Ugyanis szerinte ők voltak azok, akik nem értették, hogy a játékosaik az ingyenes dolgokhoz vannak hozzászokva, valamint legfeljebb akkor hajlandóak valamire költeni, ha már behúzták őket. De a közel prémium árkategóriában ezek az indie címek nem tudtak versenyezni, a magas belépési küszöbb miatt még a LoL-rajongók sem tudták eltartani a fejlesztőket. Valószínűleg ezért kellett a gyors utat választani az arcvesztés helyett.