Akkora siker a GTA a Netflixen, hogy máris előbújt belőlük a kapzsiság?

Akkora siker a GTA a Netflixen, hogy máris előbújt belőlük a kapzsiság?

A Netflix társ-vezérigazgatója, Greg Peters, egy évvel ezelőtt még azt mondta, hogy ők nem szeretnének ilyesmit csinálni. Erre most mégis terítékre került a monetizáció kérdése a hírek szerint.

A Netflix 2021 novembere óta képviselteti magát a videojátékos közösségben. A legtöbbek számára csak a filmek és a sorozatok miatt ismert platformon az előfizetéssel rendelkező felhasználók ingyenesen hozzáférnek különböző Androidos és iOS-es játékokhoz. Az első címeket leginkább a platform saját készítésű sorozatai ihlették, így a Netflix Gamingen elsősorban például a Stranger Things: The Game vagy a Shooting Hoop nevű csodákkal játszhattunk az elején. Azóta persze sokat fejlődött a kínálat. Mostanra például bekerült az immáron másodjára is felújított, végre jól sikerült Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition is.

Nem meglepő módon hatalmas siker lett a GTA III-at, a Vice Cityt és a San Andreast tartalmazó csomag. A legfrissebb hírek szerint ez pedig be is indíthatta a kapzsiságot a Netflixnél. A Wall Street Journalre hivatkozva az Insider Gaming azt állítja, hogy a korábbi ígéreteket kukázva azon kezdtek agyalni a Netflixnél, hogy ideje lenne monetizálni a platformjukon lévő játékokat. Ez azt jelentené, hogy kapnának egy árcédulát, valamint tennének beléjük reklámokat és mikrotranzakciókat is.

Ezeket olvastad már?

A Netflix társ-vezérigazgatója, Greg Peters, egy évvel ezelőtt még azt mondta, hogy ők nem szeretnének ilyesmit csinálni, mert mást akarnak kínálni a konkurensekhez képest:

„Eltérő gaming élményt akarunk nyújtani, ennek pedig része az is, hogy az alkotóknak lehetőséget adunk arra, hogy a játékosok szórakozását szem előtt tartva gondolkodjanak a játékaikról és ne kelljen aggódniuk a monetizáció miatt, legyen szó reklámokról vagy játékbeli vásárlásokról.”

Az elmúlt két évben ez igaz is volt, hiszen csak az előfizetés kellett ahhoz, hogy a Netflixen játszhasson valaki az elérhető játékokkal. Igaz, sokat lehetett hallani arról, hogy még az előfizetők körében sem túl népszerű a videójátékos részleg. De a GTA-trilógia és más, az elmúlt egy évben hozzáadott játékok alighanem javítottak ezen a helyzeten.

A Netflix egyelőre nem erősítette meg az értesüléseket. Ha ez változik, beszámolunk róla.

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések