A sokat vitatott cl_interp is előkerült a legújabb CS2 frissítések között.
Hatalmas frissítést kapott tegnap a Counter-Strike 2, ami végre hozott ládát, régi-új játékmódot és még jelentős motorháztető alatti változásokat is. De ahogyan az lenni szokott, minden jó mellé jár egy adag bug is. A frissítés pedig hiába orvosolt egy hónapok óta létező problémát a füstökkel kapcsolatban, ha helyette csinált három másikat. Szerencsére a Valve-nál gyorsan kapcsoltak, szóval befutott hajnalban egy hotfix, ami több bogarat is kiírtott a játékból.
Örülhetnek például az AMD videókártyákat birtokló játékosok. Ugyanis a tegnap megjelent CS2-es frissítés egyik nagy újdonsága, vagyis a matricák keverése, kavarása, sajnos az ő gépekein nem működött zavartalanul. Most a Valve ezt elvileg megoldotta, szóval csak remélni tudjuk, hogy ezt nem trollkodással fogják ünnepelni az érintett játékosok.
Ezeket olvastad már?
Ennél jóval égetőbb kérdés volt persze a füstök helyzete. A fejlesztők nem tértek ki részletesen arra, hogy mit csináltak. Ám Jacky videóinak hála tudjuk szemléltetni a változásokat. De mielőtt rátérnék ezekre, fontos megjegyezni, hogy már nem zuhan be az FPS a füsttől úgy, mint tegnap. Ugyan van, aki azt állítja, hogy nála még mindig baj van. Viszont egyelőre nem derült ki, hogy mi okozhatja a problémát. Eddig ugyanis univerzálisan, tehát minden gépen fennakadást okoztak a smoke-ok, most pedig már látszólag kevesebb embert érint a dolog.
No de, térjünk rá a lényegre! A füstök, az árnyékok és a karakterek találkozása esetében a Valve optimalizálta azt, ahogyan a fény változik. De ezek után is úgy tűnik, hogy az bizony egy feature lehet, hogy a füst szélén látszik a játékosok árnyéka. Vigaszt nyújthat, hogy most már nem jár akkora előnnyel ez a helyzet, mert a füst szélén álló játékos kilát a köd mögül.
Visibility on edges of smokes in @CounterStrike
— Jacky (@Jackyesports) February 8, 2024
Third person POV visibility from different positions pic.twitter.com/Dt3Y3LOAay
First person POV visibility inside and on the edge of smokes pic.twitter.com/PAcocs9zAl
— Jacky (@Jackyesports) February 8, 2024
A korábban Mirage mozijával szemléltetett egyoldalú füst bugot is sikerült kigyomlálnia a Valve-nak. Ezt pedig úgy érték el, hogy nagyobbak lettek az úgy nevezett „vízesés” füstök, amelyek lefelé is terjednek a CS2-ben. Ez több más szituációban is előnyére válhat azoknak, akik a gránátot használják:
Smoke size changes!
— Jacky (@Jackyesports) February 8, 2024
Waterfall smokes have gotten bigger after the smoke tweaks today, before & after comparison. pic.twitter.com/X2vcSyMHAl
Végül még azt is hozzá kell tegyük, hogy egyes játékosok olyan scripteket használtak, amelyekkel képesek voltak manipulálni a hónapokkal ezelőtt sokat vitatott cl_interp értékét. Igaz, ez nem szolgált a javukra. Ha hihetünk a Valve-nak, akkor ezek a játékosok az interpoláció értékét annyira nagyra állították a scriptjükkel, hogy aztán jelentkezett náluk egy „rubber-banding” hatás, amitől csak rosszabb lett a játékélményük.