Bajban a Ubisoft? Kiderült hányan vették meg a PoP, AC Mirage és Avatar triót!

Bajban a Ubisoft? Kiderült hányan vették meg a PoP, AC Mirage és Avatar triót!

Bár vannak bíztató jelek, de ez alighanem kevés lesz, hogy elkerüljék a leépítéseket.

A videójátékos iparág nem a legkellemesebb időszakát éli, hiszen egyre másra jelennek meg a hírek, hogy a legnagyobb vállalatok is kénytelenek megválni jó néhány alkalmazottjuktól. Az elmúlt időszakban nem úszta ezt a leépítési hullámot az Epic, a Sony, a BioWare, a Bungie, de még a CD Projekt Red sem. Eközben a Ubisoft, amely az alkalmazottak számát tekintve a hatodik legnagyobb videojáték-vállalat szintén válaszúthoz érkezett. A cégnél a belső morál mélyponton van, és a dolgozók itt is attól tartanak, hogy elbocsátásokra számíthatnak majd a következő hónapokban.

Ezeket olvastad már?

2023 év eleje óta több, mint 15 000 játékipari dolgozó veszítette el állását, és 2024 januárjában is már 5000-nél többen kényszerültek új munka után nézni. Ezért kritikus fontosságú náluk is, hogy sikeresek legyenek az általuk fejlesztett címek, és a bevételi oldal is elégedettséggel töltse el a befektetőket.

Január elején a Ubisoft kiadta az elmúlt évtized egyik legmagasabb Metacritic-értékelését elérő játékát, a Prince of Persia: The Lost Crownt. A játék PC-n, PS5-ön és Xbox Series X/S-en is kiváló mutatókkal rendelkezik (84-86-87) a kritikusok véleményét követően, de a felhasználók is áltagosan 9.1 pontot adtak rá. Ennek alapján már most sokan úgy vannak vele, hogy akár még az Év játéka díjért is versenyben lehet 'Perzsia hercege'. A játékot mostanáig több, mint 300 000 játékos próbálta ki, és így a becslések alapján eddig 15 millió dolláros bevételt hozott a cégnek.

Az Avatar: Frontiers of Pandora című játékot még 2017 márciusában jelentették be, és úgy tervezték, hogy a Massive Entertainment által fejlesztett alkotás a The Way of Waterrel egy időben jelenjen meg, hogy kihasználják a hype-ot és Cameron filmjének sikerét. A játék azonban többszöri csúszás után végül csak 2023 decemberében, korlátozott marketing mellett látott napvilágot. Egyes bennfentes források szerint a játék még így is nagyságrendileg 1,9 millió példányban kelt el – ami körülbelül 133 millió dollárt hozott a konyhára. Összehasonlításképpen: a Massive legutóbbi két AAA-játéka, a The Division (2016) és a The Division 2 (2019) 330 millió és 264 millió dollárt hozott körülbelül a megjelenést követő első hetekben.

Az Assassin's Creed Mirage pedig, amelyről egyes elemzők úgy nyilatkoztak, hogy elérte a franchise korábbi részeinek a sikereit (például az Assassin's Creed Origins és az Odyssey), jelenleg 5 millió játékos gyűjtött össze, ami körülbelül 250 millió dollárt termelt a Ubisoftnak.

Kövess Minket!



Gamer szótár